شماره آگهی : 321110

رنگهای صنعتی و رزین-روشان فام

شماره تماس : 09153119207

در تهیه ی رزین های مصنوعی، روغن ها به عنوان عامل اصلاح کننده رزین های مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرند . روغن ها از لحاظ ساختار شیمیایی از یک مولکول گلیسیرین و سه مولکول اسید چرب تشکیل می شوند که نوع و مقدار درصد اسیدهای چرب موجود در روغن های مختلف متفاوت است.

معمولا خشک شدن روغن ها به نوع و میزان اسیدهای چربی که در آن وجود دارد بستگی دارد. این روغن ها بر اساس میزان خشک شوندگی در برابر هوا به سه گروه تقسیم میشوند :

۱- روغن های خشک شونده : مانند روغن بزرک، روغن چوب چینی و روغن ماهی

۲- روغن های نیمه خشک شونده : مانند روغن سویا و روغن تال

۳- روغن های خشک نشونده : مانند روغن کرچک و روغن پنبه دانه

رنگ دانه یا رنگینه (پیگمان) :
رنگ دانه ها ذرات جامد سفید یا رنگین بسیار ریزی هستند که در جزء سیال رنگ پخش شده ولی در آن حل نمی گردند. در این رابطه، معمولا به جزء سیال رنگ، ناقل نیز گفته میشود.

رنگ دانه علاوه بر جنبه ی تزیینی، خصوصیات دیگری، از قبیل رنگ ظاهری یا فام”، تقویت قدرت مکانیکی و ثبات در برابر تابش نور خورشید، را نیز در رنگ ایجاد می کند.

انواع رنگ دانه ها: رنگ دانه ها را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

ا- رنگدانه های اصلی که می توانند مواد معدنی یا آلی باشند، مانند دی اکسید تیتان، کرومات سرب، کرومات روی، اکسیدهای آهن، سرنج، دوده و گرافیت، فتالوسیانین ها و …

۲- رنگ دانه های کمکی یا رنگ دانه یار مانند کلسیم کربنات (گل سفید)، باریم سولفات (باریت)، منیزیوم سیلیکات (تالک)، آلومینیوم سیلیکاته (خاک چینی یا کائولین که اصطلاح خاک رس گفته میشود)، سیلیس (سیلیکا)، سیلیکات مضاعف آلومینیوم و پتاسیم” (میكا)، آزبست یا پنبه ی نسوز و….

رنگدانه یارها صرفا جهت ارزانی و ایجاد خواصی چون پوشش دهندگی، ماتی، جلوگیری از ته نشینی، تنظیم ویسکوزیته، حفظ شفافیت، ایجاد یکنواختی و بعضا جهت ایجاد خواص مطلوب در سطح فیلم نظیر چسبندگی، نفوذناپذیری، قابلیت سمباده خوری و حفظ رزین از فاسد شدن به کار می روند.

خاطر نشان می شود که مواد رنگی آلی را در زمان های قدیم از گیاهان و حیوانات به دست می آوردند. برای مثال، رنگ آبی از گیاه نیل، رنگ سبز از کلروفیل و رنگ قرمز از ریشه ی روناس یا یک نوع ساس قرمز به دست می آمد.

در بین رنگدانه های اصلی می توان انواع زیر را نام برد. –

رنگ دانه های متالیک؛ شامل پودر و خمير آلومینیوم، پودر برنزی طلایی، پودر فلز روی

– رنگدانه های شبرنگ (شب نما)؛ که دارای این خاصیت می باشند که طول موج های فرابنفش نامریی را جذب کرده و سپس این انرژی جذب شده را به صورت نورهایی به طول موج های بلندتر از طیف مریی پس می دهند.

از این نوع رنگ دانه ها در ساخت رنگهای صنعتی اخطار دهنده از قبیل علایم خطوط، آتش نشانی، ترافیک، آمبولانس، ارتش و غیره استفاده میشود.



تماس با ما
کارخانه: مشهد، شهرک صنعتی چناران، فاز 1، صنعت 9 و 11
دفتر مرکزی: مشهد، بلوار هفت تیر، برج آرمیتاژ، واحد 806
051-46139200-3

موبایل: 09153119207

ایمیل: info@rawshan.com

تلفن: 05146139202