شماره آگهی : 320341

طراحی داخلی در تهران-دکوراسیون داخلی آشینه

شماره تماس : 02186046119

طراحی داخلی اداری
طراحی داخلی اداری چیست؟ چه موارید را باید در هنگام طراحی داخلی اداری رعایت کرد؟ چرا معماری داخلی و ظاهر فضای اداری اهمیت بالایی دارد؟ در طراحی داخلی اداری چه خدماتی ارائه می‌شوند؟ یکی از موارد مهمی که باید در مسیر ساخت و طراحی ساختمان اداری خود طی کنید طراحی داخلی است. در طراحی داخلی مسائل فنی در نظر گرفته می‌شوند تا بتوانید به بهترین شکل از فضای اداره خود متناسب با کارکرد آن استفاده کنید. علاوه بر این طراحی مناسب فضای داخلی می‌تواند بر عملکرد کارکنان نیز تاثیرگذار باشد. طراحی داخلی اداری از جمله کارهایی است که اگر به آن توجه ویژه‌ای نشود می‌تواند در روحیه افراد تاثیر به سزایی داشته باشد.
دلیل اهمیت پیدا کردن طراحی داخلی اداری را می‌توان اهمیت پیدا کردن روحیات افراد در نظر گرفت. کارمند یا رئیسی که در محیط کار و اداره دچار تشویش شود به خوبی نخواهد توانست کار را پیش ببرد. در طراحی داخلی اداری به مواردی از قبیل طراحی نمای ساختمان، متریال‌های مورد استفاده در نمای ساختمان، طراحی نورپردازی نمای ساختمان، دفاتر، سیرکولاسیون، ویژگی‌های مورد نیاز برای رفع نیاز ارباب رجوع در فضای داخلی و استفاده از فناوری‌های نوین توجه ویژه‌ای می‌شود.
در یک شرکت ارائه دهنده خدمات طراحی داخلی اداری مواردی از قبیل فضای بین اتاق‌ها، محل قرار گیری میز مدیریت، محل مناسب برای منشی شرکت، بهترین شیوه نور پردازی و مواردی از این دست توجه می‌شود.
برای آنکه بتوانید نتیجه‌ای مطلوب از طراحی داخلی اداره خود کسب کنید باید به مجموعه‌ای معتبر و باتجربه با نمونه‌ کارهای موفق مراجعه کنید. در این مقاله قصد داریم با طراحی داخلی اداری بیش‌تر آشنا شده و نگاهی به نکات و هزینه‌های مربوط به آن داشته باشیم. با استودیو آشینه همراه شوید.
چه لزومی برای طراحی داخلی فضای اداری وجود دارد؟
طراحی یک ساختمان اداری به رعایت ضوابط و مقرراتی نیاز دارد که بتواند محل کار با هر فعالیت اداری را به خوبی سازماندهی کند. نحوه سازماندهی یک ساختمان با کارکرد اداری را می‌توان در چند مورد خلاصه کرد که هر یک نشان‌دهنده اهداف اصول طراحی ساختمان‌های اداری هستند. فضاها و عملکرد ساختمان‌های اداری را می‌توان به دسته‌های زیر تقسیم نمود:
• ساختار
• طراحی نمای ساختمان
• متریال‌های مورد استفاده در نمای ساختمان
• طراحی نورپردازی نمای ساختمان
• دفاتر
• سیرکولاسیون
• ویژگی‌های مورد نیاز برای رفع نیاز ارباب رجوع در فضای داخلی
• استفاده از فناوری‌های نوین
هر یک از این موارد در هارمونی یک ساختمان اداری نقش مهمی را ایفا می‌کنند. علاوه بر این باید توجه داشت که نوع کاربری ساختمان‌های اداری نیز نیازمند طراحی اختصاصی خواهد بود. به طور قطع اگر به جای یک صنف، چندین صنف قصد فعالیت در ساختمان اداری را داشته باشند، طراحی داخلی ساختمان نیز باید با توجه به این موضوع متفاوت باشد. مناسب بودن فضای ساختمان اداری را می‌توان از جمله عوامل مهمی دانست که می‌تواند بر روحیه و عملکرد کارکنان تاثیرگذار باشد. علاوه بر این به دلیل مراجعه افراد گوناگون و تردد مراجعه‌کنندگان، ساختمان اداری را می‌توان بخشی مهم از هویت یک برند یا شرکت دانست که اهمیت بسیار بالایی دارد. بازسازی و معماری داخلی ساختمان‌های اداری به دلیل کاربری متفاوت با طراحی داخلی ساختمان‌های مسکونی متفاوت خواهد بود. به همین دلیل هم توصیه می‌شود که برای این امور به متخصصان باتجربه در این زمینه مراجعه شود.
در طراحی داخلی اداری چه خدماتی ارائه می‌شود؟
