شماره آگهی : 29741

ایالت ویکتوریا - ملبورن

شماره تماس : 02133910188

ایالت ویکتوریا به لطف محیط کاری پویا و رقابتی و پایه های اقتصادی متنوع، رشد اقتصادی منسجم و پایدار، بسیار فراتر از میانگین سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه ، داشته است. این ایالت موتور خانه اقتصاد استرالیاست در حالی که فقط ۳ درصد مساحت استرالیا را در احتیار دارد، اما یک چهارم فعالیت های اقتصادی این کشور در این ایالت رقم میخورد. این ایالت حدود ۲۵ سال است که رشد اقتصادی داشته است. ملتورن پایتخت ایالت ویکتوریا با سریعترین نرخ رشد در استرالیا جایگاه خود را مستحکم کرده است و پیش بینی میشود که این شهر تا سال ۲۰۳۰ بزرگترین شهر استرالیا گردد.

ملبورن پایتخت آموزشی استرالیا نیز محسوب میگردد، آموزش را این شهر به فراتر از مرزهای منطقه منتقل کرده است، این ایالت دارای ۱۰ دانشگاه در سطح بین المللی است که ۸ مورد از آنها دارای خوابگاه نیز میباشند. ملبورن پل ارتباطی کسب وکار با استرالیا، آسیا و اقیانوسیه سایر کشور های جهان است. فرودگاه ملبورن در هفته ۶۵۰ پرواز بین المللی را پذیراست و جابجایی حدود ۳۰ میلیون مسافر را در اختیار دارد. این شهر بزرگترین و شلوغ ترین بندر کانتینری استرالیا نیز محسوب میگردد. ملبورن قلب فناوری استرالیاست و بزرگترین زیرساخت مخابراتی در دنیا را دراختیار دارد

مواد غذایی و فیبر:

به لطف خاک مرغوب، منابع غنی آبی و پاک، مقررات سختگیرانه ایمنی مواد غذایی و روش های جدید کشاورزی این ایالت با اینکه فقط ۳ درصد از مساحت استرالیا را در اختیار دارد ولی تولید کننده مهم مواد غذایی و فیبری در سطح جهانی میباشد. ویکتوریا ایالتی پیشرو در کشاورزی و مواد غذایی، به واسطه تامین ایمن و قابل اعتماد مواد غذایی با کیفیت و صادرات آن به سایر نقاط دنیا، شهرت بین المللی بی نظیری پیدا کرده است. ارکان های قانون گذاری و نظاربی ویکتوریا تامین ایمنی و تضمین کیفیت را در سراسر زنجیره عرضه تضمین میکنند. ویکتوریا همچنین پیشرو در تامین گوشت گاو از گله هایی است که در چراگاه تغذیه میکنند. گوشت بزرگترین صنعت غذایی و صادرات مواد غذایی این ایالت است، بطوریکه ارزش صادرات گوشت بیش از ۲.۳ میلیارد دلار درسال تخمین زده شده است. این ایالت بزرگترین صادر کننده گوشت گوسفند استرالیا هم هست. محصولات لبنی دومین صنعت غذایی این ایالت است و بزرگترین در استرالیا است با حدود ۵ میلیارد دلار گردش مالی که حدود ۷ درصد کل سهم تجارت جهانی در این صنعت را شامل میگردد. این ایالت به دلیل تنوع آب و هوایی دارای محصولات عمده باغبانی با کیفیت بالا اعم از میوه، سبزیجات، آجیل و روغن زیتون است. غلات، اعم از گندم، جو و حبوبات، در مزرعه های وسیع در شمال غرب ویکتوریا پرورش یافته و تولید میشود. 

آموزش بین المللی:

