شماره آگهی : 321163

بهترین شرکت دکوراسیون داخلی تهران - دفتر دکوراسیون داخلی در تهران

شماره تماس : 02186046128

تاریخچه دکوراسیون داخلی مدرن
با اینکه آمریکایی ‌ها ابداع کننده ‌ی سبک مدرن هستند ولی اروپایی‌ ها در پیشرفت این سبک تاثیر بیشتری داشته ‌اند. با ورود این سبک به دیگر کشورها و تغییر نوع دکوراسیون، ساختار فرهنگی آنها را تحت تاثیر قرار داده است. امروزه دکوراسیون داخلی مدرن در طراحی خانه ‌های ایرانی نیز وارد شده و در شهرهای بزرگ با سرعت بسیاری به این سبک گرایش پیدا کرده‌ اند. در ایران سبک مدرن را بیشتر در آشپزخانه و پذیرایی ایجاد می‌ کنند.
10 ایده خلاقانه برای تغییر دکوراسیون داخلی منزل
نورپردازی در سبک معماری مدرن
در معماری مدرن ارتفاع اتاق با استفاده از سقف کاذب پایین ‌تر آورده شده و با اشکال هندسی ساده و منظم طراحی می ‌شود، با این کار می ‌توان فضاهایی برای نورپردازی بهتر در سقف ایجاد کرد. نورپردازی در سبک مدرن بسیار مهم و کاربردی می‌ باشد و با استفاده از لامپ‌ های مدرن و ال ‌ای‌ دی‌ های فانتزی و در برخی مواقع از طریق هوشمند سازی تنظیم نور انجام می ‌گیرد. این نورپردازی‌ ها بیشتر به صورت مخفی و با طرح‌ های متنوع هستند. در این سبک بیشتر از نور سفید رنگ استفاده می ‌شود که روشنایی زیادی داشته باشد.

تاثیر رنگ دیوار در دکوراسیون داخلی مدرن
تاثیر رنگ دیوار در سبک مدرن نیز بسیار مهم است. در گذشته به طور معمول به وسیله ‌ی لوازم خانه دکوراسیون را تغییر می ‌دادند. ولی امروزه با تغییر در رنگ و طرح دیوارها نیز می‌ توان این کار را انجام داد. این تغییرات در دیوارها به چند صورت امکان ‌پذیر است مانند رنگ آمیزی و پتینه‌ کاری و روش‌ های دیگر. می‌توانید از آیینه‌ها هم بر روی دیوارها و دکوراسیون استفاده کنید. آیینه‌ ها در روشنایی و دلباز بودن فضای خانه تاثیر بسیاری خواهد گذاشت. می‌ توان در نورپردازی هم از آیینه ‌ها به شکل ‌های مختلفی استفاده کرد.

چطور رنگ دیوارها در سبک مدرن عوض کنیم؟
یکی از روش‌ ها، تغییر در رنگ دیوار می‌ باشد و با توجه به سلیقه خود می‌ توانید رنگ آن را عوض کنید. روش بعدی استفاده از کاغذ دیواری ‌های مدرن و فانتزی و دیوارپوش‌ های دیگر بر روی دیوار می‌ باشد، امروزه تنوع طرح‌ های کاغذ دیواری بسیار است و برای هر سلیقه ‌ای می‌ توان طرح متفاوتی پیدا کرد. روش دیگر این است که می‌ توان با استفاده از قفسه‌ های شیک و شلف‌ های مدرن نیز تغییرات زیبایی ایجاد کرد. شلف‌ ها جزئی جدایی ناپذیر در دکوراسیون داخلی مدرن هستند و در تمامی قسمت‌ های خانه از جمله اتاق‌ ها و آشپزخانه ‌ها و جاهای دیگر نیز کاربرد دارند. می ‌توان با استفاده از گل ‌ها و گیاهان متفاوت و زیبا و برخی گیاهان مینیاتوری و کاکتوس‌ ها که امروزه وجود دارند، دکوراسیون خود را تحت تاثیر قرار داد.

کف خانه در سبک مدرن
در گذشته کف خانه‌ ها بیشتر از سیمان، گچ و سرامیک پوشش داده می ‌شد و بر روی آن از موکت و فرش استفاده می‌ کردند، ولی در خانه ‌های جدید بیشتر از کف پوش‌ های مدرن مانند پارکت استفاده می‌ شود و فقط قسمت مرکزی خانه را به وسیله‌ی یک فرش کوچک پوشش می‌ دهند.

استفاده از تضاد رنگی نیز در دکوراسیون داخلی مدرن بسیار محبوب است. با این کار می ‌توان فضای فانتزی و مدرنی در خانه ایجاد کرد ولی استفاده از این نوع تغییرات با سلیقه همه متناسب نمی‌ باشد. محبوب‌ ترین تضاد رنگ در دکوراسیون مدرن ترکیب رنگ‌ های سیاه و سفید می ‌باشد.

برای تغییر دکوراسیون به سبک مدرن، لازم نیست که تمام تغییرات، یک‌ جا انجام شود، می ‌توان قدم به قدم و با ایجاد تغییرات کوچک به سمت مدرنیته حرکت کرد مانند: تغییر رنگ دیوار، تهیه شلف جدید، تغییر نوع چیدمان لوازم و موارد دیگر. البته برای تغییر دکوراسیون از برخی سبک ‌های قدیمی به سبک مدرن نیاز داریم تا بیشتر لوازم خانه و طراحی دیوارها و کف‌ پوش‌ ها را تعویض کنیم.برای تغییر دکوراسیون داخلی باید با توجه به اولویت ‌های خود، مشخص کنید که چه طرحی را دوست دارید، سلیقه ‌تان چیست و چه مقدار هزینه در نظر گرفته ‌اید. دقت کنید که چه چیزهایی را می‌ خواهید به دکوراسیون خود اضافه کرده و چه چیزهایی را حذف کنید به عنوان مثال آیا می‌ خواهید مبلمان و فرش را عوض کنید؟

به این فکر کنید که با تغییرات ایجاد شده در دکوراسیون، کاربری و بهره ‌وری خانه چه اندازه بیشتر می‌ شود، دکوراسیون داخلی مدرن جدیدتان چه مقدار در احساسات و شخصیت شما تاثیر خواهد گذاشت. این تغییرات می‌ تواند نشان دهد که علایق شما به چه چیزهایی هست و چه سبک و رنگی را دوست دارید. دکور جدید باید حس آسایش و آرامش را برای‌ تان به ارمغان بیاورد.

در دکوراسیون سبک مدرن بیشتر از لوازمی به رنگ‌ های روشن استفاده می‌ شود، ام دی اف های کابینت، پارچه‌ های مورد استفاده در مبل‌ ها، شلف ‌های دیواری، پرده‌ ها و دیگر موارد استفاده شده در تزیین خانه اغلب از رنگ روشن می‌ باشد.

در این سبک طراحی هر کدام از اتاق ‌ها می ‌تواند با توجه به سلیقه ‌ی هر شخص متفاوت باشد و لزومی به یکنواخت بودن همه ‌ی آنها ندارد. البته نباید از سبک‌ های مختلف بسیاری در یک خانه استفاده کرد و فقط طرح ‌ها می‌ توانند کمی متفاوت باشند.


شماره
02186046119
02186046107
02186046128
ایمیل
info@ashinehstudio.com
آدرس
خیابان بهشتی - خیابان میرزای شیرازی - کوچه عرفان - پلاک 2 - واحد 20