شماره آگهی : 320089

شرکت ترازنت- خدمات راه اندازی و پشتیبانی شبکه

شماره تماس : 02158452000

تعرفه خدمات اکتیو شبکه چقدر است؟ پس از طی شدن مراحل مربوط به ساخت زیرسازها مانند کابل کشی، به خدمات اکتیو نیاز پیدا خواهید کرد. خدمات اکتیو شبکه به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که برای استفاده از تجهیزات شبکه باید مورد استفاده قرار بگیرند. خدمات اکتیو و پسیو شبکه بخش‌های جدایی از پیاده سازی شبکه هستند که در ادامه قصد داریم به صورت کامل به بررسی آن بپردازیم.

خدمات شبکه تهران– خدمات پشتیبانی شبکه– خدمات اکتیو شبکه– خدمات پسیو شبکه– خدمات امنیت شبکه– خدمات راه اندازی شبکه– خدمات مشاوره شبکه


وقتی صحبت از راه اندازی بخش‌های سخت افزاری به میان می‌آید عموما منظور همان ارائه خدمات پسیو شبکه است، زمانی که در رابطه با نصب و یا پیکربندی یک نرم افزار صحبت می‌کنیم منظورمان همان خدمات اکتیو شبکه است. کابل کشی را می‌توان یک نمونه بارز از خدمات پسیو و نصب فایروال روی شبکه را یک خدمت اکتیو در نظر گرفت.

در این مقاله از وب سایت ترازنت؛ ارائه دهنده خدمات پشتیبانی شبکه، اطلاعات کاملی در رابطه با مفهوم اکتیو و پسیو شبکه اطلاعات کاملی به شما ارائه خواهیم داد، پس از مطالعه این مقاله خواهید توانست تفاوت بین تجهیزات و خدمات اکتیو و پسیو را درک کنید، با همراه باشید.

تفاوت اکتیو و پسیو در چیست؟
اگر بخواهیم بدون حاشیه به بررسی تفاوت اکتیو و پسیو بپردازیم باید بگوییم تجهیزات و خدمات پسیو به مجموعه‌ای خدمات و تجهیزات اشاره دارد که انجام دادن آن سری از کارها هیچ گونه تغییری روی داده‌های قابل انتقال در شبکه نمی‌گذارند؛ اما در اکتیو شبکه ما از تجهیزات و نرم افزارهایی استفاده می‌کنیم که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم باعث ایجاد تغییر در داده‌های شبکه می‌شوند.

از جمله مهم‌ترین خدمت پسیو شبکه می‌توان به کابل کشی شبکه اشاره کرد. یکی از خدمات رایج اکتیو شبکه نصب انواع نرم افزار است.

تجهیزات اکتیو و پسیو شبکه
تجهیزات اکتیو و پسیو شبکه

تجهیزات شبکه و یا پیاده سازی یک شبکه را می‌توان به دو فاز کاملا جدا از یکدیگر تقسیم بندی کرد. این تقسیم بندی باعث می‌شود تا کارکرد هر قسمت از افرادی که در ارائه خدمات شبکه مشغول هستند به نحوه بهتری انجام شود.

خدمات اکتیو – تجهیزات اکتیو
خدمات پسیو – تجهیزات پسیو
پیاده سازی تجهیزات پسیو لازمه ورود به مرحله بعد یعنی تجهیزات اکتیو خواهد بود.

مجموعه اقدامات و خدماتی که برآیند آن راه اندازی یک شبکه از صفر تا صد را شامل می‌شود. در دسته خدمات اکتیو جای می‌گیرد. عموما در خدمات اکتیو با خدماتی رو به رو هستیم که باعث ایجاد یا اکشنی در شبکه می‌شوند. مانند نصب آنتی ویروس‌ها که عملی رو داده‌های ورودی انجام می‌دهد. منظور از خدمات پسیو مجموعه خدماتی است که به وسیله آن‌ها داده‌ها بدون هیچگونه عملیاتی از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر در شبکه جا به جا می‌شوند. در ادامه دقیق درباره‌ی خدمات پسیو و اکتیو شبکه توضیح خواهیم داد.

خدمات پسیو شبکه چه خدماتی هستند؟
اولین قدم در پیاده سازی هر شبکه پیاده‌سازی و اجرا کردن خدمات پسیو آن است. پیش از اجرا کردن خدمات باید بدانید که پسیو شبکه چیست تا بتوانید میزان اهمیت آن را درک کنید. به نوعی می‌توان گفت منظور از خدمات پسیو آن دسته از خدماتی است که زیر ساخت لازم برای خدمات اکتیو را فراهم می‌آورد. کابل کشی نمونه بارز از خدمات پسیو است. در یک تعریف جامع‌تر می‌توان گفت تمامی خدمات و عملیات‌هایی که در آن تجهیزات نصب شده صرفا کار انتقال اطلاعات را بر عهده داشته باشند و هیچگونه تغییری در سیگنال‌های اطلاعات نداشته باشند، تجهیزات پسیو نامیده می‌شوند.

به نوعی می‌توان گفت که خدمات پسیو شبکه از جمله مهم‌ترین موارد راه اندازی یک شبکه است؛ چرا که در صورت وجود نداشتن این تجهیزات عملا شبکه‌ای وجود نخواهد داشت. داشتن دیدگاه توسعه پذیری در این بخش از راه اندازی شبکه می‌تواند تا حد زیادی به موفقیت یک سازمان کمک کند.


نشانی
تهران ، خیابان ولیعصر ، پایین‌تر از میدان ونک ، خیابان فوزی (هفتم) ، پلاک 4 ، طبقه 6 ، واحد 12


شماره تماس
021-58452000
داخلی فروش: 110