شماره آگهی : 295492

آلاچیق چوبی

شماره تماس : 09129367338

آلاچیق چوبی
آلاچیق چوبی ، آلاچیق از جنس چوب های روسی ، ترمو ، چوب جنگلی ، چوب کهور و … ساخته می شود . معمولا می تواند در آلاچیق چوبی از چوب برای کف ، سقف ، بدنه استفاده نمود .

همه چیز در مورد آلاچیق چوبی
آلاچیق های چوبی را میتوان از هر نوع چوبی ساخت ولی ایا هر چوبی از نظر زیبایی و دوام قابلیت ماندگاری در هر اقلیمی را دارند .

جواب خیر است .

باید بدانید که هر نوع از چوب طبیعی مناسب جای خاصی میباشد .

بطور مثال شما نمیتوانید از چوب روسی در شمال استفاده کنید و انتظار آن را داشته باشید که هر وقت چشمتان به آن افتاد مثل روز اولش جزابت داشته باشد چرا که چوب روسی فرآوری نشده اگر در شرایط بارندگی شدید و یا افتاب شدید قرار گیرد دچار ترک های بزرگی میگردد که شکل و دوام آن را تحت تآثیر قرار میدهد .

چوب روسی پرداخت نشده

موریانه یا حشرات دیگر و همینطور انواع قارچ میتواند آن را نابود سازد .
در اینجا لازم میدانم در مورد اصلی ترین چوبهایی که از قدیم برای ساخت آلاچیق از آنها استفاده می شده و دوام آنها در مقابل شرایط محیطی مخصوصآ سرما و بارندگی های فراوان و طولانی مدت استفاده می شده و با اطمینان میتوانم بگویم که مقاومت انها حتی بیش از فولاد بوده توضیح کوتاهی بدم.

میتوان از چوب کهور نام برد که به عنوان محکم ترین ، پر تراکم ترین ، و در عین حال سیقلی ترین چوب که مورد استفاده بوده و همینطور از چوب بلوط که متراکم بوده و قابلیت مقاومت در هر اقلیمی را دارا بودند نام برد.

ولی به دلیل گران بودن این دو نوع چوب امروزه خیلی کم در آلاچیق سازی از آنها استفاده میشود مگر در موارد خاص که هزینه برای سفارش دهنده زیاد از اولویت برخوردار نباشد.


چوب بلوط





چوب کهور


عکس آلاچیق با چوب کهور





آلاچیق ترموود.


ترموود فنلاند
ترموود فنلاند


اوپن ویلا

چوب جای گزین کهور و بلوط امروزه چوب ترموود اصل است.

منظور از اصل بودن این است که عملیات ترموو بطور کامل روی آن انجام شده باشد .

که یک چهارم بلوط و کهور را از نظر قیمتی تشکیل میدهد .

و اصل این چوب مربوط به درختهای کاج کشور فنلاند میباشد که با فناوری ترموی آن کشور به درجه ای از پخت و اشباع میرسد که جزب رطوبت و اشعه خورشید را تا حدود زیادی نا ممکن میسازد و در صورت اصلی بودن آن و اجرای رنگ مورد تآیید ترموود که توسط شرکت سازنده آن معرفی شده شرکت آن را تا ده سال گارانتی مینماید

البته این به آن معنی نیست که ترموود اصل قیمت پایینی دارد ذکر کردم که به نسبت کهور و بلوط قیمت پایینی دارد.

ترمووود در آلاچیق سازی طبق درخواست مشتری محاسبه و اجرا میگردد.



پرگولا ترمووود



محاسبه قیمت آلاچیق چوبی
گاهی ممکن است در ساخت آنها از چوبهای زیادی استفاده گردد که قیمت آن را جزء به جزو باید محاسبه دقیق نمود علت این محاسبه قیمت بالای ترمووود میباشد که در صورت کوچک ترین اشتباه محاسباتی مجری میتواند سود خود را کاملآ از دست بدهد و حتئ در بعضی موارد از جیب خود باید ضرر این اشتباه را جبران نماید .

