شماره آگهی : 245897

نقش تغذیه در دانش آموزان

شماره تماس :

توصیه ها به والدین و مسئولین مدارس
بدون شک اکثر والدین به نیازهای تغدیه ای و اهمیت صبحانه در رشد جسمی دانش آموز خود و همچنین پیشرفت وی در فرایند آموزش و پرورش واقف اند ، اما با بی میلی و بی رغبتی او نسبت به خوردن صبحانه روبه رو هستند. در اینجا هشت توصیه مهم و راهکار عملی جهت ترغیب و تشویق دانش آموزان به خوردن صبحانه ارائه می شود.
شام را در ساعات اولیه شب میل کنید تا دانش آموز شما برای خوردن صبحانه اشتهای کافی داشته باشد.
سعی کنید تا دانش آموز شبها زودتر بخوابد تا صبح کمی زودتر بیدار شده و وقت کافی برای صرف صبحانه داشته باشد و دیرشدن مدرسه، عاملی برای ترک صبحانه او نباشد .
صبحانه را به عنوان یک وعده غذایی اصلی و بلکه مهمترین وعده جدی گرفته و حتی الامکان سعی شود همه اعضای خانواده صبحانه را با هم میل نمایند .
به دانش آموزان، معلمین و مراقبین بهداشت مدارس در آموزش تغذیه این مناطق باید مصرف آنها را ترویج و تشویق کرد.
تنوع غذایی وتنوع رنگ را در وعده صبحانه هرگز فراموش نکنید. در صورت امکان بعد از یک ورزش کوتاه مدت و همراه با مو سیقی آرام وشاد صبحانه میل کنید .
مصرف روزانه سوسیس و کالباس به علت مواد افزودنی آن (به ویژه نیتریت) که سرطان زا می باشد و سلامت انسان را به خطر می اندازد توصیه نمی شود. مصرف کم سوسیس در حد ماهیانه یکبار بلا مانع است بهتر است در صورت مصرف سوسیس به جای سرخ کردن آن را آب پز یا کبابی کنید.
با وجود آنکه چیپس از سیب زمینی تهیه می شود ولی به دلیل داشتن نمک و چربی زیاد مصرف آن را محدود کرد.
بعضی از دانش اموزان سنین مدرسه از خوردن گوشت امتناع می کنند توصیه می شود به غذاهای مورد علاقه آنها گوشت چرخ شده اضافه شود و یا به شکل کتلت و کباب تهیه گردد.
اگر دانش آموزی به خوردن شیر علاقه ندارد می توان یک قاشق مرباخوری، کاکائو به یک لیوان شیر افزود یا کمی عسل به شیر اضافه نمود.
والدین می توانند از سبزیجات مورد علاقه دانش آموزان مانند: هویج-گوجه فرنگی-کاهو-گل کلم و سبزیجات پخته مانند چغندر پخته (لبو)-نخود فرنگی و لوبیا سبز به عنوان میان وعده غذایی استفاده کنند.
تشویق کودکان به ورزش ضمن سوختن کالری دریافتی روزانه موجب شادابی و جلوگیری از چاقی کودکان می شود.
نتیجه گیری
درصد بالایی از کودکان در کشورمان صبحانه مصرف نمی کنند ویا کیفیت صبحانه آنان مناسب و کافی برای تامین نیازهای تغذیه ای شان نیست . خواب کافی در شب و زود برخاستن از خواب در صبح ، یکی از عوامل موثر در صرف صبحانه و کیفیت مطلوب آن در کودکان می باشد زیرا فرصت کافی برای مصرف صبحانه کامل دارند .
هر چه عادات غذایی دانش آموزان براساس معیارهای کیفیت تغذیه بهتر باشد احتمال مردودی در امتحان کمتر می‌شود و دانش آموزانی که مقادیر کافی میوه، سبزیجات ، پروتیین ، الیاف و سایر عناصر یک تغذیه سالم را دریافت می کنند احتمال مردودیشان در امتحان بسیار کمتر است.

ش.م: ۹۵۶/۶۵۲

فروشنده: جامع ایرانیان

قیمت: ۱۹,۰۰۰ تومان


ایمیل : yahoo.com@mnarimani49


نقش تغذیه در دانش آموزان