شماره آگهی : 321814

فیلترخانگی -فیلترصنعتی-فیلترآب-پالایه سازان

شماره تماس : 09120280690

دفتر مر کزی : مشهد - میدان جانباز - برج پاژ - ساختمان اداری 1 - طبقه 6 - واحد 614 کد پستی : 9197992697

آدرس کارخانه :
مشهد -کیلومتر 12 جاده فریمان - جاده بیدک - شرکت پالایه سازان فرآیند توس - کد پستی : 9167155167
تلفن : 05137674234-05137603720الی 3
تلفن:
نمابر:
05137674234-05137603720الی 3
موبایل:
09120761646 - 09120280690
www.PalayeSazan.com



خط تولید دستگاه تصفیه آب خانگی
تولید کننده فیلتر تصفیه آب
فروش دستگاه تولید فیلتر تصفیه آب
قیمت دستگاه تولید فیلتر pp
تولید کننده فیلتر pp
تولید فیلتر الیافی
شرکت فیلتر تصفیه آب
تولید کننده فیلتر الیافی



هر چند دستگاه های تصفیه آب خانگی به چندین دسته بندی مختلف تقسیم شده و مدل ها و نوع های گوناگونی دارند ، اما پرفروش ترین و بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران و جهان ، یک دستگاه تصفیه آب خانگی زیر سینکی است که با فناوری اسمز معکوس آب آشامیدنی را تصفیه میکند . سیستم تصفیه آب ro اسمز معکوس که به دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس نیز مشهورند جدیدترین و کامل ترین شیوه تصفیه آب آشامیدنی محسوب میشوند بنابراین این دستگاه ها جزو قدرتمندترین دستگاه های آب شیرین کن خانگی به شمار میروند . اما شما قبل از خرید اینترنتی دستگاه تصفیه آب خانگی ، باید بدانید که نحوه کار تصفیه آب خانگی چگونه است و یک دستگاه تصفیه آب چگونه کار میکند ؟ ما تمام مراحل و قطعات دستگاه تصفیه آب خانگی را به شما توضیح میدهیم .





1- تبدیل "4/1 × "2/1 × "2/1 ( سه راه استیل )
این قطعه به لوله های 2/1 اینچ شبکه لوله کشی شهری متصل شده و شیر ورودی آب دستگاه ( قطعه شماره 2 ) به آن متصل می شود. قبل از اتصال این قطعه، محل رزوه ها را به وسیله نوار تفلون کاملا آب بندی کنید. در صورتی که لوله های محل نصب بزرگتر از 2/1 اینچ هستند، از تبدیل های مناسب جهت اتصال این قطعه به شبکه لوله کشی استفاده کنید.



2- شیر ورودی "4/1
شیر ورودی، از سردنده به تبدیل انشعاب آب ورودی ( شماره 1 ) و از سر QC یا مهره ای به شلنگ 4/1 اینچ ورودی آب به دستگاه متصل می شود. هنگام نصب، محل رزوه را با نوار تفلون کاملا آب بندی کنید.



توضیح :
اتصالات مهره ای نوعی از اتصالات سریع هستند که با فشار دادن شلنگ در داخل مهره و بستن مهره به محل رزوه، اتصال برقرار شده و بدون نیاز به نوار تفلون کاملا آب بندی می شوند. برخی اتصالات به کار رفته در دستگاه های واترپرو از نوع مهره ای می باشند. اتصالات QC ( Quick connect ) نوع دیگری از اتصالات سریع هستند که با فشار دادن شلنگ ( بدون نیاز به مهره یا هر قطعه اضافی ) به درون آنها، اتصال برقرار شده و بدون نیاز به نوار تفلون کاملا آب بندی می شود. برخی دیگر از اتصالات به کار رفته در دستگاه های واترپرو از نوع QC می باشند.