برخی از مشتریان این انتظار را دارند که قیمت آلاچیق را بصورت متری به ایشان اعلام کنیم در صورتی که اینکار از پیش تآیین شده نیست و با وضعیت بی ثباتی در بازار ما در ایران این به آن معناست که از صبح تا شب با قیمتهای روز هر آلاچیق محاسبه قیمت گردد و در لیست قیمت قرار گیرد که کار بی نتیجه ای میباشد چون قیمت متریال آن ساعتی تغییر می کند و قیمت صبح تا بعد از ظهر میتواند با هم متفاوت باشد.

ضمن اینکه هر آلاچیق که از نظر ظاهری شبیح آلاچیق هم اندازه و هم تیپ خودش میتواند قیمتی هم تراز با دیگری را نداشته باشد چون گاهی جزعیات آنها بر کلیات آن تاثیر زیادی دارند .



آلاچیق ترمووود ایرانی


ترمووود ایرانی

ترمووود ایرانی .



عکس آلاچیق با ترمووود ایرانی

این آلاچیق در پایان اجرا کاملآ کیفیت خود را در مقایسه با نمونه خارجی نشان میدهد .

این نوع ترمووود که در ایران ساخته میشود از چوبهای درختهای کاج روسیه استفاده میشود و از درجه پخت فرموله شده فنلاند بهره نمیگیرد و هنوز امتحان خود را پس نداده البته از لحاظ ظاهری هم تفاوت زیادی با ترموود اصلی دارد و قیمت ان حدود سی تا چهل درصد از ترموود اصل پایین تر است.

این نوع ترمووود از لحاظ ابعادی با اصلی متفاوت است و همینطور تمام ابعاد ترمو اصل در هر سایزی رو شامل نمیشه.

نکته اصلی تر اینکه

اکثریت این نوع ترمو وود تقلبی است و چوب معمولی روسی است و در زمان تحویل فقط رنگ ترمووود روی آن خورده و ظاهرا ترمووود هست و شما هزینه ترمو را داده اید و چوب روسی رنگ شده تحویل گرفته اید .

مجری شما باید این تضمین را جهت واقعی بودن چوب ترمو وود بدهد .



آلاچیق چوب روسی


چوب کاج روسی
چوب کاج روسی


عکس آلاچیق چوب روسی



به ظاهر ممکن است شما هیچ فرقی بین آلاچیق چوب روسی و ترمووود ایرانی نبینید و در ابتدا احساس نمایید که با ترمووود مواجه شده اید البته اگر روی آن با رنگ ترمووود رنگا میزی شده باشد .

مبنای قیمت دادن آلاچیق در ایران بر اساس همین چوب است .

این چوب همان چوب درخت کاج است که عملیات پخت روی ان انجام نشده و نسبت به این که مربوط به چه ناحیه ایی از جنگلهای روسیه باشد بافت و شکل متفاوتی دارد و همینطور از لحاظ قیمتی متفاوت است .

برای مقاوم کردن این چوب در مقابل حرارت و برودت عملیات مختلفی روی آن پس از اجرا صورت میپذیرد که میتوان به حرارت دهی و استفاده از رنگهای مخصوص ترموود فنلاند اشاره نمود و صد البته اشاره به این موضوع که کار در چه منطقه ای از لحاظ آب و هوایی نصب گردد مهم است.

میتوان عمری بین یک تا سه ساله به نسبت تراکم برایش در نظر گرفت به لحاظ ظاهری هر دو یا سه سال یک بار عملیات رنگ آمیزی باید روی آن اجرا گردد.

ترجیحا چوب روس باید در محل هایی نصب گردد که از اشعه مستقیم خورشید و بارش باران درو باشد اگر این دو عامل را در نظر بگیریم و آلاچیق را بطور مثال در میان درختانی که ارتفاع بلند تری از ارتفاع آلاچیق دارند بنا کنیم که در سایه قرار بگیرد میتواند گزینه مناسبی از لحاظ قیمت و زیبایی باشد.



