شماره آگهی : 346966

ورق میکا نسوز

شماره تماس : 09122284210

از جمله محصولات نسوز مطرح شده در مواد صنعتی کنونی میکاست و از اقسام میکاهای بکار رفته در صنایع، میکای نرم یا ورق میکا است که در قالب­هایی همچون ورقه و رول نیز به بازار عرضه می­گردد. برای بررسی بیشتر ورق میکا در ابتدا نیاز است با ساختار میکا آشنا شویم.

از گروه­های سیلیکات کانی­ با درجۀ کاملی از رخ، میکاها هستند. رخ یا کلیواژ در واقع به تمایل یک بلور برای شکست در امتداد صفحات بلوری خاص اطلاق می­گردد. در ساختار سنگ میکا اکسیژن، سیلیسیم، آلومینیوم، پتاسیم و درصدی از ناخالصی­ هاست. در میکا طیوفی به رنگ­های سبز، سرخ، بنفش، نقره ­ای، قهوه­ ای، خاکستری، سیاه و بی­رنگ و شفاف به چشم می­خورد.

میکای نرم همان گونه که از نامش پیداست، خاصیت نرمی و انعطاف دارد و در مقابل فشار و خمش شکنندگی ندارد. حضور یک لایۀ داخلی از الیاف در برخی از ساختارهای ورق­های میکا نرم به استحکام مواد مذکور در مقابل خمش کمک شایانی می­کند.

تحمل حرارتی تا دمای ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد
کاهش حجم گازهای سمی و دودهای ناشی از حریق
ضد آب و مقاوم در برابر شوک و لرزش
غیر سمی و خنثی از مواد شیمیایی و هالوژن
مقاومت در شرایط اسیدی و قلیایی
مقاومت در برابر تابش

ساختار ورق میکا

ضخامت معمول در ورقه ­های میکای نرم در حدود ۰.۵-۰.۳ میلی­متر تخمین زده شده است. میکا ممکن است بر پایۀ انواعی از کانی­ها به مانند مسکویت و یا فلوگوپیت باشد که از رزین سیلیکون نیز در انواع نام برده بهره­گیری می­شود.

مسکویت که با نام­های میکای رایج، سریشم یا پتاس میکا نیز شناساست، در ترکیب شیمیایی پیچیده و در عین حال متغیر از مجموعۀ کانی­ها محسوب می­شود که به لحاظ ترکیب در اسیدها به صورت نامحلول است.

میکای رایج بدین سبب به مسکویت اطلاق می­شود که رایج­ترین میکایی است که در سنگ­های به عنوان نمونه گرانیت یا سنگ خارا یافت می­شود. مسکویت به لحاظ رخ از وضوح عالی برخوردار است و در حالت معمول نیز ویژگی کشسانی یا الاستیسیته را دارد. الاستیسیته یا کشسانی عبارت از خاصیت ارتجاعی و تغییر شکل­پذیری محیط و یا مواد است. از جمله کاربردهای مسکویت در صنایع الکترونیکی، عایق­بندی ( ایزولاسیون )، مواد ضد حریق و تا حدودی در روان کننده­هاست.

فلوگوبیت نیز عضو کمیابی از دسته ­بندی­های دیگر کانی­ها محسوب می­شود. قابلیت خمش الاستیکی از خصیصه­ های فلوگوبیت­هاست. برای فلوگوبیت نیز کاربردهای گسترده­ای ذکر شده است، مانند استفاده در تهیۀ اسباب مجهز به عایق­های الکتریکی مثل عایق بکار رفته در شمع هواپیما، کاغذ نسوز، سنگ­های نسوز، لاستیک­سازی و صنایع سرامیکی که از جملۀ این موارد است.

رزین سیلیکونی و یا به عبارت دیگر پلی­سیلوکسان از مواد مورد استفاده در صنعت نوین نسوز و همچنین حیطۀ پژوهشی و آزمایشگاه­هاست که به فرم مایعی با میزان مقاومت بالا در برابر حرارت و خوردگی است. مقاومت دمایی بالای رزین سیلیکونی موجب استعمال به عنوان پوشش در بخاری ( هیتر)، شومینه و آون است. کاربرد رزین سیلیکونی در صنایع الکتریکی و رنگ­های سیلیکونی است.

نسوزآوران آترا ارائه دهنده انواع محصولات نسوز با کیفیت عالی وقیمت مناسب می باشد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ذیل در ارتباط باشید.
09122284210
02133113605
02133111933
آدرس فروشگاه:تهران، میدان امام خمینی، خیابان امیرکبیر، نبش سعدی جنوبی، پلاک 561.
جهت ملاحظه تمامی ویژگی و مشخصات میتوانید به آدرس سایت های ذیل مراجعه فرمائید:
www.naatra.com - atanasooz.ir
ورق میکا نسوز