شماره آگهی : 29667

ثبت نام و اعزام به استرالیا

شماره تماس : 02133910188

برای ثبت نام دانش آموزان و علاقه مندان به تحصیل در موسسات آموزشی استرالیا بطور استاندارد مراحل ذیل باید طی گردد. اکثر موسسات آموزشی استرالیا دارای نمایندگیهای رسمی در کشورهای مختلف از جمله ایران هستند و با مراجعه به این نمایندگی ها میتوانید از استرس ثبت مان بکاهید و از راهنمایی های این موسسات برای کوتاه کردن مسیر ثبت نام استفاده کنید. توجه داشته باشید که سوالات بسیار پیچیده ای در طی این مراحل ذهن شما را پر خواهد کرد که با استفاده از تجربیات این نمایندگیها به این سوالات راحتر پاسخ داده خواهد شد. در ضمن اینکه این نمایندگیها هزینه های خود را از خود موسسات آموزشی دریافت میکنند و شما ممکن است بابت سرویس های اضافه ای که از این نمایندگی ها درخواست مینمایید هزینه ای اضافه بر آنچه در ذیل آورده شده بپردازید.

بطور استاندارد متقاضیان و یا والدین باید این قدمها را برای ثبت نام بردارند. 

 گام اول: والدین و یا خود دانش آموز و یا متقاضی باید با نماینده رسمی آموزشی مدرسه در کشور خود وچنانچه این امکان وجود ندارد با قسمت امور دانش آموزان بین المللی مدرسه مورد نظردر استرالیا و یا سایر کشورهای مشترک المنافع تماس گرفته و درخواست ثبت نام خود را برای آنان بفرستد.

گام دوم: دانش آموز باید در اولین فرصت جهت شرکت در آزمون ارزیابی تحصیلی ثبت نام نمایید. این آزمون توسط نماینده رسمی سازمان ارزیابی تحصیلی استرالیا ( AEAS ) انجام میپذیرد و گزارش آن مستقیما به مدرسه مورد نظر به درخواست  دانش آموز ارسال میگردد. همچنین پس از دریافت گزارش آزمون ارزیابی، اکثر مدارس استرالیا دریک مصاحبه شفاهی با دانش آموز و یا متقاضی تحصیل که این خود شامل پرسشهای شفاهی و کتبی خواهد بود و توسط SKYPE انجام خواهد پذیرفت.

گام سوم: پس از طی مرحله قبل دانش آموز، متقاضی و یا والدین او باید برای ثبت نام به شرح ذیل اقدام نمایند:  پرکردن فرم های ثبت نام درخواست رسمی و امضا قرارداد ثبت نام: این مدارک باید توسط والدین دانش آموز امضا و تحویل نماینده  ویا خود مدرسه گردد.  معرفی مراقب دانش آموز در کشور محل تحصیل: این مدارک نیز باید توسط والدین دانش آموز امضا گردد. برطبق مقررات کشور استرالیا افراد زیر ۱۸ سال حق امضا قرار داد اجاره مسکن را ندارند. بنابر این دانش آمورزان بین المللی دوره های ابتدایی و یا متوسطه شاغل در تحصیل در این کشوردارای ۳ حق انتخاب گزینشی زندگی دارند:  میتوانند با افراد بالای ۱۸ سال از خانواده خود به استرالیا بیایند و زندگی کنند، در این صورت برای فرد همراه باید درخواست ویزای گاردین (Gardian Visa) گردد.  یا در خانه های داخل مدارس سکنا گزینند که بدین ترتیب والدین دانش آموز با مدرسه مجوزو قرارداد مراقبت و سرپرسبی از فرزندشان را امضا میکنند و این خانه ها بطور جداگانه پسرانه و دخترانه و دارای اطاق های مستقل و یا ۲ نفره به همراه صبحانه، ناهار و شام هستند و بابت این سرویس ها مبالغی را سالانه از والدین دریافت مینمایند.  یا در یک خانواده مقیم استرالیا که مورد تایید ودارای مجوز از وزارت آموزش استرالیا هستند به شکل پانسیون شامل اطاق مستقل به همراه صبحانه، ناهار و شام سکنا گزینند. این سرویس ها نیز مشمول هزینه های اضافی می گردند و باید قرار داد آن بوسیله والدین امضا گردد. دانش آموز باید کپی پاسپورت خود و همراه (درصورت وجود همراه)، گزارش تحصیلی ترجمه شده رسمی۲ سال قبل و گزارش آزمون ارزیابی ارسالی را به همراه قرار دادهای امضاء شده فوق به مدرسه و یا نماینده آن در کشور خود ارائه نمایید.

پس از بررسی کامل توسط بخش ثبت نام دانش آموزان بین المللی مدرسه مورد نظر، یک گزارش کامل و مناسب ELICOS برای دانش آموز ارائه و توسط مدرسه تصمیم گرفته خواهد شد. دانش آموز باید در هنگام ثبت نام این گزارش تایید شده را داشته باشد.

گام چهارم: مدرسه و یا مدارس مورد درخواست، چنانچه با گواهی نامه ها و مدارک دانش آموز موافق باشند، یک ثبت نام مشروط به دانش آموز ارائه میدهند. مشروط بودن بستگی به سطح زبان دانش آموز دارد و  برای سطح زبان، دانش آموز و یا متقاضی میتواند مجددا بوسیله ارزیابی و مصاحبه بیشتر تا تاریخ انقضاء گزارش ELICOS تعیین سطح شود. نامه ارائه شده مدرسه شامل قراردادها، تعیین هزینه های بیمه سلامتی دانش آموز در طی دوره تحصیل (OSHC) در مدرسه و یا موسسه آموزشی، ثبت نام و هزینه سال اول مدرسه و پول پیش و کرایه محل اقامت میباشند.

گام پنجم: والدین دانش آموز شرایط پیشنهاد را پذیرفته و تمام هزینه های سال اول مدرسه  ویا موسسه آموزشی که در نامه ارائه شده به حساب مدرسه واریز مینمایند. مدارک دیگری همچون معرفی و امضاء سرپرستی دانش آموز که میتواند شخص و یا شرکتی که داراس شرایط توضیح داده شده در فوق باشد، فرمهای پزشکی مربوط به دانش آموز و فرمهای مربوط به دولت استرالیا ( MYCETA Data Collection) نیز به ضمیمه ارسال و والدین باید امضاء نمایند.

گام ششم: پس از رسیدن تمام فرمهای امضاء شده و قبوض پرداختی به موسسه آموزشی مورد نظر، یک نامه تایید ثبت نام از موسسه آموزشی (COE) و یک تاییده رفاه مناسب (CAAW) دریافت خواهید کرد. این دو مدرک به نماینده و وکیل شما اجازه در خواست ویزا برای دانش آموز و همراه را خواهد داد. ممکن است در صورت نرسیدن به حد نصاب زبان توسط دانش آموز، درخواست مدارک دیگری از جمله کامل کردن دوره زبان و ثبت نام در موسسات آموزش زبان دراسترالیا نیز از شما نیز گردد.    
ثبت نام و اعزام به استرالیا