قابل ذکر است :
چوبهایی که در بازار ما موجود است از نظر ابعادی به دلیل الوار بودن ابعاد از پیش بریده شده ای هستند و برای هر نوع کاری مناسب نیستند.

بطور مثال اگر شما بخواهید ستونهای الاچیقتان پهن و بزرگ به نظر برسد یعنی پانزده سانت در پانزده سانت در بازار الواری با این اندازه پیدا نخواهید کرد و باید از سه عدد الوار شش در بیستو پنج که روی هم پرس شوند استفاده کنید که میشود هجده در بیستو پنج و در این صورت اضافه آن باید بریده شود تا اندازه پس از گندگی شدن چوب به پانزده در پانزده تبدیل گردد پس پرت چوب بسیار زیادی را شامل میگردد .

چاره چیست:
چاره این است که یا باید آشنایی در چوب بری های مبدآ داشته باشید که از تنه درخت برای شما آن قطر مورد نظر را تهیه و ارسال نماید یا اینکه متداول ترین کار را انجام دهید .

یعنی اسکلت آلاچیق را از فلز ساخته و روی آن را با چوب کاور نماید البته این کار برای سازنده آلاچیق خیلی زمان بر میباشد ولی در نهایت شما آلاچیقی با استواری و طول عمر بالا خواهید داشت.

اکثر مشتریان خواهان آلاچیقهای آماده هستند که از قبل ساخته شده باشد و به محل مورد نظر ایشان انتقال پیدا کند و فقط جای گذاری گردد ولی این کار در مورد همه آلاچیقها امکانپذیر نیست و این کار فقط در مورد آلاچیقهایی با سایز تا 2.5 متر در 2.5 متر امکان پذیر است که با کامیون یا تریلر قابل حمل است و به عنوان بار ترافیکی محسوب نمیشود .

آلاچیق از هر نوع چوبی ، فلزی و چوب پلاست یا با هر نوع متریال دیگر با سایز بیش از 2.5 متر حتمآ باید در محل ساخته و نصب گردد.

آلاچیق چوب پلاست
آلاچیق چوب پلاست هم در واقع مثل آلاچیق های چوبی میباشد با این تفاوت که چوب پلاست از نظر مقاومت در برابر بارش مستقیم هیچ صدمه ای به آن وارد نمیگردد و از فاصله بیش از سه متر کاملآ چوب به نظر میرسد ولی از نزدیک مصنوعی بودن آن به علت براق بودن قابل رویت است با این حال حتی از نزدیک زیبایی خود را به عنوان متریال مدرن دارا میباشد و خود را به عنوان متریال جدید نشان میدهد.



عکس آلاچیق چوب پلاست

میتوان گفت این نوع آلاچیق از نظر قیمت و دوام از آلاچیق ترمووود هم مقاوم تر و ارزان تر است اما در رده کار چوب قرار نمیگیرد .

نحوه محاسبه قیمت هر نوع آلاچیق به موارد متعددی بستگی دارد .

اول اینکه مدل آلاچیق چیست و پر یا کم کار بودن آن مد نظر قرار میگیرد.

دوم اینکه مقدار متریال مصرفی چقدر است و در مدل مد نظر پرت متریال چقدر است.

سوم ایا آلاچیق مد نظر کفه دار است یا بطور مثال در سکویی که از پیش تعبیه شده نصب میگردد.

چهارم آیا در اطراف آن نرده نصب میگردد یا خیر.

پنجم اینکه آیا داخل آن نیمکت نصب میشود یا از مبلمان خارجی در آن استفاده میگردد.

ششم و مهم ترین آن این است که آلاچیق از سقف تک پوششه ساخته میشود یا از سقف دو پوششه به این معنا که از زیر سازی سقف بیرونی به عنوان نمای داخلی استفاده میشود یا اینکه از داخل هم پوششی برای زیبایی بیشتر و همینطور عایق حرارتی و صوتی استفاده میگردد.

اصولآ در آلاچیق های با سقف پلیت فلزی از سقف دو پوششه بهره میگیرند.