3- هوزینگ شفاف با درپوش و دنده 4/1 اینچ ، حاوی فیلتر الیافی 5 میکرون
این هوزینگ ( محفظه ) به همراه فیلتر الیافی 5 میکرون اولین مرحله تصفیه آب را عهده دار هستند. این هوزینگ دارای یک ورودی و یک خروجی از نوع دنده به قطر 4/1 اینچ می باشد. در ورودی این هوزینگ یک عدد سه راهی دو سر QC یا مهره ای، سر وسط دنده "4/1 وجود دارد که از سر وسط دنده به هوزینگ متصل شده است. آب ورودی به دستگاه، توسط شلنگ از شیر ورودی ( شماره 2 ) به یک سر این سه راهی متصل بوده و به مرحله اول تصفیه می رسد و از سر سوم این سه راهی یک انشعاب توسط شلنگ به سوئیچ فشار پایین ( شماره 4 ) وصل می شود. خروجی هوزینگ به وسیله یک عدد اتصال زانویی یک سر QC یا مهره ای 4/1 یک سر دنده 4/1 ، و یک شیلنگ، به شیر برقی ( شماره 5 ) متصل شده است (معمولا شیر برقی و پمپ ( شماره 6 ) به ترتیب بعد از هوزینگ اول ( شماره 3 ) قرار می گیرند، ولی ممکن است در برخی مدل های دیگر شیر برقی و پمپ بعد از هوزینگ سوم ( شماره 8 ) قرار داشته باشند. در این حالت خروجی هوزینگ اول با یک تکه شلنگ به ورودی هوزینگ دوم ( شماره 7 ) وصل می شود.) محل اتصال رزوه ای به وسیله نوار تفلون یا چسب مخصوص آب بندی شده است. فیلتر الیافی درون هوزینگ از جنس فیلتر الیاف فشرده شده پلی پروپیلن ( PP ) بوده و دارای منافذی با قطر حداکثر 5 میکرون می باشد. آب به صورت شعاعی از بدنه این فیلتر وارد شده و پس از حذف ذرات بزرگتر از 5 میکرون ( شن ، ماسه ، گل ولای ، لجن، زنگ لوله ها و ... ) از وسط فیلتر خارج می شود. فیلترهای الیافی وظیفه زلال و شفاف سازی آب را با حذف ذرات معلق بعهده دارند.



نکات و اشکالات احتمالی:
جهت باز و بسته کردن محفظه از آچار هوزینگ 10 اینچ استفاده کنید. در صورتی که محفظه حاوی آب باشد، بدلیل تحت فشار بودن هوزینگ، باز کردن آن مشکل خواهد بود. ابتدا شیر ورودی آب دستگاه و شیر روی مخزن ( شماره 16 ) را ببندید، سپس شیر برداشت را باز کنید تا حتی الامکان آب دستگاه تخلیه شود، سپس محفظه را باز کنید.
اگر از محل رزوه های درپوش هوزینگ نشتی آب مشاهده شود می بایست O – RING ( واشر لاستیکی ) درون هوزینگ با کمی روغن بهداشتی و خوراکی چرب شود یا در صورت معیوب بودن تعویض گردد.

مدت کارکرد فیلتر الیافی حداکثر شش ماه می باشد و پس از این مدت نیاز به تعویض دارد. جهت آبهایی که آلودگی بیشتری دارند، این زمان کاهش می یابد. میتوان از روی تغییر رنگ این فیلتر زمان تعویض آن را مشخص نمود. به همین دلیل هوزینگ فیلتر اول شفاف در نظر گرفته شده است تا مصرف کننده بتواند به راحتی تغییر رنگ این فیلتر را بدون نیاز به باز کردن هوزینگ مشاهده نمایید. هنگامی که فیلتر کاملا به رنگ قهوه ای تیره شد یعنی از آلودگی ها اشباح شده و باید تعویض شود.



4 - سوئیچ قطع فشار پایین ( LOW PRESSURE SWITCH )
این قطعه که از آن به عنوان محافظ پمپ نیز یاد می شود، وظیفه خاموش کردن پمپ در مواقع افت فشار و یا قطع آب ورودی را به عهده دارد و بدین ترتیب از خالی کار کردن پمپ و در نتیجه آسیب دیدن آن جلوگیری می کند. این سوئیچ بصورت سری در مدار الکتریکی پمپ قرار گرفته است و در واقع به عنوان یک کلید قطع و وصل در پمپ عمل می کند. زمانی که فشار آب ورودی بالاست، به دیافراگم تعبیه شده درون قطعه فشار وارد شده و موجب بسته ماندن مدار برقراری جریان برق می شود. در صورت افت فشار یا قطع آب، فشار از روی دیافراگم برداشته شده، موجب باز شدن مدار و قطع جریان برق عبوری می شود. قطع و وصل شدن جریان برق موجب قطع و وصل شدن پمپ می شود. سوئیچ فشار پایین، دارای یک ورودی 4/1 اینچ با اتصال QC یا مهره ای است که یک انشعاب از ورودی هوزینگ اول ( شماره 3 ) توسط یک سه راهی دو سر QC یا مهره ای 4/1 اینچ دنده از وسط 4/1 اینچ به ورودی این سوئیچ متصل شده است. در بعضی مدل ها هر سه سر سراهی QC است و سر وسط با یک قطعه شیلنگ کوچک به این سوئیچ متصل می شود. سوئیچ به وسیله دو رشته سیم به ترانس و سوئیچ قطع فشار بالا مرتبط شده است. هنگام تعویض سوئیچ، سرسیم ها از سوئیچ جدا شده و به سوئیچ جدید متصل می شوند. جابجایی سیمها تاثیری در عملکرد سوئیچ ندارد.



