شماره آگهی : 329246

ساخت استخر در دزاشیب

شماره تماس : 09121978874

NAQIBSAZEH GROUP

گروه ساختمان و تاسیسات نقیب سازه

مشاوره  ،  محاسبه  ،  طراحی  ،  نظارت  ،  ساخت

تعمیر ، بازسازی و نوسازی کامل پروژه های :

استخر شنا : خصوصی و عمومی

جکوزی : معمولی ، تلفیقی ، درمانی

مجموعه پارک آبی ، رودخانه مصنوعی ، استخر موج ، تونل باران

مجتمع آبدرمانی  (هیدروتراپی ) ، مجموعه اسپا و  ماساژ ، حمام سنتی ایرانی

سونا خشک ، سونا بخار ، سونا برف ، سونا نمک

آبنما ، برکـه  ، دریاچه مصنوعی

در ایران و کشورهای همجوار

منبع بار رطوبتی استخر

استخرهای سرپوشیده در معرض سه منبع اصلی رطوبت هستند:

تبخیر آب استخر

تهویه هوا

افراد

اختلاف فشار میان بخار آب استخر و هوا باعث تبخیر پیوسته می شود. فشار بخار آب‌ و هوا بر اساس درجه حرارت و اختلاف دمای آنها، تغییر می کند. نرخ تبخیر، با افزایش دمای آب نسبت به دمای هوا، افزایش می یابد. میزان فعالیت افراد در سطح آب نیز میزان تبخیر را افزایش یا کاهش می‌دهد.

نکته: در طول ماه های تابستان، تهویه هوایی که به فضا وارد می شود، بسته به شرایط آب و هوایی، بر بار رطوبتی فضا اثر می‌گذارد.

حضور تماشاچیان در اطراف استخر نیز باعث افزایش رطوبت فضا می شود. این بار رطوبتی استخر، معمولاً در استخرهای خانگی، کم است، اما در جایگاه تماشاچیان نسبتاً قابل توجه است.

عوامل موثر بر رطوبت

هوا همچون سایر گازها، تحت حرارت، دچار افزایش حجم شده و با سرد شدن، حجم آن کاهش می‌یابد. این انبساط یا انقباض که با تغییر دما اتفاق می افتد بر بار رطوبتی تاثیر گذاشته و درصد رطوبت هوا را کاهش یا افزایش می دهد. به عبارت دیگر، با انبساط هوا، توانایی آن در حفظ رطوبت، افزایش می یابد. درصد رطوبت به حجم هوا (رطوبت نسبی) با گرم شدن هوا، کاهش می‌یابد.

میعان

میعان، یکی از دشمنان اصلی استخرهای سرپوشیده است. وقتی میعان در سطوح استخر رخ می دهد، به آنها آسیب وارد کرده و غذا برای رشد قارچ ها و باکتری ها فراهم می شود.

میعان قابل مشاهده، هنگامی رخ می دهد که دمای سطح، به زیر نقطه شبنم فضای داخلی می رسد (شکل ۱). در محیط استخر، این نقطه شبنم معمولاً در محدوده ی ۵۸ تا ۶۶ درجه فارنهایت است. دمای سطح را می توان با استفاده از این رابطه محاسبه کرد:

Ts = Ti – [K × (۱/R) × (Ti – To)]

Ts: دمای سطح

Ti: دمای محیط داخلی

K: مقدار ثابت ۶۸/۰ برای سطح عمودی

R: کمیت پنل سازه

To: درجه حرارت بیرون

با توجه به اینکه پنجره ها، مهم ترین عامل ایجاد میعان در محیط استخر هستند، تنها این جزء از سازه را در نظر می گیریم. با این حال، می توان فرآیند مشابهی را برای سایر اجزای ساختمان به کار برد. پنجره ها معمولاً کمیت R ندارند بلکه با مقادیر U دسته بندی می‏شوند. U، به صورت معکوس R به کار می رود.

مقادیر U پنجره ها، برای کل سازه پنجره بوده و مقدار U را برای هر جزء از پنجره نشان نمی دهند. به همین دلیل توصیه می شود که ۵ درجه فارنهایت به دمای سطح محاسبه شده، اضافه شود و از این مقدار برای نقطه شبنم استفاده شود. این موضوع بدان معنی است که برای جلوگیری از میعان قابل مشاهده، تمام سطوح در یک محیط استخر سرپوشیده باید در دمایی بالاتر از ۶۳ تا ۷۱ درجه فارنهایت نگهداری شوند.

اگر درصد رطوبت نسبی (%RH) به عنوان مرجع در نظر گرفته شود، نمودارهای ۱، ۲ و ۳، درصد رطوبت نسبی در میعان سطح برای مقادیر مختلف U در فضای داخلی با دمای ۷۶ ، ۸۲ و ۸۶ درجه فارنهایت و با دمای خارجی ۲۵ ، ۰ و ۲۵- درجه فارنهایت را نشان می دهند.



با ما تماس بگیرید

02177703426

02176704066

09121978874

09130137157

09144503208

09155447714

09163661255

09177444313

09188810224



Naqibsazeh.ir

naqibpool.ir

naqibpoolgroup.ir

naqibestakhr.ir

poolirangroup.ir

naqibsazehgroup.ir

NaqibHydrotherapy.ir



NAQIBPOOL@GMAIL.COM  NAQIBESTAKHR@GMAIL.COM



گروه ساختمان و تاسیسات نقیب سازه : در سال 1387  توسط مهندس سید محسن نقیبیان بنیانگذار استخرهای چند منظوره : تفریحی ، ورزشی ، درمانی  تاسیس گردید

و هم اکنون در زمینه  مشاوره  ، محاسبه ،  طراحی  ،  نظارت  ،  ساخت

تعمیر ، بازسازی و نوسازی کامل پروژه های

استخر شنا : خصوصی و عمومی

آبنما ، برکه ، دریاچه مصنوعی

مجموعه پارک آبی ، مجتمع آبدرمانی ، مجموعه اسپا  و  ماساژ

سونا خشک ، سونا بخار ، سونا برف ، سونا نمک

در سطح ایران و کشورهای همجوار فعالیت دارد

آدرس دفتر مرکزی : تهران  ، میدان جمهوری ، برج اداری سهیل ، طبقه هفتم ، واحد 740
ساخت استخر در دزاشیب