پنج کاری که بچه ها پیش از مدرسه باید بیاموزند  پنج کاری که بچه ها پیش از مدرسه باید بیاموزند  اختصاصی ؛ فصل تابستان به زودی به پایان می رسد و روزهای مدرسه از راه می رسند. با آغاز فصل پاییز و بازگشایی مدارس، برنامه های تلویزیونی، پر از آگهی های تبلیغاتی فروش کیف و لباس مدرسه و اقلام مورد نیاز دانش آموزان می شود؛ غافل از اینکه اینها همه برای رفتن به مدرسه لازم اند، ولی کافی نیستند. در این گزارش، پنج ویژگی را که والدین پیش از رفتن به مدرسه باید در کودکان خود تقویت کنند، می خوانیم؛ ویژگی هایی که خیلی مهم اند، ولی در قفسه هیچ فروشگاهی پیدا نمی شود.
۱. همکاری

توانایی خوب کار کردن در یک تیم، مهارتی ضروری برای هر مجموعه ای است. امروزه کار گروهی و تیمی در یک کلاس بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد. به کودکان خود بیاموزید، در مدرسه چگونه با دیگر دانش آموزان همکاری کنند و تشریک مساعی داشته باشند. پنج کاری که بچه ها پیش از مدرسه باید بیاموزند 
۲. ابداع و قدرت خلاقه

بسیاری از دانش آموزان به صورت طبیعی خلاق هستند. آنها دارای توانایی های منحصر به فردی هستند که به وسیله آن می توانند جهان اطراف را دیگرگونه و تازه ببینند. کودکان خود را تشویق کنید تا همواره خارج از کلیشه ها، تکرارها و تصورات قالبی به موضوعات نگاه کرده و راه و شیوه های جدید  خود را خلق کنند. به آن ها اجازه دهید، برای حل مشکلات احتمالی، راه های خلاقانه پیشنهاد دهند. برخی از این راه حل ها شما را شگفت زده خواهد کرد.

۳. کنجکاوی

کنجکاوی یکی از رفتارهایی است که در سنین پایین در کودکان ظهور می یابد. آنها با کاوش، محیط اطرافشان را کشف می کنند. این کار از اهمیت فوق العاده ای برای شناخت اطراف و یادگیری کودکان برخوردار است. وقتی کودکتان از شما سؤالی می پرسد و یا می خواهد کاری را که شما انجام می دهید، انجام دهد، او را تشویق کنید و به دلیل اینکه می خواهند بیشتر بدانند، آنها را تحسین کنید.

۴. پافشاری برای رسیدن به هدف

پافشاری در انجام کار و زود ناامید نشدن، ویژگی اکتسابی در افراد به شمار می رود. تحقیقات نشان می دهد، افرادی که در انجام یک کار تداوم و پافشاری دارند، بیش از دیگران در رسیدن به  اهداف خود موفق هستند.  یک آزمایش بین دو گروه از دانش آموزان آمریکایی و ژاپنی، نشان داد، دانش آموزان آمریکایی نیم ساعت پس از آنکه نتوانستند، مسأله ای را حل كنند، آن را رها کرده و دست از کار کشیدند. در مقابل دانش آموزان ژاپنی با صرف یک ساعت بیشتر موفق به حل مسأله شدند.

٥. بردباری و قدرت تحمل

درس خواندن و یادگیری فرآیند پیچیده ای به شمار می رود و شبیه یک مسافرت سخت و دشوار است. صبر و تحمل در مدرسه، لازمه یادگیری و ادامه مسیر است. به کودکان خود فرصت بازی و کار کردن با دیگران را بدهید. با آنها درباره تجربه هایشان سخن بگویید و بیاموزید که عملکرد از نتیجه مهمتر است و چگونگی انجام دادن تکالیف مدرسه مهمتر از نمره ای است که می خواهند بگیرند.