شماره آگهی : 29552

معادن ایران

شماره تماس : 02133910188

ایران جزء ۱۰ کشور نخست جهان و اولین در کشورهای خاورمیانه از نظر ذخائر معدنی است. بر اساس گزارش های موجود، ایران در مجموع ۷ درصد ذخائر معدنی جهان را که شامل ۱۲ معدن از مهمترین معادن جهان است را در اختیار دارد. در حال حاضر ۶ هزار معدن شامل ۶۰ نوع ماده معدنی در این کشور شناسایی شده است . در مجموع ۸ درصد ذخائر روی و ۳ درصد ذخائر سرب جهان و حدود ۳۰ میلیون تن ذخائر شناخته شده مس ایران است.

این کشور چهارمین تولید کننده سنگ تزیینی دنیا و همچنین در ردیف بالای دارندگان ذخائر اورانیوم، زغال سنگ و سنگ آهن در جهان است. مطابق بررسی های به عمل آمده ایران برای ۱۰۰ سال آینده مواد معدنی برای استخراج در اختیار دارد. اما بر اساس آمار جهانی سهم ایران در صادرات مواد معدنی در بازار جهانی بسیار ناچیز است، در سال ۱۳۹۳ برداشت ایران از ذخاير معدنی ۳۴۰ تن بوده که کمتر از ۴/. درصد ذخائر استخراجی است که در استاندارد جهانی باید ۱ درصد باشد.

بر اساس نظر کارشناسان سهم معدن در تولید ناخالص ملی میتواند تا ۵۰ درصد افزایش یابد. هم اکنون ۹۷ درصد معادن کشور در اختیار بخش خصوصی و ۳ درصد در اختیار بخش دولتی است این در حالی است که نقش دولت در این صنعت برعکس میباشد.

مهمترین فرصت های و روشهای سرمایه گذاری درایران که به صورت رسمی اعلام گردیده شامل فروش و واگذاری طرح یا سهام، دریافت وام و تسهیلات از بانکها و موسسات مالی، گشایش اعتبار اسنادی و فاینانس، مشارکت، بای بک و اجرای پروژه ها میباشند.
معادن ایران