شماره آگهی : 295959

راز داوینچی

شماره تماس : 09396996957

رمان «رمز داوینچی» که به نام‌های «راز داوینچی» یا «کد داوینچی» نیز شناخته می‌شود رمانی کارآگاهی از نویسنده‌ی آمریکایی، «دان براون»است.

این رمان در سال ۲۰۰۳ بازار را تسخیر کرد و فروشش حتی از مجموعه هری پاتر نیز پیشی گرفت. تا می ۲۰۰۶ بیش از ۶۰ میلیون نسخه از این کتاب به فروش رسید و به ۴۴ زبان از جمله فارسی ترجمه شده‌ است.

دانیل براون (Daniel Brown) معروف به «دن براون» متولد ۲۲ ژوئن ۱۹۶۴ نویسنده‌ی آمریکایی کتاب‌های ژانر پرهیجان است که برای کتاب جنجالی و پرفروش رمز داوینچی در سال ۲۰۰۳ میلادی به شهرت زیادی در سراسر جهان رسید. این کتاب به‌شدت علیه کلیسای کاتولیک، واتیکان، پاپ و گروه مذهبی اپوس دئی است و از همین رو گروه‌های مختلف مسیحی و اسلامی علیه آن واکنش نشان داده‌اند.

قصه درباره‌ی «رابرت لانگدون»، نمادشناسی دینی در هاروارد است که برای سخنرانی به پاریس آمده است. لانگدون قرار است در مهمانی پس از مراسم سخنرانی با یکی از موزه‌داران شناخته شده‌ی موزه‌ی لوور دیداری داشته باشد، اما خبری از این فرد نمی‌شود و همان شب لانگدون متوجه می‌شود که او مرده است. لانگدون سپس به لوور محل وقوع جرم برده شده و در آن‌جا، سرنخ‌های گیج‌کننده‌ای پیدا می‌کند. در رمان راز داوینچی، لانگدون، مظنون این پرونده است و به کمک یک رمزگشای فرانسوی به نام سوفی نوو، باید مجموعه‌ای از معماهایی اسرارآمیز را حل کند. اگر رابرت و سوفی نتوانند در موعد مقرر گره از راز معماها بگشایند، ممکن است حقیقتی کهن برای همیشه نابود شود و زندگی خودشان هم در خطر بزرگی قرار گیرد.

«ران هاوارد» کارگردان آمریکایی فیلمی را بر اساس این رمان ساخت که «تام هنکس» نقش رابرت لنگدان را در آن بازی می‌کند.
راز داوینچی