روش تست قطعه :
در حالتی که پمپ دستگاه کار می کند، شیر ورودی آب را ببینید. در صورت سالم بودن سوئیچ، پمپ دستگاه می بایست خاموش شود. در غیر این صورت به احتمال زیاد قطعه معیوب و جهت اطمینان بیشتر قطعه می بایست بوسیله اهم متر تست شود. ورودی سوئیچ را به آب شهری متصل کنید. دو سر اهم متر را به ورودی و خروجی جریان سوئیچ متصل کنید. در این حالت سوئیچ تحت فشار آب شهری است و اهم متر می بایست وجود مقاومت ( وصل بودن مدار ) را نشان دهد. در غیر این صورت سوئیچ معیوب است و می بایست تعویض شود.



5 – شیر برقی 4/1 اینچ QC یا دنده ای 24 VDC ( Solenoid Valve )
وظیفه این قطعه قطع آب ورودی به دستگاه در هنگامی است که پمپ دستگاه به هر دلیلی خاموش باشد. در غیاب شیر برقی در صورتی که به هر دلیلی پمپ دستگاه خاموش شود، آب فشار لازم جهت عبور از ممبرین ( شماره 9 ) را ندارد. در این صورت آب از شیر ورودی وارد دستگاه شده و از خروجی فاضلاب ممبرین ( شماره 19 ) خارج شده از محدود کننده جریان فاضلاب ( شماره 20 ) عبور کرده وارد مجرای فاضلاب خواهد شد. بدین ترتیب باعث هدر رفت آب می شود. لذا جهت جلوگیری از بروز این مسئله شیر برقی در مدار قرار گرفته است.



شیر های برقی بطور کلی به دو دسته عمده تقسیم می شوند:



1 – شیر برقی های NO ( Normally Open )
این شیر ها در حالت معمولی ( بدون برق ) باز هستند و به محض رسیدن جریان الکتریسیته به آنها ، بسته می شوند و جلوی عبور مایع را می گیرند.



2- شیر برقی های NC (Close ( Normally
این شیر ها در حالت معمولی ( بدون برق ) بسته هستند و به محض رسیدن جریان الکتریسیته به آنها، بازشده و اجازه عبور مایع را می دهند.



شیر برقی مورد بحث در این مرحله، از نوع NC است. بنابراین مادامی که جریان الکتریسیته در مدار برقرار باشد، راه عبور آب باز است و به محض قطع جریان الکتریسیته به هر دلیل، آب از این شیر عبور نخواهد کرد. چنان چه گفته شد هنگامی که پمپ خاموش است آب توسط فیلتر ممبرین تصفیه نمی شود. زمانی که مخزن ذخیره ( شماره 17 ) پر شده و شیر مصرف ( شماره 15 ) هم بسته است سویچ قطع فشار بالا ( شماره 11 ) باعث قطع شدن جریان برق و خاموش شدن پمپ می شود. در این حالت و یا هر دلیل دیگری که پمپ خاموش باشد و قرار است تصفیه ای صورت نگیرد جهت جلوگیری از هدر رفت آب، برق شیر برقی هم قطع شده و جلوی عبور آب را می گیرد.



ورودی و خروجی این شیر QC یا دنده ای 4/1 اینچ است. در شیر برقی های دنده ای دو عدد زانویی یا اتصال یک سر QC یا مهره ای 4/1 یک سر دنده 4/1 به ورودی و خروجی آن متصل است که شلنگ های آب ورودی و خروجی از شیر به آنها وصل شده اند. آب خروجی از شیر برقی توسط شلنگ به ورودی پمپ هدایت می شود. و در شیرهایی که ورودی و خروجی آنها QC است شلنگ های ورودی و خروجی مستقیما به شیر، بدون اتصالات اضافه نصب می شوند. محل اتصالات رزوه ای به وسیله نوار تفلون آب بندی شده است. شیر برقی توسط دو رشته سیم به سیمهای ورودی پمپ متصل شده است. جهت جریان ورودی و خروجی آب روی شیر بصورت یک فلش نشان داده شده است.



نکات و اشکالات احتمالی :
شیرهای برقی NC ممکن است دچار دو اشکال عمده شوند. در هنگام برقراری جریان الکتریسیته و روشن بودن پمپ، اجازه عبور آب را نمی دهند و یا در هنگام قطع جریان الکتریسیته و خاموش بودن پمپ اجازه عبور آب را می دهند ( در حالت دوم آب یکسره وارد فافضلاب شده و هدر می رود )



روش تست :
الف ) دو شاخه ترانس دستگاه را از برق بکشید. شیلنگ خروجی شیر برقی را از ورودی پمپ خارج کنید. اگر جریان آب برقرار است، شیر برقی معیوب است و می بایست تعویض شود. اما اگر جریان آب قطع شده است به مرحله ( ب ) بروید.
ب ) دو شاخه را مجددا به برق متصل کنید، در این حالت می بایست جریان آب برقرار شود، در غیر این صورت نیز شیر برقی معیوب است.



