اطفال زیر هشت سال و این آسیب ها مصرف هله هوله تأثیرات منفی زیادی روی سلامتی فرزندانتان خواهد گذاشت و می تواند در روند رشد آن ها اختلال ایجاد کند توصیه می کنیم اجازه ندهید کودکان زیر هشت سال تنقلات زیادی مصرف کنند

 تحقیقات نشان می‌دهد، مصرف فست‌فودها و هله‌هوله‌ها در کودکان زیر هشت سال بسیار بیشتر از آنچه قبلا تصور می‌شد باعث کاهش ضریب هوشی می‌شود.

در حالی که مصرف غذاهای سالم می‌تواند ضریب هوشی کودکان را افزایش دهد، استفاده از فست‌فودها، هله‌هوله‌ها و نوشابه در کودکان باعث می‌شود هوش آنها همراه با افزایش سن کاهش چشمگیری پیدا کند.
دانشمندان انگلیسی متوجه شدند، میزان IQ کودکانی که تا هشت سالگی از فست‌فودها و غذاهای ناسالم استفاده کرده‌اند دست کم دو نمره کمتر از کودکان دیگر است.

در فاصله سنی بین 6 تا 24 ماه میزان تاثیر تغذیه ناسالم در ضریب هوشی کودکان بیشترین میزان را دارد و در صورتی که والدین به این موضوع توجه نکنند، در آینده صاحب کودکان کم‌هوش می‌شوند.

در این دوره مغز نیاز بسیار زیادی به مواد مغذی برای ساخت بافت‌های خود دارد و در صورت تأمین نشدن این نیاز، قسمت‌های مرتبط با حافظه و تجزیه و تحلیل به خوبی رشد نخواهند کرد. بزرگ‌ترین اشتباه والدین دادن مواد غذایی مانند بیسکویت، شکلات، نوشیدنی‌های صنعتی و نوشابه‌های گازدار، چیپس و ساندویج به کودکان در این دوره از زندگی آنهاست.
دکتر سلام