بیش فعالی کودک قابل درمان است  فرید منادی روان شناس و مشاور در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده  اظهارداشت: بیش فعالی در کودکان معمولأ در سنین کم یعنی از4 سالگی و با علائمی از جمله اختلال تمرکز، عدم برقراری روابط اجتماعی با همسالان خود و جنب و جوش زیاد آغاز شده و در صورت عدم کنترل آن باعث ایجاد مشکلات بیشتری در آینده برای فرد خواهد شد. 
تشخیص این اختلال در کودکان باید پیش از سن مدرسه مورد ارزیابی قرار گرفته تا معلوم شود که تداوم دارد یا خیر. مربیان مدرسه و والدین باید به کودکان راهبردهای رفتار درمانی را ارائه دهند چرا که این کودکان به برنامه های آموزشی خاصی نیازمند هستند.

بیش فعالی کودک قابل درمان است
کودکانی که برخی از علائم اختلال، کمبود توجه و بیش فعالی را دارند ولی تشخیص کامل بیماری در آن ها داده نشده، باید از مصرف دارو پرهیز کنند و اگر این اختلال به مدت طولانی در فرد باقی بماند باعث ایجاد مشکلاتی از جمله افسردگی، عدم برقراری روابط اجتماعی صحیح، عدم تمرکز و دیگر اختلالات شخصیتی برای شخص خواهد شد. 
همراهی والدین با فرزندان خود در کاهش و بهبودی این اختلال مؤثر است و این دسته از والدین هرگز نباید فرزند خود را برای انجام کارهای اشتباه سرزنش و تنبیه کنند و به یاد داشته باشید که علاوه بر پدر و مادر، رفتارهای مربیان و اطرافیان کودک نیز نقش مهمی در روند این اختلال خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران