شماره آگهی : 295956

کتاب ارباب حلقه‌ها

شماره تماس : 09396996957

«ارباب حلقه‌ها»، رمانی به قلم «جی.آر.جی. تالکین» نویسنده و زبان‌شناس انگلیسی است. رمان ارباب حلقه‌ها برای اولین‌بار در سال ۱۹۵۴ به چاپ رسید و یکی از مشهورترین و تأثیرگذارترین کتاب‌های ادبیات در قرن ۲۱ به ‌شمار می‌رود.

این مجموعه داستان ادامه‌ی اثر قبلی تالکین با نام «هابیت» است که در همین ژانر نوشته شده بود. این کتاب طی ۱۲ سال از سال ۱۹۳۷ تا ۱۹۴۹ که بیشتر آن در زمان جنگ جهانی دوم نوشته شده است.

تالکین در رشته‌ی زبان‌شناسی در دانشگاه «آکسفورد» درس خوانده است. پس از فارغ‌التحصیلی در دانشگاه مشغول به کار شد. روزی هنگام تصحیح ورقه‌های امتحانی دانشجویان جمله‌ای در ذهن او جرقه زد. آن جمله این بود: «در سوراخی داخل زمین، هابیتی زندگی می‌کرد.» او در آن لحظه جمله را یادداشت کرد و این آغاز نوشتن رمان هابیت بود.

هابیتی جوان به اسم «فرودو بگینز»، با اصرار و پافشاری جادوگری مرموز به اسم «گاندلف»، سفری مهم و البته خطرناک را برای نابودی حلقه‌ی یگانه آغاز می‌کند. این حلقه که قرن‌ها قبل توسط ارباب تاریکی، «سارون»، ساخته و سپس گم شد، سلاحی شیطانی است و سارون به هر قیمتی دنبال پس گرفتن آن است. ارباب تاریکی با به دست گرفتن دوباره‌ی قدرت حلقه، خشم و عذاب خود را بر تمامی سرزمین میانی نازل خواهد کرد. تنها راه جلوگیری از تبدیل این سرگذشت وحشتناک به واقعیت، بازگرداندن حلقه به جایی به اسم موردور است؛ این مکان، تنها محلی است که حلقه در آن نابود می‌شود و از بداقبالی قهرمانان داستان، موردور، نام ارباب تاریکی، سارون است.

تا امروز چند فیلم سینمایی و انیمیشن بر مبنای این داستان ساخته شده‌ است که از میان آن، فیلم‌های سه ‌گانه‌ای به کارگردانی «پیتر جکسون» شاخص‌تر هستند. این فیلم‌ها در سال‌های ۲۰۰۱، ۲۰۰۲٬۲۰۰۳ به نمایش درآمدند.
کتاب ارباب حلقه‌ها