نکته:

هنگام تعویض شیر برقی به جهت فلش روی شیر که نشان دهنده جهت جریان آب است دقت کنید.
جابجایی سیم های شیر برقی تاثیری در کارکرد شیر ندارد.
در صورتی که از اتصالات شیر برقی آب نشت می کند، می بایست محل رزوه ها را با نوار تفلون آب بندی کنید.



6 – پمپ 24V
جهت افزایش دبی آب تصفیه شده و نیز افزایش راندمان سیستم اسمز معکوس، یک پمپ تامین فشار در دستگاههایی که سیستم تصفیه آنها اسمز معکوس است تعبیه می شود. فشار پمپ باعث می شود آب بیشتری از غشاء RO ( شماره 9 ) عبور کند. این پمپ از نوع پمپهای دیافراگمی است. در ورودی خروجی های پمپ زانویی های یک سر دنده 8/3 یک سرQC یا مهره ای 4/1 قرار دارد.



مشخصات فنی
ولتاژ کار: 24VDC
حداکثر جریان آب خروجی : 0.31GPM = 0.02 Lit/Set
حداکثر فشار خروجی : 125 PSL



7 - هوزینگ سفید با درپوش و دنده 4/1 اینچ ، حاوی فیلتر کربن فعال GAC
این محفظه به همراه فیلتر کربن فعال ( Granular activated Carbon ( GAC دومین مرحله تصفیه آب را عهده دار هستند. این هوزینگ دارای یک ورودی و یک خروجی به قطر 4/1 اینچ از نوع دنده ای می باشد. دو عدد زانویی یک سر دنده 4/1 یک سر QC یا مهره ای 4/1 اینچ به ورودی و خروجی آن متصل است. آب از زانویی متصل به خروجی پمپ ( شماره 6 ) توسط شیلنگ به زانویی ورودی این هوزینگ متصل شده و به این مرحله از تصفیه می رسد، و آب خروجی از این مرحله توسط یک تکه شلنگ دیگر متصل به زانویی خروجی این هوزینگ به سمت هوزینگ مرحله سوم تصفیه ( شماره 8 ) هدایت می شود. فیلتر درون هوزینگ تهیه شده از دانه های کربن فعال است و وظیفه حذف مواد آلی محلول در آب ، کلر و گازهای شیمیایی محلول و همچنین رنگ وبوی نا مطبوع آب ( که می تواند ناشی از تجمع مواد آلی در آب باشد ) را بر عهده دارد. کربن فعال دارای بار مثبت می باشد و از آنجا که تمامی گازهای شیمیایی محلول از جمله کلر، دارای بار منفی هستند، این گازها جذب سطوح کربن شده و از آب حذف می شوند.


چنانچه ذکر شد، هدف این مرحله از تصفیه حذف کلر محلول در آب می باشد. این عمل به دو دلیل انجام می شود:



• کلر محلول در آب در صورت ترکیب با مواد آلی موجود در آب، تشکیل ترکیباتی موسوم به تری هالومتان THM ) ) را می دهد که امروزه سرطان زا بودن این مواد به اثبات رسیده است.
• غشای اسمز معکوس ) RO – Membrane ) فیلتر ممبران ( شماره 9 ) که از جنس استات سلولز می باشد، به شدت نسبت به کلر حساس بوده و در معرض کلر تخریب خواهد شد. بنابراین لازم است که آب وارد شده به قسمت اسمز معکوس عاری از کلر باشد.

مدت کارکرد مفید فیلتر کربن حداکثر شش ماه می باشد و پس از این مدت اشباع شده و قادر به جذب سطحی نخواهد بود و نیاز به تعویض دارد. فیلتر کربن در صورتی که از مواد آلی اشباع شود، محیطی بسیار مساعد برای تغذیه و رشد میکروارگانیزمها خواهد بود. بنابراین عدم تعویض به موقع این فیلتر منجر به آلودگی آب و بو و طعم نامطبوع آن خواهد شد.
در صورت استفاده از دستگاه در محلهایی که آب کلر زنی نمی شود، فیلتر کربن می بایست از دستگاه خارج شود. زیرا در آبهای عاری از کلر، میکروارگانیزم ها و مواد آلی جذب کربن شده و در مدت زمان کوتاهی موجبات بوی تعفن و آلودگی مضاعف آب را فراهم می کنند. می توان در چنین اماکنی به جای کربن از فیلترهای الیافی با دقت بیشتر استفاده کرد.