شماره آگهی : 285373

فنجان قاعدگی (فِم-کاپ) چیست

شماره تماس : 02188349295

فنجان قاعدگی (فِم-کاپ) چیست؟

فنجان قاعدگی (فِم-کاپ) وسیله ای است ایمن و کوچک که درون واژن قرار می گیرد و می تواند خون بیرون آمده از رحم را به طور کامل جمع آوری کند و راهی بسیار آسان به جای استفاده از نوار بهداشتی و تامپون است. فنجان قاعدگی فم-کاپ به شکل ظرف زنگوله ای ساخته شده که جنس آن از سیلیکون طبی (ساخت کارخانه داو کُرنینگ ایتالیا Dove Corning S.r.l) بوده و برای جمع آوری مایع قاعدگی بکار می رود. به همین علت به آن فنجان قاعدگی یا فِم-کاپ (FEMCUP) می گویند که با قرار دادن آن در داخل مهبل (واژن) استفاده می شود.

زمانی فِم-کاپ به درستی داخل واژن قرار گرفته است که لبه فنجان کاملا مهر و موم با دیواره های مهبل (واژن) است و به این ترتیب فم-کاپ کاملا مانع از خروج خون به خارج مهبل می شود. فنجان قاعدگی باید پس از هر هشت الی دوازده ساعت حتما تخلیه شود. برای بیرون کشیدن آن از مهبل (واژن) یا قرار دادن آن داخل مهبل، دست ها را با آب و صابون بشویید و سپس کناره پایه فنجان (نَه دُم آن) را محکم بین انگشت شست و انگشت اشاره گرفته و به آرامی از مجرای واژن خود بیرون بکشید.

پس از خروج فم-کاپ از مهبل، فم-کاپ را می توان با آب شستشو داده و مجددا مورد استفاده قرار دهید. هنگامی که دوره شما به پایان رسیده است، فم-کاپ را می توانید داخل حوله و کیف محافظ قرار داده و برای دوره بعدی نیز استفاده کنید. البته قبل از هر بار مصرف، حتما فم-کاپ را به مدت پنج الی ده دقیقه در آب در حال جوشیدن قرار دهید تا کاملا استریل شود.


وب سایت : www.femcup.loxtarin.com


فنجان قاعدگی (فِم-کاپ) چیست