شماره آگهی : 334082

تولید و فروش کربنات باریم 09120795905 و 09333609505

شماره تماس : 09333609505

یشترین کاربرد کربنات باریوم در سرامیک سازی ( در لعاب سرامیک ) می باشد. این ماده در لعاب به صورت دوغاب و به عنوان یک عامل کریستاله کننده عمل می کند و در ترکیب با اکسیدهای رنگی، رنگ های منحصر به فردی را تولید می کند که نمی توان آن ها را از روش های دیگر بدست آورد.

کربنات باریوم در ساخت آجر، کاشی و سفال به خاک رس اضافه می شود و سولفات های محلول موجود در ترکیب (مانند سولفات کلسیم و سولفات منیزیوم) را به سولفات باریوم نامحلول تبدیل می کند.

سولفات های محلول موجود در سفال ها و سرامیک ها، رطوبت هوا را جذب نموده و انبساط می یابند و باعث خرد شدن سرامیک می شوند. همچنین پس از خشک شدن سرامیک، سولفات های محلول موجود در آن ها، به صورت شوره بر روی سرامیک ظاهر می شوند. سولفات محلول موجود در ترکیب سرامیک مانع یکنواختی ترکیب و نیز عدم چسبندگی لعاب بر روی سرامیک می شود. اضافه کردن کربنات باریم مشکلات ذکر شده را برطرف می کند.

کاربرد دیگر کربنات باریم در صنعت سرامیک و در ساخت الکتروسرامیک ها است. این نوع سرامیک ها از اکسید و کربنات آهن به همراه باریم یا استرانسیم و سرب ساخته میشود. بخش کوچک ولی مهمی از کربنات باریم در این صنعت مورد استفاده قرار می گیرد

سایر مصارف کربنات باریم:

· در ساخت سموم کشاورزی و حشره کش ها و میکروب کش ها

· کمک ذوب در جوشکاری و نیز ذوب و تصفیه منیزیوم

· همچنین کربنات باریم منبع اصلی تولید نمک های باریم است و برای مثال در تماس با محلول سولفات کلسیم به راحتی به سولفات باریم تبدیل می شود.

· استفاده از کربنات باریم در ساخت تیتانات ها، فریت ها، دیرگدازها
تولید و فروش کربنات باریم 09120795905 و 09333609505