فیدهای RSS یکی از راه های ساده و اسان برای برقراری ارتباط با مخاطبان است و به شما اجازه می دهد پست هایی که در وردپرس منتشر کرده اید را به سادگی در اختیار ان ها قرار دهید. این گزینه به عنوان یک ابزار بازاریابی به کار می رود. شما می توانید برای توسعه کسب وکارتان  ایندکس محتوا را به کمک فیدها ساده تر سازید. صاحبان سایت ها از این فید برای جذب مخاطبان بیشتر استفاده می کنند.  اطلاعاتی که در این فیدها گنجانده می شود توسط سایت هایی که در برگیرنده وبلاگ هستند، اپلیکیشن RSS ریدر دارند و برخی از رسانه های اجتماعی قابل استفاده خواهد بود.  اگر می خواهید به فید سایت خود دسترسی پیدا کنید کافیست بعد از نام دامنه تان عبارت feed را تایپ کنید( مثلا example.com/feed).  در این مقاله قصد داریم نحوه برطرف کردن خطای مرتبط با فیدهای RSS را با هم مرور کنیم. پس همراه باشید.

 چرا خطای RSS XML Feed در وردپرس رخ می دهد؟

مشکل در قالب ها:

این گزینه یکی از مقصرهای اصلی بروز خطای فید RSS در وردپرس است. پیکربندی درست طرح ها در این سیستم مدیریت محتوا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر  این پیکربندی ها به درستی تنظیم نشده باشد خطایی در فید رخ خواهد داد.

زمانی که قالب تان نیاز به اصلاح دارد چه باید بکنید؟

شما می توانید آن را به قالب پیش فرض وردپرس تغییر دهید. کافیست به بخش نمایش بروید و قالب سایت را تغییر دهید. اگر مشکلتان حل شد می توانید بفهمید که خطای فید RSS مربوط به قالب تان بوده است.

 استفاده از افزونه های بد:

افزونه های بد می توانند کدهایی را به سایت شما اضافه کنند که باعث بروز خطای فید در وردپرس می شود. ممکن است در این شرایط مجبور شوید افزونه را غیر فعال نمایید.

 چگونه خطای RSS Feed را در وردپرس برطرف کنیم؟

برطرف کردن خطا به صورت دستی:

فرمت بندی ضعیف یکی از اصلی ترین دلایل بروز چنین خطایی است.  این موضوع به خاطر فضای سفیدی است که بلافاصله بعد از تگ بسته PHP  در افزونه قرار دارد یا ممکن است مشکلی در فایل functions.php قالب وجود داشته باشد. به همین خاطر باید مطمئن شوید که فایل فانکشن شما فضای اضافی  بعد از این تگ ندارد.  در بیشتر موارد همین راه حل می تواند خطای فید را در وردپرس برطرف کند.

 برطرف کردن خطای RSS Feed  به کمک افزونه وردپرسی:

اگر راه حل بالا به برطرف شدن این خطا کمکی نکرد می توانید افزونه ای به نام Fix My Feed RSS Repair را دانلود و نصب کنید.

این افزونه به شما کمک می کند  در صورت دریافت خطای XML Parsing، آن را به راحتی برطرف کنید. به عنوان مثال ممکن است خطای شما شبیه خطای زیر باشد:

XML Parsing Error
Location: http://example.com/feed
Line Number 2, Column 1.

به کمک این افزونه می توانید مشکلات موجود را برطرف کنید. این گزینه یکی از ساده ترین و قدرتمندترین افزونه هایی است که در برطرف کرد مشکلات مربوط به rss بسیار مفید خواهد بود.

بعد از فعالسازی افزونه چه باید بکنیم؟

به بخش ابزارهای وردپرس خود بروید. در آن جا می توانید RSS feed fix command را دریافت کنید. بعد از انجام اینکار، پنجره جدیدی برایتان باز می شود که دارای دکمه ای به نام Fix feed است.  باقی کار را به افزونه بسپارید و راحت بنشینید.

 نتیجه گیری:

افزونه بالا به شما کمک می کند خطاهای مرتبط با فید RSS را به راحتی در وردپرس برطرف کنید.

برچسب هابرطرف کردن خطای RSS XML Feed خطای RSS XML Feed خطای RSS XML Feed در وردپرس خطای RSS در وردپرس