یک به دلیل جلو گیری ازایجاد حرارت چون سقف فلزی با اولین برخورد نور خورشید بقدری گرم میشود که حرارت داخل آلاچیق را از فضای بیرونی غیر قابل تحمل تر میسازد .

دوم صدای ناشی از برخورد باران روی پلیت فلزی میباشد که باز تحمل این صدا برای کسی که ارامش داخل آلاچیق را میخواهد غیر قابل تحمل میگردد بنا بر این پوشش داخلی این امکان را بوجود می آورد که محیط داخلی آرامش بخشی را تجربه نمایید.

آلاچیق چوبی چهار گوش
آلاچیق های چهار گوش متداول ترین نوع آلاچیق هستند .

زمان ساخت کمتری از انواع دیگر دارند .

محیط بیشتری را در اختیار شما قرار میدهند .

هزینه پایین تری از انواع گرد ، شش گوش ، و هشت گوش دارند .

میتوانید آن را به سبک های مختلفی اجرا نمایید .

و مهم ترین موضوع این است که امکان استفاده از لوازم مختلف مثل مبلمان ، باربیکیو ، شومینه و دیگر اقلام بدون اینکه فضایی را بیهوده پرت کرده باشید را در اختیارتان قرار میدهد .



عکس آلاچیق چهار گوش

آلاچیق چوبی کنجی
آلاچیق کنجی را میتوان به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای حیاط یا روف گاردن دانست .

البته کاربردی مانند بقیه آلاچیقها ندارد ولی برای فضا های کوچک که امکان اختصاص محلی را برای ساحت آلاچیق را ندارند بهترین گزینه میباشد .

فضای نصب مورد نیاز آن در کنج حیاط یا روف گاردن دقیقآ جایی میباشد که هیچ استفاده مفیدی از آنجا نمی شود .

البته به جهت زیبایی در هر مکانی از باغ یا ویلاها که فضای بزرگی دارند هم مورد استفاده قرار میگیرند .



آلاچیق کنجی



پرگولا کنجی

آلاچیقچوبی شش گوش
در این مدل آلاچیق شش گوش و یا هشت گوش امتیاز هایی هست که زیر این مطلب در آلاچیق هشت گوش به آن اشاره میکنم .

ولی ضعفی که میتوان اشاره کرد این است که اگر شما محیطی برای ساخت و نصب آلاچیقتان در نظر گرفته باشید بطور مثال 4 متر در 4 متر در صورتی که از آلاچیق مربع یا چهار گوش استفاده کنید در واقع از کل 16 متر مربع فضا بهره گرفته اید ولی در آلاچیقهای شش گوش و هشت گوش و همینطور گرد از نهایتآ 12 متر مربع از شانزده متر محیط میتوانید استفاده کنید چون 4 متر از فضای شما پرت خواهد شد .

در نظر داشته باشید هزینه ساخت و اجرای این نوع آلاچیق با هر نوع متریال نسبت به نمونه مشابه چهار گوش آن تا هفتاد درصد هم میتواند اختلاف قیمت داشته باشد .

دلیل این افزایش قیمت تعداد دو برابری ستونها نیمکت و نرده ها و غیره… میباشد .



آلاچیق شش گوش



آلاچیق چوبی هشت گوش
اصولا این مدل آلاچیق هشت گوش که به هشت ضلعی هم معرف هستند به عنوان آلاچیق میدانی هم مورد استفاده قرار میگیرند و بیشتر در مرکز فضای مورد نظر واقع میگردد .

آلاچیق هشت گوش و یا آلاچیق شش گوش به سبک آلاچیق کلاسیک میتواند زیبا ترین نما را بین انواع آلاچیق ها داشته باشد .

داخل این نوع آلاچیق بیشتر از نیمکت و یا کفه برای پهن کردن فرش یا زیر انداز و پشتی استفاده میگردد و اصلی ترین دلیل آن تعداد ضلع زیاد برای تکیه دادن است .