ویکتوریا ارائه دهنده آموزش، تحقیق و تدریس با کیفیت در سطح جهانی است و به عنوان پایتخت آموزشی استرالیا شناخته شده است. درآمدهای صادراتی این ایالت به حدود ۵ میلیارد دلار در سال میرسد و بیش از ۳۰ هزار شاغل را به خود اختصاص داده و یکی از بزرگترین صادرات این ایالت است. در سطح جهانی نیز این ایالت پیشرو میباشد و بیش از ۱۶۰ هزار دانشجو و دانش آموز بین المللی به انتخاب خود هرساله برای تحصیل به این ایالت سفر میکنند. علاوه بر ۱۰ دانشکاه بزرگ، بیش از ۱۱هزار موسسه آموزش فنی و حرفه ای دولتی و خصوصی در زمینه های تخصصی بیوتکنولوژی، پژوهش های پزشکی، تولید، ICT, مدیریت آب، فنآوری زیست محیطی، انرژی و مواد غذایی در این اینجا فعالیت دارند. این ایالت دارای ۴ دانشگاه از مجموع ۲۰ دانشگاه برتر استرالیاست و ۲ دانشگاه از مجموع ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان در این ایالت استقرار دارند، یکی ازصادر کنندگان علم و تخصص در جهان است، شبکه گسترده ای از شرکای خارجی که در زمینه صدور علم و تخصص به خارج از کشور، تبادلات علمی و حرفه ای دانشجو و کارکنان و همکاری پژوهشی را در اختیار دارد. این ایالت به دلیل دارا بودن فاکتورهایی چون شیوه زندگی راحت، بخش تجاری قوی، شرایط کاری مناسب، محیط رقابتی و زیر ساخت های آموزشی با استاندارد جهانی بهترین موقعیت برای تحصیل علم را در اختیار علاقه مندان قرار میدهد.

فن آوری بهداشتی و پزشکی:

مرکز بیوپزشکی ملبورن مهمترین مرکز تخصصی پژوهش های سلامت و علوم پزشکی استرالیاست و فقط پنج مرکز با مشخصه ها و رتبه مشابه در دنیا وجود دارد. بیش از ۱۰ هزار پژوهشگر و پزشک در ۲۵ مرکز تحقیقاتی فعال و و در زمینه هایی همچون فناوری، مهندسی، پزشکی در کنار یکدیگر کار میکنند.. سیستم مراقبتهای پزشکی استرالیا یکی از بهترین ها در دنیاست. این ایالت از انواع قابلیت های خدمات تشخیصی، پزشکی و بالینی پیشرفته جهانی برای درمان بیماران بین المللی در داخل و خارج کشور برخوردار است، که باعث شده این سیستم درمانی دارای بهترین نرخ از لحاظ طول عمر و نرخ زندگی در مقابله با سرطان و بیماری های قلبی و عروقی باشد.

ملبورن قطب تحقیقات و توسعه پزشکی جهانی است. که باعث شده این ایالت یکی از پیشروان در تحقیقات پزشکی گردد، بطوریکه بیش از ۴۰ درصد از بودجه تحقیقات پزشکی دولت را دریافت کند. ۹ دانشگاه ویکتوریا در زمینه آموزش مراقبت های درمانی اعم از مراقبت از سالمندان، پیراپزشکی، درمان بالینی، سلامت روان، زنان و زایمان، مامایی، پرستاری، تغدیه، شبه درمان، و طب پیشگیری آموزش ارائه میدهند.

فناوری های برتر:

ملبورن قطب فناوری استرالیاست و بیش از نیمی از ۲۰ شرکت برتر فناوری استرالیا در این شهر استقرار دارند. این شهر شهره در مقرون به صرفه بودن و ارائه محصولات و خدمات نوآورانه در جهان است بویژه در توسعه محتوای دیجیتال با کیفیت و وب و برنامه های تلفن همراه برخوردار است. انواع بازیها، برنامه های آموزشی، راهکار های خرده فروشی آنلاین، سیستم های حمل و نقل هوشمند، فنآوریهای ردیابی همه از جمله محموعه هایی است که در این شهر توسط شرکت ها هدایت میشوند.

بیش از ۸ هزار شرکت در بخش ICT این ایالت فعالند، از جمله بسیاری از شرکت های بین المللی مانند IBM, MICRO SOFT, & INTEL. در بخش ICT درآمد این ایالت سالانه ۳۴ میلیارد دلار است و حدود ۹۲ هزار نفر در آن فعالیت دارند. صادرات آن حدود دو و نیم میلیارد دلار است. ملبورن تنها شهر در خارج از آمریکاست که میزبان نمایشگاه بازیهای کامپیوتری که یکی از معروفترین نمایشگاه های دردنیاست بنام : (PENNY ARVADE EXPO (PAX میباشد. این شهر همچنین مرکز شبکه باند پهن ملی ( NBN ) است که یکی از بزرگترین پروژه های زیر ساختی در تاریخ استرالیاستو یکی از بزرگترین شتکه های باند پهن دنیاست. این پروژه از طریق خدمات فیبر به گره FTTN دسترسی به باند پهن پرسرعت را برای منازل و کسب و کارهای این کشور فراهم میکند.

