چه کیف و کفشی برای دانش آموزان مناسب است؟  سید احمد رئیس السادات دبیر ‏انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران، در خصوص استاندارد بودن کیف و کفش بچه‌ها گفت: همه وسایل مورد نیاز بچه‌ها در زمان تحصیل باید مناسب و متناسب سن و توانایی جسمی آنها باشد.

رئیس السادات با اولویت کوله پشتی‌های استاندارد برای کودکان، گفت: حمل کیف و کفش سنگین و وسایل اضافه باعث آزار بچه‌ها در زمان حضور در مدرسه می‌شود.

چه کیف و کفشی برای دانش آموزان مناسب است؟  او با اشاره به کوله پشتی‌های مناسب و سبک با بندها و نوارهای پهن، افزود:  پا، عضو بسیار مهم بدن است، کفش بچه‌ها می‌بایست؛ سبک و به اندازه پا کودکان باشد. به نظر من کوله پشتی از مهترین لوازم همراه دانش آموزان است.
رئیس السادات در مورد دیگر ویژگی‌های کیف، کفش و لباس مناسب برای دانش آموزان، گفت: با توجه به تفاوت‌های سنی و فعالیت‌های فیزیکی دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی باید توجه بیشتری شود.

والدین باید برای داشتن کودکی تندرست و سالم به نکات آموزشی خرید لوازم تحصیلی استاندارد، تغذیه و بهداشت بچه‌ها توجه بیشتری کنند.

احسان قیصری، روانشناس اجتماعی در ادامه افزود: لباس یک دست و هماهنگ که ما به نام لباس فرم آن‌را معرفی می‌‌کنیم  در مدرسه توازن فرهنگی و رفتاری ایجاد می‌کند این کار باعث می‌شود تنها چیزی که در مدرسه مهم جلوه کند تحصیل و رقابت تحصیلی باشد و ذهن بچه‌ها بیشتر متوجه درس و مطالعه شود. لوازم التحریر داخلی از نظر روانشناسی و فرهنگی ارتباط بیشتری با بچه ها برقرار می‌کند حتی می‌تواند در آموزش تصویری موثر باشد.

چه کیف و کفشی برای دانش آموزان مناسب است؟  قیصری گفت: بهتر است قبل از اینکه مدرسه‌ها آغاز شود بچه های سال اولی را با مدرسه آشنا کنیم. بچه‌هایی که به مدرسه جدید می‌روند معمولا اضطراب دارند چون با مدرسه و کادر آموزشی آشنا نیستند روز اول مدرسه برای همه بچه‌ها روز خاطره انگیز و به یاد ماندنی است بهتر است با خاطره‌ای خوش آغاز شود. بچه‌ها بهتر است از نظر روحی و روانی با مدرسه و معلم خود آشنا شوند.

او درخصوص مشخصه‌های شکل و طرح‌های نوشت ‏افزار مناسب گفت: هرچه شکل ظاهری لوازم تحصیل دانش آموزان، برگرفته از فرهنگ عمومی کشور باشد، کودکان درامر تحصیل موفق ترخواهد بود.‏ لوازم التحریر زیبا و مناسب می تواند بر روحیه بچه‌ها تاثیر مثبت داشته باشد.

نتیجه تصویری برای دانش اموزان کیف
برنا