آلاچیق هشت گوش



حتمآ با رویت مدل شش گوش و هشت گوش میبینید که تفاوت چندانی با هم ندارند ولی چیزی که در آلاچیقهای هشت گوشی که دور آنها نرده نصب میگردد میگردد باید مورد توجه قرار داد این است که در مدل هشت گوش شما میتوانید چهار راه ورود و خروج داشته باشید ولی در شش گوش مشابه دو راه ورود و خروج .

آلاچیق چوبی گرد
آلاچیق گرد در مقایسه میان انواع آلاچیق برای محیط های باغی و ویلایی از تقاضای کمتر برخوردارند .

یکی از دلایل آن امکان استفاده از کل محیط آن است .

و دلیل اصلی تر قیمت ساخت این نوع آلاچیق گرد است .

امروزه بیشتر از این مدل در بالای تاج برج ها و بالاترین نقطه در برخی ویلا ها و ساختمان های شهری میباشد که صرفآ جنبه زیبایی دارند و استفاده آنچنانی به لحاظ آلاچیق از آنها نمیشود البته گفته بنده به آن معنا نیست که هیچ کاربرد دیگری ندارد منظور در مورد محیطی برابر با یک آلاچیق چهار گوش است ولی اگر شما محیطی بزرگ دارید و محدودیتی از نظر فضای اجرا ندارید می تواند یکی از زیبا ترین آلاچیقها محسوب گردد .



آلاچیق گرد



آلاچیق چوبی کلاسیک
آلاچیق چوبی کلاسیک را میتوان به عنوان واقعی ترین نوع آلاچیق در محیط طبیعی دانست .

در واقع همه یک آلاچیق واقعی را در پیکره یک آلاچیق چوبی کلاسیک تصور میکنند .

آلاچیق های کلاسیک را میتوان در انواعی از مدلها و بصورت چهار گوش ، گرد ، شش و هشت گوش در نظر گرفت در صورتی که در آلاچیق مدرن به این شکل قابل اجرا نمیباشد . در آلاچیقهای کلاسیک کار بر روی چوب شاخص ترین مورد است . مثل استفاده از انواعی از ابزار چوب برای جلوه پر کار بودن آن در این نوع آلاچیق از نرده دور و نرده های زیر سری سقف نیز استفاده میگردد. بیشتر از کفه آلاچیق با جنس چوب مشابح با آلاچیق استفاده میشود برای زیباییو حس بیشتر طبعی بودن .



آلاچیق چوبی کلاسیک



آلاچیق چوبی مدرن
این مدل آلاچیق بیشتر از ساختار هندسی تری نسبت به مدلهای دیگر پیروی میکند .

چوب های بکار رفته در آلاچیق چوبی مدرن از ضخامت بیشتری در مقایسه با انواع دیگر آن دارد تا بتواند نمای قابل رویت تری از ستونها و تیرک های دور بند بالا را به نمایش بگزارد .

بیشتر شیب سقف آن دو طرفه طراحی میگردد و از دو طرف دیگر تیرک ها هستند که خود را نمایش میدهند .

در این مدل آلاچیق چوبی مدرن از انواع پیچ های گل دار جهت اتصال قطعات استفاده میگردد تا اتصالات خود را کاملآ نشان دهند .

در آلاچیق چوبی مدرن به جای استفاده از نیمکت و یا سکو از مبلمان استفاده میگردد و همچنین از شومینه بجای بخاری .

برای پوشش سقف بیرونی از متریال اصولآ هم سطح و صاف و در پوشش درونی لازم به اجرای سقف شیب دار داخلی نیست و میتوان با متریال غیر همگون استفاده کرد .



آلاچیق چوبی مدرن



آلاچیق چوبی ساده
آلاچیق چوبی ساده همانطور که از اسمش پیداس از ساده ترین شکل ها و متریال صرفآ جهت ایجاد شکل کلی آلاچیق استفاده میشود .

آلاچیق چوبی ساده در ابعاد کوچک بصورت آماده در کنار جاده های برون شهری موجود است و میتوان خریداری نمود .



