شماره آگهی : 296850

کافه لاته بدون دستگاه اسپرسوساز

شماره تماس : 09396996957

طرز تهیه کافه لاته خوش طعم کافی‌شاپی بدون دستگاه اسپرسوساز

قهوه لاته
کافه لاته یک انتخاب ویژه است که ممکن است تا حدودی از درست کردنش در خانه دوری کنید

چون احتمالاً از یک طرف فکر کنید که درست کردنش سخت است و از طرف دیگر نمی‌خواهید پول زیادی برای خرید دستگاه‌های مخصوص جاگیر صرف کنید.

همه این‌ها درست! اما به نظر من نباید نیاز به قهوه را به داشتن بودجه یا فضا محدود کرد به همین دلیل تصمیم گرفتم تا این بار طرز تهیه کافه لاته را بدون تجهیزات گران قیمت و با طعم و رایحه لاته کافی‌شاپی به شما آموزش بدهم.

در ادامه متوجه خواهید شد که درست کردن کافه لاته باکیفیت آن قدرها هم که فکر می‌کنید سخت نیست.

خرید قهوه از کافی مافی
کافه لاته چیست؟
قهوه لاته

قبل از این که طرز تهیه کافه لاته را به شما آموزش بدهم، باید بدانید این قهوه بسیار خوش مزه واقعاً چیست و از چه چیزهایی تشکیل شده است. کافه لاته از عبارت ایتالیایی Caffe latte آمده است که به معنی قهوه (caffe) و شیر (latte) است.

قهوه لاته یا همان کافه لاته ترکیبی از اسپرسو و شیر داغ با مقدار زیادی کف شیر است که اگر بخواهید آن را با شکل و طرحی فانتزی سرو کنید می‌توانید طرح‌های هنری خاصی روی آن دربیاورید.

کافه لاته سبک‌ترین قهوه‌ای است که با کمترین نسبت اسپرسو تهیه می‌شود و طعمی غلیظ، رایحه‌ای تند، بافتی نرم و بسیار عالی دارد. در ادامه طرز تهیه قهوه لاته را به صورت خلاصه توضیح می‌دهم.

درست کردن کافه لاته بدون استفاده از اسپرسوساز
قهوه لاته

با وجود این که داشتن یک دستگاه، کار شما را برای درست کردن کافه لاته راحت‌تر می‌کند اما نگران نباشید حتی اگر دستگاهی برای جوشاندن شیر یا دم کردن اسپرسو نداشته باشید به راحتی و تنها با کمی ابتکار و چند چیز اضافه بر قوری معمولی که برای ساخت قهوه استفاده می‌کنید می‌توانید کافه لاته مخصوص خود را در خانه درست کنید.

با توجه به انواع وسایلی که قبلاً برای ساخت قهوه داشتید ممکن است نیازی به خرید چیزهای بیشتری نداشته باشید اما اساساً به لوازم زیر نیاز خواهید داشت:

برای آشنایی با روش‌های مختلف تهیه قهوه می‌توانید مقاله 37 روش تهیه قهوه در کافی شاپ های جهان را مطالعه کنید.

وسیله‌ای برای درست کردن اسپرسو ( موکاپات ) در صورت نبودن موکاپات حتی میتوان همانند عکس قهوه خود را از فرنچ پرس بگیرید
وسیله‌ای برای داغ کردن شیر
وسیله‌ای برای تولید کف شیر
درست کردن اسپرسو مناسب کافه لاته
قهوه لاته

درست کردن کف شیر بدون دستگاه بسیار راحت‌تر از درست کردن اسپرسو بدون دستگاه است اما با این وجود این کار غیر ممکن نیست.

اما این حال کافی است که در خانه یک آئروپرس، موکاپات یا فرنچ پرس داشته باشید تا به راحتی اسپرسو خود را تهیه کنید چرا که عملکرد هر سه این‌ها بر مبنای تولید فشار است.

همچنین شما می‌توانید از پودر قهوه اسپرسو فوری استفاده کنید. که به راحتی با مقداری آب جوش آماده می‌شود.

تهیه کف شیر
کافه لاته

برای تولید کف شیرمناسب کافه لاته حتماً به شیر داغ نه شیر جوشیده شده نیاز داریم. شیر داغ ما نهایتاً باید دارای دمای 60 درجه می‌باشد.

حتماً دقت کنید از سر رفتن شیر جلوگیری کنید چون شیر سر رفته هم از نظر طعم کیفیت خوبی ندارد و هم دیگر کف شیر خوبی به ما نمی‌دهد

حباب‌های ظریف شیر بدون حرارت پابرجا نمی‌مانند و بعد از برداشتن شیر از روی حرارت عملاً از بین می‌روند.

در نتیجه کف شیر اساساً نتیجه هوادهی به شیر جوشیده شده است. پس در تهیه کف شیر ما به شیر داغ و همزن برقی یا دستی نیاز داریم.

شیر داغ را با همزن تا حدی هم می‌زنیم تا شیر مابه حجمی یک و نیم برابر حجم اولیه برسد و همچنین حالت فوم یا همان کف لطیف و با غلظت مناسبی را بدست آورد.

این یکی از ساده‌ترین روش‌های درست کردن کف شیر مناسب کافه لاته در خانه است.

روش‌های مختلفی برای درست کردن کف شیر وجود دارد.اگر فرنچ پرس یا مایکروویو داشته باشید تنها یک دقیقه و نیم با یک کف شیر تازه فاصله دارید اما مسلماً استفاده از دستگاه کف شیرساز کار شما را بسیار راحت‌تر می‌کند.

کافه لاته

بعد از آماده شدن اسپرسو و کف شیر نوبت به ترکیب کردن این دو می‌رسد ما به 1/3 فنجان اسپرسو نیار داریم و ما بقیه فنجان را با کف شیر آماده شده پر می‌کنیم.

به همین راحتی ما یک فنجان کافه لاته خوشمزه و خوش عطر داریم. نوش جان کنید و لذت ببرید.

توجه داشته باشید که اگر چه کافه لاته صنعتی فقط از شیر و اسپرسو تهیه می‌شود اما شما مجبور نیستید فقط از روی روش مشخصی که روی سایت‌های مختلف یا کتاب‌ها می‌بینید کپی برداری کنید.

بلکه با توجه به سلیقه شخصی خود می‌توانید از انواع طعم‌دهنده‌ها به عنوان مثال از دارچین، پودر کاکائو، عصاره وانیل و… به مقداری دلخواه استفاده کنید.

منبع/latte-without-espresso-machine
کافه لاته بدون دستگاه اسپرسوساز