شماره آگهی : 295955

کتاب شازده کوچولو

شماره تماس : 09396996957

شازده کوچولو اثر «آنتوان دوسنت‌ اگزوپری» یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان است که در سال ۱۹۴۳ منتشر شد و بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه از آن در سرتاسر جهان به فروش رفته است و به بیش از ۲۸۰ زبان ترجمه شده است. جالب است بدانید که از این کتاب سالی یک میلیون نسخه در جهان به فروش می‌رسد.

آنتوان دوسنت ‌اگزوپری متولد ۲۹ ژوئن ۱۹۰۰ و در گذشته‌ی ۳۱ ژوئیه‌ی ۱۹۴۴، نویسنده و خلبان فرانسوی بود. او با آغاز جنگ به نیروی هوایی فرانسه در شمال آفریقا پیوست. در ماه ژوئیه ۱۹۴۴ هواپیمایش در یک پرواز شناسایی بر فراز دریای مدیترانه ناپدید شد و احتمالا در همان زمان کشته شد . او پس از مرگ، تبدیل به قهرمان ملی فرانسه شد.

داستان کتاب شازده کوچولو درباره‌ی خلبان یک هواپیما است که به دلیل نقص فنی مجبور به فرود در یک کویر می‌شود. خلبان در این صحرا با پسر بچه‌ی کوچک و ظریفی روبه‌رو می‌شود که می‌گوید از سیاره‌ای دور به زمین آمده و با خلبان درباره‌ی چیزهایی که از زمین و مردمانش دیده صحبت می‌کند. در پس این قصه‌ی به ظاهر ساده، اگزوپری به مفاهیم عمیقی پرداخته است. او این داستان را الهام گرفته از سانحه‌ی هوایی سقوط هواپیمایش در صحرای آفریقا می‌داند.

این کتاب با ترجمه‌ و صدای احمد شاملو در ایران بیشتر شناخته شد و طرفداران بسیاری را به خود جذب کرد.
کتاب شازده کوچولو