آلاچیق چوبی ساده

آلاچیق چوبی بسته
آلاچیق چوبی بسته در آلاچیق هایی گفته میشود که در واقع نمای شبیح به کلبه را دارند .

در بعضی مدلها اطراف آن از دیواره چوبی استفاده میشود .

در مدلهایی از درب و پنجره و در برخی مخلوطی از هر دو .

بیشتر از این مدلها بصورت پاییزه زمستانه استفاده میکنند البته مدلهایی هم هستند که برای آنها امکان متحرک و قابل برداشتن و نصب مجدد این دیوارهها و یا پنجره ها در نظر گرفته میشود و بصورت چها فصل از آنها استفاده میگردد .

برای ایجاد امکان اینکار در محاسبات مبلغی به هزینه کلی آلاچیق اضافی میگردد که بصورت توافقی و انتخاب اتصالات مربوط به این کار قابل کاهش و یا افزایش است .

بیشترین کار برد آلاچیق چوبی بسته در محیط های کوهستانی میباشد و میتوان از آنها در رستوران های سر باز اطراف شهر هم استفاده نمود .





آلاچیق چوبی بسته

آلاچیق چوبی سنتی
این نوع آلاچیق در واقع همان آلاچیقهایی میباشند که تقریبآ همه میتوانند با سر هم کردن شاخه درختان باغ و ویلای خود شکلی را به وجود آورند که نمای یک آلاچیق طبیعی را فراهم کند .

در آلاچیق چوبی سنتی نباید انتظار استفاده در زمان بارش را داشت چون سقف آن بصورت آببندی شده نیست و بیشتر جنبه سایبان را دارد .

البته نه با این طراحی ولی

از این مدل آلاچیق هم میتوانید در کنار جاده های برون شهری بصورت آماده چوبی یا حصیری تهیه فرمایید .



آلاچیق چوبی سنتی



آلاچیق چوبی ارزان
آلاچیق چوبی ارزان به آلاچیق های گفته میشود که از انواعی چوب خورده با ضخامت کم و یا پرت چوب ساخته میشود و این نوع آلاچیق چون دیگر امکان پرداخت ظاهر چوب در آنها نیست ظاهری خشن را به خود میگیرند .

این نوع آلاچیق بیشتر مناسب باغ های میوه میباشد و در خانه ، ویلا و یا پشت بام در قسمت روف گادرن نه تنها زیبایی ندارد بلکه ظاهر محیط را هم تحت تآثیر قرار میدهد .

البته باید پذیرفت که واقعا آلاچیقی به عنوان ارزان وجود ندارد ولی میتونیم بگیم ارزان ترین .



آلاچیق چوبی ارزان

آلاچیق چوبی دست دوم
بعضی از دوستان در مورد اینکه میتوانند از آلاچیق چوبی دست دوم هم در محیط خود استفاده کنند سوال میکنند .

باید خاطر نشان کنم که ما به هیچ وجه این کار را پیشنهاد نمیکنیم .

آلاچیق چوبی بصورت آماده استحکام کمی دارد و در زمان جابه جایی در قسمتهای اتصالات آن شکست بند هارا به دنبال دارد و در نهایت آلاچیق شما ساختار از هم گسیخته پیدا خواهد کرد و در محل جدید شکل ظاهری و مقاومت خود را از دست خواهد داد .

ولی اگر آلاچیق فلزی دست دوم پیدا کنید این مشکل را نخواهید داشت و به راحتی میتوانید آن را جا به جا و مورد استفاده قرار دهید .

قیمت آلاچیق چوبی
آلاچیق چوبی هیچ قیمت مشخصی ندارد .

در آلاچیقهای فلزی به نسبت قیمت روز آهن تا حدودی میتوانید به یک عددی دست رسی پیدا کنید چون بیشتر از یک نوع متریال استفاده میشود ولی در آلاچیق چوبی انواعی از متریال میتواند استفاده گردد.

