شماره آگهی : 324285

حقیقتی درباره دستگاه های تصفیه آب که فروشندگان نمیخواهند شما بدانید!

شماره تماس : 09305418986

دستگاه‌های تصفیه آب مقداری از آب ورودی را تصفیه می‌کنند و مقداری دیگر را که غلظت آلودگی در آن بالاست، به صورت فاضلاب به دور می ریزند. مقدار آب فاضلاب بستگی به کیفیت آب ورودی، کیفیت فیلتر ممبران، کیفیت مورد نیاز آب خروجی و طراحی دستگاه دارد ولی عموما در دستگاه‌های تصفیه آب خانگی مقدار آب دور ریز حدود 2 تا 4 برابر آب تصفیه شده است. یعنی دستگاه‌های تصفیه آب خانگی حدود 20% الی 40% آب را تصفیه میکنند و مابقی را به پساب تبدیل میکنند.
با توجه به مصرف آب تصفیه شده یک خانواده معمولی که در روز حداقل 5 لیتر خواهد بود، مقدار آب اسراف شده در حدود 15 لیتر میشود. اگر این مقدار به نظرتان کم است بهتر است آن را در مقیاس یک شهر ببینید.
از سوی دیگر، آب که مایه حیات بشر و کره زمین است، این روزها حال خوبی ندارد. آبی که یکی از ضروری ترین و اساسی ترین نیازهای بشر است، حالا به دغدغه اصلی مردم و کل جوامع بشری تبدیل شده است.
حال این سوال مطرح میشود که چرا به همین راحتی آب را اسراف کنیم؟ آیا مقدار این آب زیاد نیست؟
این آب اگر چه برای آشامیدن مناسب نیست ولی میتوان از آن (با توجه به سختی آن) به عنوان آب برای شستشو، آب برای آبیاری باغچه، آب برای مصارفی همچون سیفون دستشویی، منبع آب آتش نشانی و غیره استفاده کرد. این آب را آب خاکستری مینامند زیرا گرچه این آب قابل آشامیدن نیست ولی کیفیت لازم برای مصارفی همچون موارد ذکر شده را داراست.

یک توصیه جدی و مهم:
یا دستگاه تصفیه آب نخرید یا دستگاه تصفیه آب بدون پساب بخرید تا هیچ دور ریزی نداشته باشد.
حقیقتی درباره دستگاه های تصفیه آب که فروشندگان نمیخواهند شما بدانید!