78 درصد کودکان از کمبود ویتامین D3 رنج می‌برند رضا شیاری متخصص اطفال و فوق تخصص بیماری‌های رماتیسمی کودکان می گوید: ویتامین D3 نقش بسیار متفاوتی در بدن دارد ولی مهمترین نقش آن استخوان‌سازی است. یکی از شکایات شایع دردهای عضلانی‌، اسکلتی است که جنبه رماتیسمی ندارد؛ بنابراین کمبود ویتامین D3 علت شایع این مشکل است.

وی أکید کرد: 78 درصد کودکان از کمبود ویتامین D3 رنج می‌برند که این ویتامین در دسته بندی به دو صورت خفیف و متوسط می‌باشد که این آمار در دختران بسیار بیشتر از پسران می‌باشد‌.

افراد الگوهای تغذیه‌ای کودکان را رعایت نمی‌کنند باید حداقل هفته‌ای سه بار مصرف ماهی را در وعده غذایی خود داشته باشند استفاده از این مواد و اضافه کردن آن در رژیم غذایی بسیار مهم است‌. در ایران نیاز هر کودک به ویتامین D3 هزار واحد است ماهی کپور‌،‌ سالمون، تن سرشار از ویتامین D3 است.

مهمترین نشانه آسم سرفه‌های مکرر است کودک احساس می‌کند نفسش تنگ شده بنابراین هر خانواده‌ای که می‌بینند کودکانشان به کرات سرما می‌خورند و در فعالیت‌های فیزیکی کم می‌آورد نشان می‌دهد راه تنفسش تنگ شده است. آسم ممکن است خفیف‌، متوسط و شدید باشد آسم‌های کودکان حالت آلرژی دارد در 7 سالگی درمان می‌شود ولی 10 درصد بعد از 7 سالگی ممکن است ماندگار باشد.

واسکولیت و التهاب رگ‌ها دو بیماری شایع در فصل زمستان است که عروق بزرگ، کوچک و متوسط را درگیر می‌کند شایع‌ترین مشکل آن بیماری کاوازاکی است که ارگان‌های قلب را دچار مشکل کرده اگر بیماری تشخیص داده نشود 25 درصد بیماری‌های قلبی را همراه خواهد داشت نشانه‌های این بیماری تب طولانی حداقل تا 25 روز‌، التهاب سر‌، چشم، صورت، قرمزی زبان و چشم و جواب ندادن به آنتی بیوتیک‌ها می‌باشد که کودک زیر 5 سال را درگیر می‌کند.

راه درمان این بیماری تزریق هموگلوبین وریدی است که کودک در عرض 24 ساعت خوب می‌شود.

هم‌اکنون چاقی در کشور ما بسیار دیده می‌شود که قبل از آن در کشورهای دیگر دیده می‌شد و در کنار آن بیماری‌های ویروسی و غیر معمول زیادی در کشورمان داریم آمار تصادفات به دلیل زیاد بودن وسایل نقلیه بیشتر دیده می‌شود بنابراین باید مراقب عوارض و بیماری‌هایی که ممکن است در کشورهای دیگر وجود دارد و در سالهای آینده به کشورمان راه پیدا می‌کند باشیم.

کم توجهی والدین به کودکان باعث بیش‌فعالی در کودکان می‌شود به دلیل مشغله و عدم آگاهی والدین کودکان به فراموشی سپرده می‌شود سرویس لازم به آنها داده نمی‌شود در نتیجه بیماری‌های آینده را در کودکان افزایش می‌دهد.
شفاآنلاین