فناوری انرژی جدید:

ویکتوریا طی ۲۰ سال گذشته در خط اول توسعه بخش انرژی در استرالیا بوده و در اصلاح بازار الکتریسیته پیشرو است. ملبورن به آسانی به منابع انرژی تجدید پذیر دسترسی دارد، همچنین یک پایگاه تولید پیشرفته که در آن همه چیز اعم از بادگیر تا سیستم های آب داغ خورشیدی که بطور محلی ساخته میشوند و پشتوانه آن زیر ساخت های جهانی و توانایی پژوهشی پیشرو است در اختیار دارد. این ایالت با در اختیار داشت نیروهای متخصص فارغ التحسیل از دانشگاه های خود نیروی کار مورد نظر برای این صنعت فراهم کرده است.

خدمات تخصصی:

این بخش شامل مجموعه ای گسترده از صنایع خدماتی پیچیده و دانش محور میگردد: اعم از مهندسی، طراحی، معماری، حقوقی، مشاوره، مدیریت آب، مشاوره های معدنی، مالی، بیمه، و بازنشستگی.

این بخش بزرگترین بخش از اقتصاد ویکتوریاست، که سهم آن در محموع تولید اقتصادی این ایالت حدود ۶۵ میلیارد دلار و یا ۱۸ درصد کل تولید ناخالص ایالت است. در طول یک دهه گذشته هرسال ۵ درصد به رشد آن نیز افزوده شده است ک این رشد بیش از رشد کل اقتصاد با میانگین سالانه ۲.۵ درصد است. همچنیین این بخش سالانه حدود ۱.۶ میلیارد دلار در فعالیت های تحقیق و توسعه سرمایه گذاری میکند که این مبلغ حدود ۳۶ درصد کل هزینه های تجاری ،یکتوریا درتحقیق و توسعه است. 

خرده فروشی:

ارزش صنعت خرده فروشی استرالیا حدود ۲۸۰ میلیلرد دلار است و ویکتوریا ۲۵ درصد از این ارزش را در اختیار دارد. از سال ۲۰۰۶ رشد خرده فروشی استرالیا در رده بالاترین کشورهای عضو OECD بوده است. این صنعت حدود ۳۰۰ هزار نفر نیروی کار و متخصص را به خود اختصاص داده است. طی ۱۰ سال گذشته استرالیا به عنوان بازار جذابی برای برند های خرده فروشی جهان ظاهر شده است.

حمل و نقل و صنایع دفاعو ساخت و ساز:

در حوزه حمل و نقل و تولید تجهیزات آن ویکتوریا قدمت طولانی دارد، بخش های اصلی در این حوزه عبارتند از زنجیره عرضه برای خودروهای مسافربری، کاروان و وسایل نقلیه تفریحی، کامیون و اتوبوس، قطار و تراموا و نیز قطعات صنعت هوا و فضا. برتری دیگر این ایالت در طراحی خودرو و ابزارها، همراه با توانایی جهانی در حوزه تحقیق و توسعه باعث میشود این ایالت مکان مناسبی برای شرکاء این فناوری ها گردد. تامین کنندگان خودرویی این ایالت حدود ۱۰۰ سال قدمت دارند و در حال حاضر از روند حاکم بر صنعت خودرو سازی از قبیل تولید، حل مسئله و کنترل کیفیت و تحقیق استفاده میکنند.

در بخش صنایع دفاعی، این ایالت به طور چشمگیری به اقتصاد و امنیت ملی استرالیا کمک میکند. این صنایع در سطح جهانی نیز با روابط امنیتی استرالیا ارتباط تنگاتنگی دارند. گردش مالی سالانه این صنعت معادل با ۱.۵ میلیارد دلار است و بطور مستقیم حدود ۶ هزار نفر در آن مشغول هستند. موفقیت بدست آمده از سوی شرکت های رفاعی این ایالت در برنامه های زنجیره عرضه جهانی با بیش از ۳۰۰ شرکت مشهور از قبیل Joint Stricke Fighter، نشانگر توانایی های شرکت های این ایالت در ارائه فناوری نظامی پیشرفته است.

بخش ساخت و ساز ایالت ویکتوریا تقریبا ۲۴۰ هزار نفر را در استخدام خود دارد که معادل ۲۱.۶ میلیلرد دلار ارزش افزوده ناخالص دولت را به خود اختصاص میدهد. چشم انداز ساخت و ساز در این ایالت مثبت است و افزایش مستمر جمعیت این ایالت و نیاز به ارائه مسکن و زیر ساخت مربوطه محرک آن بوده است.
ایالت ویکتوریا - ملبورن