شماره آگهی : 29474

زیر ساخت های فنی استرالیا

شماره تماس : 02133910188

برای بخش ایمنی جاده ها نیاز یه توسعه راه حل های جهانی متناسب با شرایط متفاوت کشوراست. این گستره شرایط ازنسبت بزرگی و شلوغی شهرها شامل فضای مناسب ترافیکی، وسائل نقلیه و حجم عابرین پیاده تا فضای و پهنای جاده های خارج شهری، حجم ترافیک وسائط نقلیه سنگین و میزان فاصله زیاد بین شهرهاست.

نتیجه عملکرد سازمان های مسئول ایمنی جاده ای کشور، کارائی بیشتر در ایمنی سازی شبکه جاده ای و رسیدن به سطح استاندارد جهانی است. این سازمان ها و مراکز تحقیقاتی نیاز به جستجو و دسترسی به تجارب بین المللی از کشورهای متخصص مانند استرالیا دربهبود ایمنی جاده ای دارند.

بر طبق آمار IRAP، هزینه سالانه تصادفات جاده ای در کل جهان، مجموعآ ۲ تا ۵ درصدد تولید ناخالص ملی که تقریبا معادل ۱.۸۶ تریلیارد دلار آمریکا است را شامل میشود. درمجموع صدمات جاده ای سومین دلیل مرگ افراد بین ۵ تا ۴۴ ساله است.

امروزه شرکتها و مراکز تحقیقاتی برای کاهش مرگ وصدمات جاده ای در پروژه های جهانی مشارکت میکنند. استفاده از سیستم های ایمنی برای ایمن سازی جاده هاست و بر این اصل بنا گردیده که انسانها همواره در جاده اشتباهاتی دارند اما این اشتباهات نباید منجر به صدمات جدی و مرگ گردد.

سیستم حمل و نقل جاده ای باید برای به حداکثر رساندن ایمنی در سطح جاده ها طراحی و مدیریت گردد.

۱) تحقیقات و استانداردهای فنی استرالیا: 

ازنتایج تحقیقات و با پایه گذاری سیستم ها برای انتخاب و دسته بندی اطلاعات برگرفته از تصادفات، قادر به آنالیز آماری ارزشمندی خواهیم شد که تنها یکی از دست آوردهای آن کسب استانداردها و قوانین جدید در راه ایمن سازی موثرتر میباشد.

این استانداردها و قوانین جدید میتوانند شامل: مواد اولیه سطح جاده ها، مهندسی پل ها، علائم راهنمائی، طراحی جاده ها، طراحی اتومبیل و تست تصادف، ابزارآلات ایمنی و موانع تصادفات گردد. همینطور میتوان از تکنیکهای استاندارد برای  مدل سازی ترافیک و استراژیهای بهینه سازی، تاثیر گیجی راننده و اثر الکل و مواد مخدر، آموزش رانندگی و گواهی نامه، جلوگیری از تصادفات عابرپیاده بهره جست.

۲) زیرساخت و مهندسی استرالیا:

توانائیها شامل: ژئوتکنیک، مهندسی ایمنی جاده و زیرساخت، مهندسی شهری، مدلینگ ترافیک، پلها، ساخت تونلها و پیاده روها، تحقیقات برای کمک به مدل سازی تصادفات، طراحی نرم افزارها، بررسی ایمنی سازی جاده ها در سطح ملی و توسعه خطوط حمل و نقل بین المللی، خطوط ویژه اتوبوس، دوچرخه و موتورسیکلت، مسیرهای عابرپیاده و مسیرهای قابل دسترس برای افراد کم توان و یا ناتوان.

۳) نوآوری و آموزش استرالیا:

استفاده از سیستم های هوشمند حمل و نقل و آموزش های موثر برای مدیریت کارآمد ترافیک باعث به حداقل رساندن هزینه های زائد میگردد. سیستم های هوشمند شامل تکنولوژیهای اجرای قوانین که سرعت خودروها  و چراغ های ترافیکی را کنترل میکنند، همچنین شامل کشف و ردیابی خودکار تصادفات، استفاده از تجهیزات پرداخت الکترونیکی آزاد راه ها، ابزارآلات ایمنی، علائم راهنمایی و خطوط میگردد. استفاده از اپلیکشن ها و سیستم GPS بر روی موبایل از موارد دیگر استفاده از تکنولوژی است.

آشنایی و آموزش تخصصی نیروی پلیس با استفاده از کلاسهای بین المللی و تجربیات افسران پلیس  کشورهای صاحب نام همچون استرالیا در این زمینه، اجرای برنامه های آموزش مدیریت ناوگان حمل و نقل وتعیین استاندارد برای مدارس آموزش رانندگی از این جمله اند. ایجاد و تعریف حداقل استانداردهای لازم برای اتومبیل های وارداتی و ساخت داخل را نیز میتوان به آن افزود.

۴) برسمیت شناختن و همکاری های بین المللی:

همکاری با سازمان های بین المللی مسؤل در زمینه های قوانین ایمنی جاده ها و تحقیقات همچون سازمان همکاری ایمنی جاده ای سازمان ملل UNRSC و IRAP و NCAP جهانی از دیگر ملزومات زیربنایی است.

استرالیا  در برنامه یک دهه اجرای ایمنی جاده ای سازمان ملل ۲۰۱۱-۲۰۲۰ که مشتمل بر پنج بخش است:  مدیریت ایمنی جاده،  جاده ها و تحرک ایمن تر،  وسائل نقلیه ایمن تر،  کاربران جاده ایمن تر،  پاسخ پس از تصادف 

و هدف این برنامه ۱۰ ساله کاهش پیش بینی سطح مرگ ومیرهای حاصل ار حمل و نقل جاده ای در سراسر جهان برای سال ۲۰۲۰ است مشارکت کرده. 

برخی از کشورها از سالهای پیشتر اقدام به اجرای این برنامه کرده اند که میتوان از تجارب آنها و برخی دیگر از سازمان های جهانی همچون سازمان جهانی جاده WRA استفاده برد.
زیر ساخت های فنی استرالیا