شماره آگهی : 320340

طراحی داخلی-شرکت طراحی داخلی آشینه

شماره تماس : 02186046119

طراح داخلی کیست؟
طراح داخلی کیست؟ در چه زمانی باید به طراح داخلی مراجعه کنیم؟ آیا وظایف طراح داخلی با دکوراتور یکسان است؟ اگر تا کنون تلاش کرده‌اید که شخصی را برای طراحی داخلی فضای مورد نظر خود استخدام کنید، باید بدانید که این کار خود پروژه‌ای جداگانه محسوب می‌شود. توجه داشته باشید که گزینه‌هایی زیادی در فضا وجود دارند که هر یک پهنه کاری خاص خود را طلب می‌کنند و از طرف دیگر طراحی‌های زیادی وجود دارند که باید بتوانید از میان آن‌ها انتخاب کنید. به هنگام جستجو برای فرد مناسب به احتمال زیاد با دو واژه طراح داخلی و دکوراتور روبرو خواهید شد.
ممکن است در ابتدا تصور کنید که این دو واژه هر دو به یک مهارت اشاره دارند؛ این در حالی است که با وجود شباهت‌های میان این دو، وظیفه و تخصص هر یک از دیگری کاملاً مجزا است. اما طراح داخلی کیست و وظایف وی چه تفاوتی با وظایف یک دکوراتور دارد؟ در ادامه قصد داریم به بررسی بیش‌تر وظایف طراح داخلی پرداخته و هدف از انجام طراحی داخلی را بیان کنیم. با استودیو آشینه همراه شوید.
طراح داخلی کیست و چه وظایفی دارد؟
طراحی داخلی را می‌توان علم و هنر تغییر فضای یک ساختمان یا اتاق برای ایجاد محیطی سالم‌تر و کاراتر که از نظر زیبایی نیز برای کاربرانش بهتر باشد معنا کرد. طراحی داخلی را می‌توان یک حرفه چندبعدی دانست. یعنی در آن کارها و مفاهیمی از جمله توسعه کانسپت، طرح‌ریزی فضا، بازرسی کردن فضا، برنامه‌ریزی، پژوهش، مدیریت و در نهایت اجرای پروژه در نظر گرفته می‌شود. توجه داشته باشید که طراحی داخلی در مقابل طراحی دکوراسیون و دکور فضا بیش‌تر بر روی برنامه‌ریزی و طراحی کاربردی فضا تمرکز دارد و در آن تلاش می‌شود که فضا به گونه‌ای طراحی شود که استفاده موثر از آن بیش‌تر شود. اما طراح داخلی کیست؟ طراح داخلی شخصی است که چنین پروژه‌هایی را می‌پذیرد. طراح داخلی می‌تواند پایه‌ای‌ترین لایه‌های فضایی درون ساختمان را سامان داده و پروژه‌هایی را اجرایی کند که نیاز به فهم مسائل فنی مانند روشنایی و نورپردازی، صداگذاری، و جایگذاری درب و پنجره‌ها دارند.
به طور کلی طراح داخلی می‌تواند طرح‌بندی و آرایش فضا را مشخص کند. البته وی در اغلب پروژه‌ها با معماران، مهندسان، و پیمانکاران نیز به صورت مستقیم ارتباط داشته و با آن‌ها کار را پیش می‌برد. افرادی که در طراحی داخلی تخصص دارند باید قادر باشند محیطی را طراحی کنند که ایمن، کاربردی، و پایبند به آیین‌نامه‌ها و قوانین ساختمانی باشد. طراحان داخلی ممکن است تخصص‌های مختلفی داشته باشند که از جمله آن‌ها می‌توان به طراحی داخلی فضاهای مسکونی، تجاری، اقامتی، مراقبتی بهداشتی، نمایشگاهی، بین‌المللی، و همچنین برندینگ محیطی اشاره داشت. طراحی داخلی رشته‌ای پویا و خلاقانه است که دائما در حال رشد بوده و برای بسیاری از مردم گیج‌کننده است. توجه داشته باشید که این رشته تنها هنری نبوده و به پژوهش و تحقیق در بسیاری از حوزه‌ها نیاز دارد. برخی از وظایف مهم طراح داخلی عبارت است از:
• اهداف کارفرما و نیازهای پروژه را مشخص می‌کند
• استفاده از فضا و چگونگی حرکت افراد در محیط را در نظر می‌گیرد
• نقشه برقکاری و دیگر طرح‌های اولیه را طرح‌ریزی می‌کند
• مصالح و وسایل خانه از جمله کف، شیرآلات، مبلمان، و نورگذاری‌ها را مشخص می‌کند
• با استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری طرح‌های نهایی را آماده می‌کند
• هزینه‌های پروژه را تخمین زده و یک جدول زمانی برای آن ایجاد می‌کند
• بر کار گذاشتن المان‌های طراحی نظارت داشته و مصالح مورد نیاز را سفارش می‌دهد
طراح داخلی ساختمان چه تفاوتی با دکوراتور دارد؟
بسیاری از افراد طراحی داخلی را با طراحی دکوراسیون یکسان می‌دانند و تصور می‌کنند که وظایف طراح داخلی با دکوراتور یکسان است. این در حالی است که این دو حوزه گرچه مشابه با یکدیگر به نظر می‌رسند، اما دو تخصص کاملاً جداگانه هستند. طراح داخلی و دکوراتور هر دو طراحی یک فضا را بر عهده دارند. طراح داخلی شخصی است که یک فضا را طراحی می‌کند، در حالی که در طراحی دکوراسیون تزئین و مبله کردن یک فضا با روش‌هایی زیبا و به روز مد نظر است. طراحی داخلی هنر و علم درک رفتار انسان‌ها با هدف ساخت فضاهایی کاربردی در یک ساختمان است. طراح داخلی ممکن است برای پیش بردن کار خود ناچار به فرو ریختن یک دیوار، ساخت دیواری جدید، جابجایی، تعویض کفپوش‌ها و... باشد. دکوراتور تنها به طراحی دکور پرداخته و در کار خود به ساخت و ساز نمی‌پردازد.
در طراحی داخلی بیش‌تر بر نقشه‌کشی فضا تمرکز می‌شود. در این مرحله به تجزیه و تحلیل دقیق فضا و یافتن راه‌هایی مناسب برای چگونگی استفاده از آن، و همچنین تغییرات کاربردی احتمالی در بازسازی فضا پرداخته می‌شود. اگر به دنبال بازسازی فضا هستید و در این زمینه به راهنمایی زیبا‌شناسی نیاز دارید، بهتر است از کمک یک طراح داخلی استفاده کنید. طراحان داخلی می‌توانند هر فضایی را از صفر تا صد بازسازی کرده و پروژه شما را به صورت روز به روز به بهترین شکل ممکن هدایت کنند. این در حالی است که دکوراتورها می‌توانند اجناس مورد نظر با رنگ‌های مناسب را یافته و برای طراحی دکوراسیون فضا به بهترین وجه از آن‌ها استفاده کنند. دکوراتورها بهترین اشخاص برای خلق ظاهری زیبا از فضا محسوب می‌شوند. زمانی که بخواهید دستی به سر و روی فضای خود کشیده و فرصت و تخصص کافی برای انجام آن را ندارید می‌توانید به یک دکوراتور مراجعه کنید.

شماره
02186046119
02186046107
02186046128

ایمیل
ashinehStudio@gmail.com

آدرس
خیابان بهشتی - خیابان میرزای شیرازی - کوچه عرفان - پلاک 2 - واحد 20

https://ashinehstudio.com/