شماره آگهی : 332635

آموزش وب جی آی اس (WEB GIS)

شماره تماس : 02166942812

نکته مهم :یک جلسه از آموزش های وب جی آی اس (WEB GIS) را به صورت پرداخت هزینه بسیار کم (فقط و فقط 35000 تومان)دریافت کنید. مطالبی که در دوجلسه پایانی وب جی آی اس (WEB GIS)خواهید آموخت به پیاده سازی سامانه وب جی آی اس به صورت اختصاصی می پردازد مابقی موارد اطلاعات مفید و کاربردی در مورد آموزش های وب و وب جی آی اس می باشد که به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده ایم. کلیّات مطالب بیان شده در دو جلسه آخر شامل :
در فیلم اول آموزشی برنامه نویسی وب جی آی اس (WEB GIS) خواهید دید.
۱- نمایش نقشه بدون CSS و با CSS با استفاده از ArcGIS API for JavaScript
۲-آموزش JavaScript و حرکت در JavaScript
۳-تبدیل IP داینامیک به استاتیک
۴-آشنایی با IPV4 و IPV6 (آِ پی ورژن ۴ و آی پی ورژن ۶)
۵-انتشار نقشه با استفاده از ابزارهای موجود در ArcGIS
۵-نمایش نقشه در حالت دوبعدی و سه بعدی با API JavaScript
۶-ایجاد یک صفحه HTML به جهت قرار دادن نقشه در داخل آن
۷-کار با API Reference ها در این قسمت با Map و MapView و برخی خصوصیات آنها مانند Zoom، Container ، Center و basemap آشنا خواهید شد.
۸-نمایش لایه های انتشار داده شده از ArcMap در فرم HTML و اضافه نمودن لایه مدّنظر به نقشه.
در فیلم دوم آموزشی برنامه نویسی وب جی آی اس (WEB GIS) خواهید دید.
متغییرهای محلی و جهانی
EventListener
نمایش نقشه بدون بیس مپ
نمایش لایه و زیر لایه ها و برگرداندن نام لایه ها
fullExtent
Legend (قرار دادن راهنما در نقشه)
خصوصیت Visible
اطلاعات اضافی مربوط به آموزش های وب جی آی اس :
1-اینترنت
اینترنت بزرگترین شبکه کامپیوتری جهان سابقه تشکیل آن به سال ۱۹۶۸ توسط ارتش آمریکا بر می گردد. به تدریج مراکز تحقیقاتی و دانشگاه ها به این شبکه متصل شدند تا شبکه اینترنت که در واقع به هم پیوسته شدن شبکه ها با یکدیگر می باشد در سراسر گیتی تشکیل گردید.
۲- URL در یک سامانه وب جی آی اس Web GIS :
هر برنامه تحت وب به وسیله یک آدرس و یک پورت قابل دسترسی می باشد. این همان وب سایت هست که اکثر مردم در مکالمات روزمره از آن استفاده می کنند. امروزه اکثر شرکت ها، مجموعه های دولتی و غیر دولتی جهت معرفی کسب و کار و عرضه محصولات و خدمات خود در اینترنت وب سایت اختصاصی مربوط به خود را دارند. که چنانکه فردی بخواهدبه این وب سایت ها دسترسی پیدا کند بایستی آدرس یا( URL(Uniform Resource Locatore را داشته باشد مثلاً: https://www.giearth.ir/ وب سایت جی آی ارث. تمام وب جی آی اس ها (WEB GIS) نیز یک آدرس اختصاصی دارند.
۳-ساختار صفحات وب جی آی اس (Web GIS):
مجموعه ای از صفحات وب با یکدیگر لینک می شوند تا در مجموع، یک سایت وب یا وب جی آی اس (Web GIS) را بسازند. یک سایت وب جی آس (Web GIS) به صورت های استاتیک یا پویا در تعامل با نقشه عمل می کند. ودرهمه موارد زبانHTML پایه و مبنا برای ایجاد صفحات وب، یا وب جی آی اس (Web GIS) می باشد. در این زبان نمادهای < > و کاراکترهای درون آن، اصطلاحاً تگ نامیده می شود. که معمولاً به صورت جفت استفاده می شوند.در تگی که پس از تگ عنوان قرار دارد .معمولاً بدنه ی برنامه وب، یا وب جی آی اس Web GIS جای میگیرد.
۴-ربان برنامه نویسی در سامانه های تحت وب یا وب جی آی اس (WEB GIS) :
زبان برنامه نویسی PHP یک زبان به اصطلاح Server Side می باشد که کدهای آن به طور مستقیم در داخل تگ های HTML قرار داده و به وسیله سرور که می تواند از نوع IIS یا Apache باشد پردازش و در سامانه وب یا وب جی آی اس Web GIS نمایش داده می شود.البته برای راه اندازی یک سامانه وب یا وب جی آی اس (WEB GIS) از زبان های دیگر مانند سی شارپ (#C)، جاوا اسکریپت و . . . می توان استفاده نمود.که در دو ویدئو آموزشی آخر این مجموعه از زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت و نرم افزار آرک جی آی اس سرور به منظور آموزش وب جی آی اس (WEB GIS) بهره برده ایم.
۵- نرم افزار تجاری ArcGIS Server :
به کمک ArcGIS Server(آرک جی آی اس سرور) می توان اطلاعات جغرافیایی و مکانی خود را ازطریق اینترنت در دسترس افراد و شرکت ها قرار داد معمولا اطلاعات ارائه شده در ArcGIS Server (آرک جی آی اس )می توانند بر روی یک Geodatabase یا یک پوشه به اشتراک گذاری شده در شبکه یا در پایگاه داده مکانی پیشرفته مرتبط با پایگاه داده رابطه ای ذخیره شده باشند.آرک جی آی اس سرور یک نرم افزار تجاری مختص ایجاد سامانه های وب جی آی اس (WEB GIS) می باشد ما در اینجا دو ویدئو آموزش وب جی آی اس (WEB GIS) با استفاده از نرم افزار قدرتمند آرک جی آی اس سرور را در اختیار شما قرار می دهیم.
آموزش وب جی آی اس (WEB GIS)