فرزندانتان را با میوه خشک آشنا کنید  بهتر است فرزندانتان را علاقه مند به مصرف میوه خشک کنید و این خوراکی سالم و پرارزش را جایگزین انواع تنقلات و هله هوله های مضر برای سلامتی فرزندتان کنید

دکتر رحمانی متخصص تغذیه  گفت: خشک کردن یکی از روش‌های نگهداری میوه‌ها محسوب می‌شود که در قدیم از نور آفتاب و سایر روش‌های فیزیکی استفاده می‌کردند، در حالی که امروزه از روش‌های شیمیایی بهره می‌برند که گاهی این روش‌ها اثرات سوئی به همراه دارد.

ترکیبی که به نام اسیدسولفور قوی در برخی میوه‌های خشک به کار می‌رود تا بتواند رنگ و طعم آن را حفظ کند، موجب بروز آسم در برخی افراد می‌شود. مطالعات نشان داده است که یک درصد افراد حساس به سولفور دارای آلرژی می‌شوند و پنج درصد افراد حساس به این ماده دچار آسم می‌شوند، پس این افراد باید از مصرف میوه‌های خشک پرهیز نمایند.

فرزندانتان را با میوه خشک آشنا کنید

100 گرم میوه خشک از نظر غلظت و ارزش مواد غذایی با همان مقدار میوه طبیعی برابر نمی‌باشد، میوه‌های خشک کالری و فیبر متراکم بیشتری دارند و افراد باید مقدار مشخصی از آنها را به کار ببرند.

در میوه‌های خشک چون افزایش قند را شاهد هستیم، در نتیجه برای افراد دیابتی و بیش فعال مناسب نمی‌باشد. به علاوه ویتامین‌های خانواده B در این میوه‌ها کاهش پیدا می‌کند.

میوه‌های خشک مواد معدنی و آلی، برتری در مقایسه با میوه‌های تازه دارند و می‌توانند به عنوان یک جایگزین مناسب برای آنها در افراد سالم محسوب شوند و نیز والدین می‌توانند میوه‌های خشک را به جای چیپس و پفک و سایر تنقلات در برنامه غذایی کودکان و نوجوانان خود قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان