شماره آگهی : 29574

ورزش ایران

شماره تماس : 02133910188

بر اساس منابع تاریخی از سنگ نوشته ها و کتاب اوستا سابقه بعضی از ورزشها در ایران، سابقه ای بیشتر از  یونان است. ورزشهایی چون تیرو وکمان، قایق رانی از جمله ورزشهایی بوده که یونانیان به آن نمیپرداختند اما جزء ورزشهای اصلی در ایران بوده است. ایران جزء اولین کشور های سرزمین های شرقی محسوب میگردد که تربیت بدنی از ارکان نظام تعلیم و تربیت در آن محسوب میگردیده است. هردوت مینویسد در ایران فرزندان سه چیز را میآموزند: ۱. اسب سواری ۲. تیر و کمان و ۳. راستگویی.

از سال ۱۳۰۶ ورزش جزء دروس مدارس قرار  گرفت و در سال ۱۳۱۶ دانشسرای تهران اولین دوره کارشناسی تربیت بدنی را راه اندازی کرد. در سال ۱۳۸۹ سازمان تربیت بدنی با ادغام با سازمان جوانان به وزارت ورزش تبدیل گردید.

اولین جضور ایرانیان در بازیهای ورزشی خارجی، حضور دانشجویان ایرانی مقیم اروپا در بازیهای ۱۹۳۶ برلین آلمان هیتلری بود. در ۱۳۲۵ کمیته ملی المپیک در ایران تشکیل شد و یکسال بعد رسما ایران به عضویت کمیته بین المللی المپیک درآمد. ایران جزء کشورهای پر شرکت کننده در بازیهای پارا المپیک بعلت وقوع جنگ ۸ ساله ایران و عراق و وجود تعداد بیشمار معلولین و جانبازان این دوران میباشد. جاذبه هایی چون غارنوردی، اسکی روی آب در سواحل ایران و برف در پیست های اسکی، کویر نوردی، کوه نوردی، غواصی را میتوان ذکر کرد
ورزش ایران