شماره آگهی : 344823

اسکلت فلزی_ساخت سوله و اسکلت فلزی گروه صنعتی تکنیک سازه 09173001403

شماره تماس : 09920877001

گروه صنعتی تکنیک سازه

مدیریت مهندس ارسلان قره خانیان09173001403

مدیر فروش:09920877001

ساختمان اسکلت فلزی یا سازه فولادی به بناها و سازه هایی اطلاق می گردد که اجزای مهم و اصلی باربر آنها از فولاد ساخته شده است. از این اجزا می توان به ستون ها، اعضای خرپایی، بادبندها، تیرهای اصلی و فرعی اشاره نمود. اعضا اسکلت فلزی را می توان با شیوه های مناسب و متنوع و با استفاده از پیچ یا پَرچ یا جوش به هم متصل نمود تا بارهای زنده، مرده و نیرو های جانبی وارد بر سازه را از طریق ستون ها به پی سازه (شالوده یا فونداسیون) و سپس به لایه های باربر زمین ساختگاه پروژه منتقل کرد. سازه فلزی یا Steel Structure مطابق با استانداردهای جهانی طراحی، تولید و در عملیات عمرانی و مهندسی به کار برده می شود و همینطور سازه فلزی را می توان به اشکال مختلفی ساخت.

یکی از انواع اسکلت فلزی، سوله می باشد. سوله (industrial shed) سازه فلزی شیب داری است که بر اساس محاسبات فنی ویژه، طراحی و ساخته می شود. از سوله ها در ساخت کارخانه ها، انبارها، آشیانه ها، مرغداری ها، سالن های بدن سازی، فروشگاه های بزرگ و… استفاده می شود. تاریخچه پیدایش سوله با تاریخچه استفاده از فلزات رابطه تنگاتنگی دارد.

اسکلت های فولادی یا اسکلت فلزی معمولاً از اعضای قائم یا همان ستون های عمودی و اعضای افقی یا همان تیرهای افقی تشکیل شده اند که در یک خط مستقیم پَرچ شده، جوش داده شده و یا با پیچ و مهره به هم متصل می گردند. تیرهای فولادی، بخش افقی سازه فلزی هستند که در برابر بارهایی که در راستای محور آنها وارد می شود، مقاومت می نمایند. ستون ها بخش عمودی سازه فولادی هستند که فشار وارد شده را به شالوده سازه منتقل می کنند. اسکلت فولادی به شکل های مختلفی ساخته می شوند. در ادامه به سه روش ساخت اسکلت فلزی که بیشتر مورد توجه قرار می گیرد، اشاره می گردد:
اسکلت فلزی_ساخت سوله و اسکلت فلزی گروه صنعتی تکنیک سازه 09173001403