بیشتر موسسات مالی و شرکت های بزرگ برای تایید هویتتان از شما سوالات امنیتی می پرسند. همین امر در مورد وردپرس و صفحه لاگین آن هم صدق می کند. در این مقاله سعی می کنیم نحوه اضافه کردن سوالات امنیتی به لاگین، صفحه ثبت نام و صفحه ریست پسورد در وردپرس را با هم مرور کنیم. پس همراه باشید و این مقاله را تا انتها مرور کنید.

 چرا اضافه کردن سوالات امنیتی به فرم های ثبت نام و لاگین در وردپرس اهمیت دارد؟

روش های بسیار زیادی برای محافظت از ناحیه ادمین وردپرس در برابر دسترسی های غیر قانونی وجود دارد. با اینحال ، اگر شما سایت چندکاربری داشته باشید یا بخواهید از طریق سایت وردپرسی تان اعضایی را جمع آوری کنید، انتخاب بین تجربه کاربری و بهبود امنیت سایت یک موضوع دشوار و البته چالش برانگیز خواهد بود. اضافه کردن سوالات امنیتی به صفحه لاگین وردپرس همانند یک پسورد اضافی عمل می کند. کاربران شما می توانند از فهرست موجود سوالات تصادفی یکی را انتخاب کنند و سپس پاسخ خودشان را به آن سوال بنویسند.

همین امر باعث می شود کار هکرها برای ورود به سایت و استفاده از پسورد یا آدرس ایمیلی افراد دشوارتر شود. به همین خاطر است که معمولا سوالات امنیتی به این بخش از سایت های وردپرسی اضافه می گردد. در ادامه سعی می کنیم به اختصار نحوه انجام اینکار را با هم مرور کنیم.

اضافه کردن سوالات امنیتی به  ناحیه لاگین وردپرس:

اولین کاری که باید انجام دهید این است که افزونه ای به نام WP Security Question را بر روی سایت وردپرسی تان نصب و فعال کنید.  بعد از اینکه افزونه را فعال کردید، سری به بخش تنظیمات در ناحیه ادمین وردپرس بزنید و از آنجا به صفحه Security Questions بروید.

در این صفحه می توانید تنظیمات افزونه را بیابید.  در این صفحه فهرستی از سوالات امنیتی را که در حال حاضر بر روی سیستم نصب شده را خواهید دید.

حالا می توانید سوال امنیتی خود را با کلیک بر روی “Add more” ایجاد کنید.  اگر دوست ندارید اینکار را بکنید می توانید از گزینه ویرایش سوالات فعلی استفاده کنید. در انتهای صفحه تنظیمات، می توانید گزینه هایی را برای فعالسازی سوالات امنیتی در ناحیه لاگین، ناحیه ثبت نام و صفحات ریست پسورد بیابید.

بعد از اینکه تغییرات مدنظر را اعمال کردید باید بر روی دکمه Save کلیک کنید تا این تغییرات ذخیره و اعمال شوند.

بعد از این همه کاربران سایت به هنگام ورود به صفحه لاگین با سوالات امنیتی مواجه خواهند شد و باید به این سوالات پاسخ دهند. کاربران ثبت شده وردپرسی شما می توانند سری به صفحه پروفایلشان بزنند و سوال امنیتی مدنظر را انتخاب کنند و پاسخ خود را به آن اضافه نمایند.

اگر شما سوال امنیتی را برای صفحات ثبت نام فعال کرده باشید، کاربران جدید می توانند در طول ثبت نام هم از این گزینه استفاده کنند. فعال کردن سوال امنیتی در صفحه ریست پسورد هم باعث می شود کاربران با سوالات امنیتی تنظیم شده از طرف شما روبرو شوند و به آن پاسخ دهند.

خوب کار شما تمام شده است. امیدواریم از این مقاله استفاده کنید و سایت وردپرسی تان را بیشتر از قبل امن سازید.

برچسب هااضافه کردن سوال امنیتی به لاگین وردپرس افزونه WP Security Question چگونه سوال امنیتی به وردپرس اضافه کنیم سوال امنیتی در وردپرس