بطور مثال همانطور که قبلآ اشاره کردیم اختلاف قیمت بین انواع چوب بسیار بالاست یعنی اگر شما آلاچیقی با قیمت ده میلیون تومن را در نظر بگیرید با انواع دیگری از چوب قیمت آن میتواند تا بیست برابر نوع اول برسد .

پیشنهاد ما به شما این است که دنبال قیمت آلاچیق نباشید و برای این کار سقفی از بودجه را در نظر بگیرید که برای این منظور کنار گذاشتید و ببینید با این بودجه چه نوع آلاچیقی را میتوانید انتخاب کنید .

البته این به آن معنی نیست که حق انتخاب نداشته باشید .

چون وقتی شما مدلی را انتخاب میکنید مجری بر اساس مدل شما قیمت را اعلام میکند و آن قیمت ممکن است چندین برابر بودجه شما باشد و بطور کلی شما را از خرید منصرف نماید در صورتی که میتوانید به مجری خود سقف در نظر گرفته شده برای این کار را اعلام نمایید و از او بخواهید تا سقف مورد نظرتان مدلهایی را به شما پیشنهاد کند در این صورت با کمی تغییرات در آنها میتوانید به سبک مورد نظرتان نزدیک شوید .

مکان‌یابی آلاچیق
محلی که برای ساخت آلاچیق در نظر گرفته می‌شود، لزوما باید مشرف به فضای سبز و آبشار و مناظر زیبای موجود در محیط اطراف باشد و بهترین نما را داشته باشد.

آلاچیق می‌تواند در کلیه فضاهای باز چون روف‌گاردن، محوطه سازی‌ها، محوطه ویلا و در کنار آبنما، برکه، باربیکیو یا هر چشم انداز دیگری ساخته شود. همچنین اگر شما بخواهید آلاچیق بسیار بزرگ باشد شما برای ساختنش نیاز به گرفتن برخی مجوزهای قانونی دارید.

طراحی اولیه آلاچیق
در مراحل اولیه باید در نظر داشت که طرفدار چه سبکی هستید. مدرن ، کلاسیک ، سنتی یا تلفیقی و سپس اقدامات دیگر انجام پذیرد.

طراحان و دکوراتورها،آلاچیق هایی که با چوب‌های پرتراش و تزئینات طبیعی هستند را آلاچیق‌های کلاسیک و آن آلاچیق هایی که ساده تر هستند را جزو آلاچیق های معمولی یا ساده می دانند.

سقف آلاچیق ها می تواند به صورت شیبدار یک یا دو طرفه، شیبدار چند طرفه، گنبدی، فرفوژه، پارچه ای ثابت یا متحرک و شیشه ای یا طلقی باشد.

توجه به مکان قرار گرفتن درب و ورودی آلاچیق نیز در این مرحله از کار ضروری است.

نیاز به وجود نیمکت، میز و صندلی نیز در این مرحله بررسی می‌شود.

سبک آلاچیق چوبی
آلاچیق‌ها در سبک ها مختلفی طراحی و اجرا می‌گردند. شایان ذکر است درساخت آلاچیق، ایران یکی از صاحب سبکترین های دنیاست و آن هم به دلیل چهار فصل بودن کشور عزیزمان است.

این قابلیت طراحی آلاچیق در ایران قبل از کورش کبیر شناخته و اجرایی شد.

به طور کلی می‌توان این سبک‌ها را به صورت زیر دسته بندی کرد:

آلاچیق سبک شرقی، آلاچیق‌های غربی و آلاچیق سبک ایرانی آمریکایی که تلفیقی از وضعیت اقلیمی و فاصله میانی بین شرق و غرب است.

در ادامه از شما دعوت میکنیم از گالری آلاچیقهای چوبی ما دیدن فرمایید .

فهرست انواع آلاچیق
آلاچیق فلزی

آلاچیق چوب پلاست

آلاچیق بتنی و سیمانی

آلاچیق شیشه ای

آلاچیق سنگی

آلاچیق سنتی

آلاچیق کلاسیک

آلاچیق مدرن
آلاچیق چوبی