شماره آگهی : 29560

مدیریت ریسک صادرات به استرالیا

شماره تماس : 02133910188

صادرات به مفهوم فرصت های بیشتر میباشند، اما صادرات به استرالیا نیز شامل ریسک های هستند، گرچه شرایط برای تجارت بین الملل در این سالها تغییر یافته اما ریسک، زمانی که شما کالا و خدمات خود را به کشور دیگری میفرستید هنوز وجود دارد.

اولین گام در مدیریت ریسک صادرات، شناسایی منابع هر ریسکی میباشد، و سپس شما باید طوری آنها را مدیریت کنید تا به حداقل برسند. افراد متخصص زیادی میتوانند به شما در این زمینه کمک مینمایند که انتخاب فرد مناسب در زمان مناسب مهمترین مرحله در کاهش ریسک میباشند. مهمترین متخصصینی که نیاز دارید شامل بانکداران، وکلای تجاری، متخصصین بیمه و حسابداران میباشند که میتوانند آگاهی مورد نیاز شما را در زمینه ریسکهای موجود در کشور مورد نظر بالا ببرند.

امروزه آژانسهای واردات و صادرات در هرکشوری وجود دارند که امکان دسترسی زیادی به اطلاعات و تخصص های مورد نیاز شما در آن کشور را دارا میباشند و با کمک گرفتن از این خدمات امکان ارتباط شما با تمام تخصصهای مورد نیاز سهل تر میگردد.

ریسکهای موجود در تجارت بین الملل میتوانند شامل همان ریسکهای داخلی و همچنین ریسکهای متفاوت دیگری باشند.  

۱) ریسکهای سیاسی:

بیشتر ریسکهای سیاسی میتوانند قرارداد صادرات شما را قطع و یا کلا باطل نمایند.این نوع از ریسکها ممکن است شامل جلوگیری از پرداخت ها، مصادره، ملی کردن داراییهای خارجیان، ضبط اموال، تغییر در سیاست واردات و صادرات دولت، بروز جنگ و یا انقلاب باشند.

۲) ریسکهای قانونی:

قوانین تجاری در کشورها میتوانند متفاوت باشند، شما نیاز دارید به دانستن این اختلافات در کشور مورد نظرتان و تاثیر آنها در موفقیت شما در صادرات کالاها و خدماتتان. برای مثال تفاوت قوانین بین کشورها عضو و غیر عضو در پیمانهای تجاری مانند سازمان تجارت جهانی، تفاوت در نوع قراردادها و شرایط آنها، سوال در مورد اینکه کدام قانون و در کدام کشور مرجع حل اختلاف خواهد بود، قوانین مربوط به وارانتی و ایمنی کالاها، قوانین دارایی و مالیات، قوانین مربوط به غفلت و ارائه اطلاعات نادرست.

۳) ریسک های رشوه خواری، اختلاس و فساد:

این موارد در بیشتر کشورها غیر قانونی هستند، بنابر این، ریسک برای هر شخصی که درگیر در این موارد گردد تحت قوانین اکثر کشورها بسیار بالا میباشد.

۴) ریسک قرنطینه اجباری:

بیشتر کشورها دارای قوانین قرنطینه اجباری هستند. قبل از هرگونه اقدام به صادرات، شما نیاز به دانستن قوانین قرنطینه در کشور مقصد برای کالاها وخدمات، مربوط به آنچه که قرنطینه دارد و آنچه که ندارد.

همچنین محدودیت هایی برای واردات بعضی از اقلام کالاها در بعضی از کشورها وجود دارد.

۵) ریسک نرخ مبادله ارز:

تغییرات نرخ ارز بیشتر به دلیل نوسانات حاصل از ارزش پول رایج است. متاسفانه خیلی از صادر کنندگان حاشیه سودشان به دلیل همین نوسانات ارز کاهش پیدا میکند.

راه های زیادی برای حفاظت در برابر این ریسک وجود دارد که میتوان از قیمت گذاری بر مبنای ارز قوی نام برد.

۶) ریسک عدم پرداخت:

این ریسک البته بستگی به ساختار کشوری دارد که شما کالای خود را صادر میکنید. برای کم کردن این ریسک روشهای پرداختی که شما انتخاب میکنید بسیار اهمیت دارد.

روشهای پیش پرداخت یا اعتبار اسنادی غیرقابل فسخ (L/C)، حتی برای کشورهای معتبر نیز باعث کاهش این ریسک میشوند.

همچنین میتوان با اتخاذ روشهای ساده این ریسک را کاهش داد برای مثال باید در دادن اعتبار به مشتریان دقت کرد و از بیمه های اعتباری استفاده نمایید.
مدیریت ریسک صادرات به استرالیا