مهربانی با حیوانات و کودکان+++++++ جلوگیری از خشونت با آموزش مهربانی با حیوانات

نتایج یک پژوهش نشان می دهد، با بررسی نحوه ی رفتار با حیوانات در کودکی، می توان به پیش بینی رفتارهای فرد در سنین بزرگسالی پرداخت. نتایج این بررسی روانشناسانه نشان می دهد، تعداد قابل توجهی از کسانی که در سنین نوجوانی مرتکب قتل شده اند، در کودکی و سنین پیش از دبستان با حیوانات رفتار خشونت آمیز داشته، آن ها را کشته اند یا به آنها آسیب های جدی وارد کرده اند.

مستندات روانشناسان در تحقیقات پلیس آمریکا نشان می دهد، کسانی که در کودکی به حیوانات متعمدانه آسیب وارد می کنند، در بزرگسالی رفتارهای خشونت آمیز بیشتری خواهند داشت. به عبارت دیگر خشونت کودکان در مواجهه با حیوانات را باید جدی گرفت.

دستورالعمل ها

از خودتان شروع کنید. رفتار کودکتان انعکاسی از رفتار شماست.
با شنیدن صدای حیوانات مثل گربه ای که در یک شب زمستانی کنار پنجره میومیو می کند یا سگی که در خیابان پارس می کند، از الفاظ خشن و بار منفی استفاده نکنید مثل: دهنتو ببند سگ عوضی یا گربه ی احمق و... .

هرگز به یک حیوان لگد نزنید

برای پرنده هایی که روی پنجره ی خانه شما می نشینند یا به حیاط خانه ی شما می آیند، دانه یا خرده های نان بریزید و در ظرف تمیز برایشان آب بگذارید.

گاهی پرنده ای بال هایش می شکند و در حیاط خلوت خانه ی شما می افتد یا گربه ای از مادرش جدا می شود و در حیاط خانه تان گیر می افتد، به آن ها کمک کنید.

از گفتن جملاتی نظیر من از همه ی گربه ها متنفرم یا سگ ها موجودات زشتی هستند یا فوک ها یک تکه گوشت بی خاصیت اند و...بپرهیزید.

هرگز اسباب بازی هایی که هر نوع از خشونت را ترویج می کنند نخرید. برخی بازی های رایانه ای نقش پر رنگی در ترویج خشونت به خصوص خشونت علیه حیوانات دارند.

در حیاط خانه تان یا هر جایی که امکانش را دارید، یک باغچه ی کوچک درست کنید. این کار باعث رفت و آمد زنبورها، پروانه ها و حشرات خواهد شد. دیدن آنها درس های بزرگی به فرزندانتان خواهد آموخت.

وقتی با فرزندانتان در ساحل، جنگل یا کنار رودخانه ها قدم می زنید آشغال ها و پلاستیک هایی را که به سبب رفتارهای غیر مسئولانه برخی شهروندان ریخته شده است، جمع کنید و به کودکتان بگویید که این زباله ها پرندگان، لاک پشت ها، دلفین ها و دیگر حیوانات را می کشند و از بین می برند.

به فرزندانتان فیلم هایی را نشان بدهید که در آن ها حیوانات مهربان و با احساس هستند. این گونه کودکان شما به حیوانات احترام می گذارند و در عین حال به افرادی مهربان تر و دلسوزتر تبدیل خواهند شد.

منبع:petakids
مترجم: سعیده ملایی