دلیل اهمیت نصب صندلی کودک در اتوموبیل  نصب و استفاده از صندلی کودک نشانگر چه نوع ویژگی هایی در والدین است نحوه قراردادن صندلی کودک چگونه باید باشد نصب اشتباه آن چه تاثیراتی روی کودک میگذارد

 محققان دانشگاه اورگون در آمریکا می گویند، 95 درصد والدین نمی‌دانند چطور صندلی مخصوص کودکان را در ماشین نصب کنند و به این ترتیب، فرزندشان را در معرض خطر قرار می‌دهند.

 بررسی‌ها نشان می‌دهد، نصب صندلی مخصوص کودکان، خطر آسیب دیدگی آن‌ها در تصادفات رانندگی را تا 71 درصد کم می‌کند، با این حال 95 درصد والدین نمی‌دانند چطور این صندلی‌ها را وصل کنند و 91 درصد از این گروه نیز در نصب صندلی مرتکب اشتباهات جدی می‌شوند.

دانشمندان با بررسی 291 خانواده که بین پاییز 2013 و بهار 2014 صاحب نوزاد سالم شده بودند، به این نتیجه رسیدند. از این جمع، 15 درصد قبل از ترخیص از بیمارستان، از یک متخصص امنیت خودرو مشاوره گرفته بودند تا چگونه صندلی کودک را نصب کنند و او را در آن بگذارند اما باز هم 83 درصد از این گروه، موقع استفاده از صندلی مرتکب دست کم یک اشتباه می‌شدند.

محققان می گویند، سطح اجتماعی و اقتصادی پایین‌تر، میزان تحصیلات کمتر و حرف زدن به زبانی غیر از انگلیسی به عنوان زبان اصلی، از عوامل تاثیرگذار در این مساله بوده‌اند.
دکتر سلام