شماره آگهی : 29554

نمایندگیها و توزیع کنندگان استرالیایی

شماره تماس : 02133910188

بیشتر شرکتهای صادرکننده به بازارهای بین المللی و استرالیا تکیه بر نمایندگیها و توزیع کنندگان محلی دارند.

الف) نمایندگیها:

نمایندگیها مالکیت کالاها را به عهده نمیگردند، بلکه مانند نمایندگان شرکتها عمل میکنند. آنها در خدمات و صادرات برای بازار واردکنندگان درگیر میگردند. یک نماینده عموما بر مبنای ارزش کلی کالا از صادر کننده کمیسیون دریافت میکند. صادرکننده، سفارشات کالای مشتریان را از آژانس دریافت میکند, اما کالا و خدمات را مستقیما به مشتری ارسال و صورتحساب را به مشتری، و پرداختها را از مشتریان دریافت میکند. نماینده به صادرکننده در مورد وضعیت بازار کمک میکنند تا شرکت بتواند در مورد قیمت گذاری تصمیم بگیرد. نمایندگیها عموما در بازار صادرکننده حضور دارند و کالاها و خدمات را به مشتریان معرفی میکنند.

ب) توزیع کنندگان:

توزیع کنندگان کالاها را از صادرکنندکان میخرند و در بازار مصرف میفروشند. در بعضی مواقع توزیع کنندگان, کالاها را به عمده فروشان واگذار میکنند و سپس از این طریق بدست خرده فروشان میرسانند. کلیه هزینه های انبارداری، حمل و نقل و بازاریابی برعهده توزیع کننده میباشد.

ج) انتخاب نماینده یا توزیع کننده:

مهمترین دلیل برای انتخاب نماینده و یا توضیع کننده این است که صادرکننده بتواند رابطه ای را با بازار جدید ایجاد نمایید. این امر به ایجاد یک اعتماد و ارتباط دائم کمک میکند. تجارت بر مبنای یک کار گروهی آسانتر و لذت بخش تر است.

انتخاب یک همکار یا شریک در کشوری دیگر نیاز به تحقیقات خیلی دقیق و مذاکره با گروهی از شرکای بالقوه در این زمینه دارد. صادر کننده باید مطمئن باشد که به ارتباطی واقعی در بازار مورد نظرش دست یافته تا بتواند در مورد آگاهی از بازار به شریکش تکیه کند.

صادر کننده برای رسیدن به توافق نیاز به نوشتن یک موافقتنامه دارد که باید در این زمینه با یک مشاور حقوقی مشورت کند، بنابراین قبل از نوشتن هر توافق نامه ای و جلوگیری از اتلاف وقت و پول باید در مورد مسائل اساسی بتوافق رسیده و سپس موافقت نامه را امضاء کرد. برای این منظور بهتر است سوالات کلیدی را از قبل آماده کرده و بر مبنای پاسخ به این سوالات با بهترین کاندید وارد مذاکره و امضاء قرارداد گردید.

از محاسن همکاری با نماینده مواردی چون:

توانایی در کنترل برند، قیمت و بازاریابی توسط صادرکننده، پرداخت کمیسیون بعنوان بهترین مشوق بر ارزش فروش کالا باعث تمرکز بیشتر نماینده بر روی کالاهای طرف قرارداد میگردد.

از طرف دیگر معمولا نماینده ها، منابع فروش کمتری نسبت به توضیع کنندگان دارند، پرداخت کمیسیون به عنوان مبنای فروش باعث کمترین تعهد نماینده در به موفقیت رسیدن صادرکننده میگردد. یک نماینده ضعیف نه تنها باعث تضعیف فرصت های صادرکننده در بازار، بلکه باعث به تحلیل رفتن شهرت و تلاشهای بازاریابی نیز میگردد. همکاری با نماینده ها باعث کاهش ریسک عدم پرداخت، نوسانات ارز و مرجوع کالاها نمیگردد.

اما محاسن کار با توزیع کنندگان از جمله:

صادرکننده با یک مشتری عمده فروش که با خرده فروشان زیادی کار میکند در ارتباط است، خدمات پس از فروش و گارانتی بر عهده توزیع کننده میباشد. توضیع کننده در هزینه های بازاریابی و ترویج محصولات در بازار مشارکت و کمک مینمایید. توسعه کانالهای فروش و کالاها بر عهده توزیع کننده میباشد که باعث کاهش هزینه ها و زمان برای صادر کننده است.

اما معایب یک توزیع کننده میتواند شامل:

عدم کنترل بر مراحل فروش توسط صادرکننده، افزایش هزینه ها بر فروش کالا توسط توضیع کننده موجب بالا رفتن قیمت تمام شده و مزیت قیمتی رقبا در بازار میگردد. آگاهی و توانایی درک توزیع کننده از کالا بر روی فروش تاثیر مستقیم دارد. امکان خروج کالای صادرکننده از بازار بدون درک از علت خروج توسط توزیع کننده وجود دارد. بعلت کنترل توزیع کننده بر هزینه های فروش و بازاریابی، صادرکننده قادر به نظارت بر شهرت برند خود در بازار نیست. توزیع کننده ممکن است علاقه و توانایی بر عرضه کالاهای جدید به بازار نداشته باشد.
نمایندگیها و توزیع کنندگان استرالیایی