شماره آگهی : 65902

سعید حیدری

شماره تماس : 02133505398

شستن لباس ها یکی از کار های دشوار است و همه ما ترجیح می دهیم به جای شستن لباس ها با دست ، آن ها را در ماشین لباس شویی قرار داده و آن ها را بشوییم. چنانچه شما در خانه ای کوچک مثل خانه های دانشجویی زندگی می کنید ، خرید یک ماشین لباس شویی برای شما به صرفه نخواهد بود. زیرا لباس های کثیف شما آنقدر نیست که برای آن ها نیاز به یک ماشین لباس شویی باشد. از طرفی هم شاید شستن لباس ها با دست برایتان میسر نباشد ، در این حالت چکارباید کرد؟ راه حل ما برای این مشکل استفاده از مینی واش ها یا ماشین لباس شویی های کوچک است. مینی واش ها نوع خاصی از ماشین های لباسشویی هستند که ابعاد کوچکی دارند. به مینی واش ها کهنه شور هم گفته می شود. زیرا اصلی ترین استفاده مینی واش ها ، شستن کهنه های بچه است. البته امروزه از این دستگاه ها برای شستن لباس های بچه نیز استفاده می شود. با توجه به مطالب گفته شده ، شاید شما هم نیاز به خرید یک مینی واش را داشته باشید ، در این مقاله قصد داریم راهنمای خرید مینی واش را به شما عزیزان ارائه کنیم. چنانچه قصد خرید یک مینی واش را دارید ، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

اهمیت استفاده از مینی واش چیست ؟

با توجه به این که سیستم دفاعی بدن نوزادان و کودکان ضعیف است ، کوچک ترین و ضعیف ترین میکروب ها می توانند برای آن ها ایجاد بیماری و حساسیت های پوستی کند. با توجه به حساسیت پوست نوزادان بهتر است لباس های نوزاد را جدا از لباس های بزرگترها بشویید. لباس های دیگر اعضای خانواده ، معمولا دارای آلودگی هایی خاص از قبیل گرد و غبار بیرون از منزل ، آلودگی های محل کار پدر و مادر و ... هستند و بهتر است این لباس ها جدا از لباس های نوزاد شسته شود. بنابراین شما برای شستن لباس های کودک به یک ماشین لباسشویی سریع و مناسب نیاز دارید و مینی واش می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

ظرفیت :

مهمترین معیار انتخاب مینی واش ظرفیت آن است . ظرفیت مینی واش ها همانند ماشین لباس شویی بر حسب کیلوگرم بیان می شود و بیانگر میزان وزن لباس هایی است که در هر دوره می توانید در مینی واش بشویید. ظرفیت مینی واش ها از ماشین لباسشویی ها کمتر و بین 1 تا 5 کیلوگرم است. سعی کنید مینی واشی با ظرفیتی مطابق با نیازتان تهیه کنید تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه خرید دستگاه ، در مصرف برق و آب نیز صرفه جویی کنید.

سرعت چرخش موتور :

یکی دیگر از مشخصه های مهم مینی واش ها ، سرعت چرخش موتور آن ها است. سرعت چرخش موتور مینی واش ها با واحد دور در دقیقه مشخص می شود. این سرعت معمولا بین 500 تا 3000 دور در دقیقه است که بیانگر سرعت شستن لباس ها توسط دستگاه است.

میزان مصرف برق و آب :

از دیگر ویژگی های مهم مینی واش ها می توان به میزان مصرف برق و آب دستگاه اشاره کرد. میزان آب مصرفی از طریق ظرفیت مینی واش قابل تشخیص است. میزان مصرف انرژی واقعی مینی واش به عوامل مختلفی همچون مدل دستگاه ، تعداد دفعات استفاده ، شرابط استفاده و ... بستگی دارد. میزان مصرف انرژی دستگاه های برقی به صورت کیلووات ساعت در سال بیان می شود. یکی از راه های فهمیدن میزان مصرف برق دستگاه ، مراجعه به برچسب مصرف انرژی دستگاه است. این برچسب از میزان مصرف A تا مصرف G رتبه بندی شده که کمترین مصرف به A و بیشترین مصرف به G اختصاص دارد.

شرکت های سازنده :

شرکت های زیادی دست به تولید مینی واش ها زده اند که متاسفانه بسیاری از آن ها محصولات خود را با نشان تقلبی برند های معروف روانه بازار می کنند. لذا محصولات تقلبی در بازار به وفور یافت می شود. البته تقلبی بودن این دستگاه ها به معنی کیفیت نامناسب آن ها نیست و فقط این مسئله را می رساند که توسط شرکت روی بدنه آن ها تولید نشده اند.

قیمت :

قیمت مینی واش ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله عوامل موثر در قیمت می توان ظرفیت ، سرعت چرخش موتور ، شرکت سازنده و ... را نام برد. به طور کلی قیمت مینی واش ها در بازار ایران متفاوت است و بستگی به عوال ذکر شده می باشد . بهتر است پیش از خرید بودجه خود را مشخص کنید. همچنین با توجه به رواج محصولات تقلبی در بازار بهتر است پیش از اقدام به خرید ، درباره برند ها و مدل های مختلف تحقیق کنید و به یک گزینه مناسب جهت خرید برسید.
سعید حیدری