شماره آگهی : 29652

ویزاهای متخصصین به استرالیا Australian Skill Visas

شماره تماس : 02133910188

استرالیا برنامه مهاجرت برای افراد متخصص که زیر ۵۰ سال سن، مهارت تحصصی بالا، دارای مهارت زبان انگلیسی خوب و کسانی که دارای مهارت مناسب مورد درخواست و مناسب اقتصاد استرالیا دارا باشند.

همانگونه که از اسم آن آشکار است موضوع ارائه و اخذ ویزا ، مهارتها و سطح تحصیلات مرتبت میباشد. بنابراین در اسن روش مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای متخصصین (اسکیل ورکر SKILL VISA ) و قبل از هر اقدامی ، متقاضی باید مدارک تحصیلی خود را به سازمان مربوطه در استرالیا ( هر رشته ی تحصیلی سازمان ارزیابی کننده مربوط به خود را دارد ) ارسال و ارزشیابی مثبتی از آنرا اخذ کرده باشید.  اداره مهاجرت ابتدا باید مدارک تحصیلی و شغلی متفاضی را که توسط سازمان مرتبط با آن رشته تحصیلی ارزشیابی شده (Assessment گفته می شود) در اختیار داشته باشد.

همه مهاجران علاقه مند به کسب امتیاز براساس بخش مهاجرت متخصصین باید دعوتنامه به منظور تسلیم درخواست ویزا دربافت کنند. موارد متعدد در ویزاهای مهاجرت متخصصین وجود دارد که در ذیل میتوان از مواردی از آن نام برد:

Skilled Independant Subcalass 189:

یک ویزای دائم برای افراد متخصصی که نیازی به حمایت از طرف دولت و یا وابستگان ندارند. این ویزا یکی از بهترین روش های ورود به استرالیا بوده چراکه متقاضی از همان ابتدا با اقامت دائم وارد شده و به هیچ ایالت و شخص یا سازمانی وابسته نیست، روشن است در این حالت متقاضی می توانید در هر کجای استرالیا که علاقه داشته باشید ساکن شود. جهت مهاجرت به استرالیا از طریق مهارت و تخصص بایستی مجموع امتیازات فرد حداقل به 60 برسد.

نحوه امتیاز بندی: سن:  18 تا 24 سال: ۲۵ امتیاز 25 تا 32 سال: ۳۰ امتیاز 33 تا 39 سال: ۲۵ امتیاز 40 تا 44 سال: ۱۵ امتیاز 45 تا 49 سال: صفر امتیاز​​ سطح زیان انگلیسی: نمره آیلتس تست (تمام مهارت ها) ۶: صفر امتیاز نمره آیلتس تست (تمام مهارت ها) ۷: ۱۰ امتیاز نمره آیلتس تست (تمام مهارت ها) ۸: ۲۰ امتیاز ​​سوابق کاری مرتبط در استرالیا: یکسال: ۵ امتیاز سه سال: ۱۰ امتیاز پنج سال به بالا: ۱۵ امتیاز ​​سوابق کاری مرتبط با تحصیل: سه سال: ۵ امتیاز پنج سال: ۱۰ امتیاز هشت سال به بالا: ۱۵ امتیاز ​​مدرک تحصیلی: مدارک تحصیلی بویژه کارشناسی یا همان لیسانس در صورتی امتیاز مورد نظر را می گیرند که معادل همان مدرک در استرالیا باشد و به هر مدرکی آن امتیاز تعلق نمی گیرد و مثلا گاهی امتیاز مدرک لیسانس 10 حساب می شود. دیپلم و فوق دیپلم: ۱۰ امتیاز لیسانس و فوق لیسانس: ۱۵ امتیاز دکتری: ۲۰ امتیاز ​​سایر امتیازات: ​​مدرک تحصیلی از استرالیا حداقل 2 سال : 5 امتیاز تخصص همسر : 5 امتیاز​ گذراندن یک سال دوره های تخصصی در کشور استرالیا :  5 امتیاز

Skilled Nomonated Subclass 190:

یک ویزای دائم که نیاز است توسط دولت منطقه یا ایالت فرد متقاصی متخصص انتخاب شود. یکی از دلایل رایج که متقاضیان واجد شرایط اخذ اقامت دائم به صورت مستقیم نمی باشند کمبود امتیاز و نرسیدن مجموع امتیازات آنها به 60 امتیاز است که این کمبود امتیاز می تواند به دلیل بالا بودن سن متقاضی یا ضعیف بودن وضعیت زبان انگلیسی یا نداشتن سابقه کار کافی و کمبود امتیاز مدرک تحصیلی باشد.

شرط صدور این ویزا برای متقاضی تعهدی است که متقاضی اصلی به ایالتی از ایالت های استرالیا که اسپانسر(حامی) او میشود، می دهد که در بدو ورود به خاک استرالیا برای مدت حداقل 2 سال درآن ایالت خاص کار و زندگی کند و بعد از آن متقاضی می تواند به هر نقطه ای از استرالیا که مایل است نقل مکان کند. چنانچه متقاضی دارای 55 امتیاز از امتیازات فوق باشد، 5 امتیاز ایالت اسپانسر کننده به امتیازات او می افزاید. درضمن برای دریافت این ویزا علاوه بر ۵۵ امتیاد متقاضی باید:  سن متقاضی در زمان دریافت دعوتنامه کمتر از 50 سال باشد. داشتن مدرک آیلتس حداقل 6در هر چهار مهارت آن الزامی است هر چند آیلتس 6 امتیازی ندارد اما برای درخواست این ویزا شرط الزامی است . شغل و تحصیلات متقاضی باید جزو لیست مشاغل مورد نیاز ایالات استرالیا (csol1-2) باشد. متقاضی نتیجه ی ارزشیابی شغلی مثبت از مرکز مربوطه دریافت کرده باشد . بایستی پرونده ی متقاضی را برای انتخاب شدن در سامانه ی EOI اداره مهاجرت ثبت شود.

Skilled Nominated or Sponsored Provisional Subclass 489

این یک ویزای ۴ ساله موقت که به دارنده اجازه میدهد فقط در مناطق مشخصی از استرالیا زندگی کنند. متقاضی متخصص باید برای زندگی در ان مناطق حمایت شود که میتواند توسط یکی از وابستگان یا بوسیله دولت منطقه با ایالت یاشد.

Skilled Regional Subclass 887

این ویزای دائم برای افراد متخصصی که دارای ویزای موقت مهاجرتی هستند، برای کسب شرایط برای این ویزا، متقاضی باید برای مدت ۲ سال در آن منطقه زندگی کرده باشد و دارای ۱۲ ماه کار تمام وقت باشد.

Skilled Graduate 485

این یک ویزای موقت برای دانش آموزان و دانشجویان خارجی که تحصیلشان را در استرالیا کامل کرده اندو برای ۱۸ ماه تا چهار سال قابل درخواست است. 
ویزاهای متخصصین به استرالیا Australian Skill Visas