محققان سنگاپوری می‌گویند، کودکانی که از سنین پایین 2 زبان را می‌آموزند باهوش‌تر و کنجکاوتر از کودکانی هستند که در خانواده‌های تک‌زبانه متولد می‌شوند.


مواجهه با دو زبان از بدو تولد باعث ابهام و سرگشتگی کودک نمی‌شود بلکه بر اساس تحقیقات پژوهشگران سنگاپوری نشان داده این کودکان توانایی یادگیری بیشتری دارند و قدرت حافظه‌شان قوی‌تر است. محققان پس از بررسی 114 کودک 6 ماهه که نیمی2 زبانه بودند، متوجه شدند،کودکانی که در خانواده‌های دو زبانه متولد می‌شوند سریع‌تر از سایر کودکان عکس‌های خانوادگی را تشخیص می‌دهند و توجه بیشتری به عکس‌های جدید دارند.

پیش از این تحقیقات دیگری نشان داده بود کودکانی که توانایی تشخیص عکس‌ها را سریع‌تر از سایرین دارند رشد مغزی و زبانی بهتری دارند و تست IQ آنها بالاتر است. محققان می‌گویند دلیل این موضوع این است که کودکان 2 زبانه نه تنها دو زبان را یاد می‌گیرند بلکه از طریق شنوایی از همان ابتدا مجبورند این دو را از هم تشخیص دهند و همین مسئله به رشد ذهنی آنها کمک می‌کند.

افراد بزرگسال معمولا در یادگیری زبان دوم دچار مشکل می‌شوند و فکر می‌کنند کودکان نیز در این حالت به مشکل بر می‌خورند اما تحقیقات بسیار زیادی نشان داده که کودکان خیلی راحت 2 زبان را همزمان می‌آموزند و به هیچ عنوان این مسئله برایشان پیچیده نیست و حتی برعکس به رشد مغزی شان کمک می‌کند.

سلامانه