در طراحی داخلی ادارات همانطور که از نامش پیداست، تمرکز بر نحوه چیدمان و طراحی فضای داخلی است تا بتوان به بهترین شکل ممکن از فضا استفاده کرد. یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که ترکیب رنگی المان‌های داخل اداره و چیدمان آن‌ها مربوط به طراحی دکوراسیون داخلی، و نه طراحی داخلی است. در طراحی دکوراسیون داخلی بیش‌تر تمرکز بر زیبایی بصری با استفاده از المان‌های تزئینی، و همچنین ایجاد ترکیب رنگی مناسب در محیط برای جذابیت بیش‌تر است. این در حالی است که در طراحی داخلی متخصصان بیش‌تر به موضوعات فنی می‌پردازند. از جمله این مسائل فنی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:
• دیوارهای جداکننده باید در چه فاصله‌ای از یکدیگر قرار گیرند؟
• اتاق مدیریت باید در کدام بخش از اداره قرار گیرد؟
• کدام بخش از اداره برای قرار گرفتن میز منشی مناسب‌تر است؟
• بهترین شیوه برای نورپردازی محیط اداره کدام است؟
• چگونه می‌توان با معماری و طراحی مناسب همهمه و آلودگی صوتی در اداره را کاهش داد؟
اهمیت میز منشی در طراحی داخلی اداری
یکی از موارد بسیار مهمی که باید در طراحی داخلی محیط کار به آن توجه داشت مکان قرار گرفتن میز منشی و طراحی آن است. زیرا میز منشی اولین چیزی است که هر فردی که وارد ساختمان و محیط اداره می‌شود آن را مشاهده می‌کند. این برخورد اولیه می‌تواند بر شکل‌گیری ذهنیت مخاطب نسبت به اداره و اهمیت کاربری فضا تاثیرگذار باشد. علاوه بر این باید توجه داشت که میز منشی باید به درب ورودی نزدیک بوده و فاصله مناسبی با محیط اداری و فضای کار کارمندان داشته باشد؛ بدین ترتیب افرادی که قصد پرسش سوال و یا رسیدگی به امور خود را دارند به فضای اداری کارمندان ورود نداشته باشند. همچنین میز منشی باید در مکانی قرار گیرد که مسیر رفت و آمد منشی به اتاق مدیریت باز بوده و منشی بتواند در زمان کم به اتاق مدیریت دسترسی داشته باشد.
چگونه می‌توانیم از کیفیت طراحی داخلی اداری مطمئن شویم؟
یکی از چالش‌هایی که بسیاری از متقاضیان طراحی داخلی با آن روبرو می‌شوند، اطمینان از کیفیت خدمات طراحی داخلی اداری و حرفه‌ای بودن طراح و شرکت مورد نظر است. اگر در زمینه طراحی داخلی و اصول مربوط به آن مهارت نداشته باشید، ممکن است نتوانید متوجه کیفیت پایین طراحی داخلی ساختمان اداری خود شوید. برای آنکه بتوانید از کیفیت خدمات ارائه شده اطمینان بیش‌تری داشته باشید، توصیه می‌شود که به شرکت‌ها و مجموعه‌های معتبر در این زمینه مراجعه کنید. برای آنکه اعتبار شرکت مورد نظر خود را بررسی کنید می‌توانید درباره نمونه کارهای انجام شده و رضایت مشتریان پیشین تحقیق کنید.
علاوه بر این می‌توانید تا پیش از شروع پروژه، از مجری طراحی داخلی ساختمان درباره تمام جزئیات کار سوال بپرسید. با این کار می‌توانید بیش‌تر با اصول و موارد مهم در طراحی داخلی آشنا شده و اعتبار مجموعه را بسنجید. برای اطمینان از کیفیت کار مجموعه آشینه می‌توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کرده و ابهامات خود را برطرف کنید.
هزینه طراحی داخلی اداری چقدر است؟
یکی از سوالاتی که ممکن است برای طراحی داخلی فضای اداری از خود بپرسید، سرمایه مورد نیاز برای این کار است. به طور قطع بدون در نظر گرفتن متراژ ساختمان و انتظارات کارفرما نمی‌توان هزینه‌ای قطعی برای طراحی داخلی آن در نظر داشت. اما بهتر است بدانید که همواره می‌توانید با کم‌ترین هزینه‌های موجود ظاهری زیبا برای ساختمان اداری خود طراحی کنید. از جمله موارد دیگری که می‌تواند بر هزینه طراحی داخلی ساختمان اداری تاثیرگذار باشد، تجربه و اعتبار مجموعه است. در انتها به خاطر داشته باشید که با کمی هزینه معقولانه و استفاده از خدمات حرفه‌ای، می‌توانید در آینده تا ده‌ها برابر سرمایه خود را به صورت مستقیم یا غیرمستقیم بازپس‌گیری کنید.


شماره
02186046119
02186046107
02186046128

ایمیل
ashinehStudio@gmail.com

آدرس
خیابان بهشتی - خیابان میرزای شیرازی - کوچه عرفان - پلاک 2 - واحد 20

https://ashinehstudio.com/