امنیت کودکان با نظارت بر اپلیکیشن های آن ها
   تلفن های هوشمند و تبلت ها عمدتا برای کودکان به عنوان کنسول های بازی به کار برده می شوند. در حالی که صدها هزار بازی برای انتخاب وجود دارد؛ اما همه آن ها برای کودکان مناسب نیستند. برخی از آن ها شامل صحنه های بد مثل خشونت و یا فحاشی و ... هستند.
برای کودکان تنها بازی ها نیستند که ممکن است خطرآفرین باشد، هر اپلیکیشنی، حتی آن هایی که از فروشگاه های رسمی دانلود شده اند می توانند با اطلاعاتی ناخواسته همراه شوند. با داشتن این نکته در ذهن، حائذ اهمیت است که دستگاه های فرزندانمان را هر لحظه چک کنیم، حتی اگر این کار باعث ناراحتی آن ها شود. اگر قصد دارید دستگاه فرزند خود را بدون درگیری و مشاجره و یا ناراحتی خاطر آن ها کنترل کنید و از امن بودن آن مطلع شوید، یک جایگزین مناسب برای این کار وجود دارد، با استفاده از راهکار امنیتی مناسب شما می توانید گزارشی حاوی اطلاعات برنامه هایی کاربردی نصب شده توسط فرزندانتان بدون هر گونه درگیری دریافت کنید.


امنیت کودکان با نظارت بر اپلیکیشن های آن ها  اگر شما اغلب به فرزندتان اجازه می دهید که از یک تلفن شخصی و یا یک تبلت برای خود استفاده کند، از این موضوع مطمئن شوید که او اجازه دسترسی به اطلاعاتی محرمانه مانند کلمات عبور حساب و یا شماره کارت اعتباری را ندارد. در صورت امکان و دسترسی، گزینه "baby mode" را به منظور محدود کردن فعالیت های کودک و دسترسی به اطلاعات فعال کنید. قرار دادن دستگاه به این حالت همانند یک راه حل امنیتی مناسب موثر است.
اگر شما و فرزندتان از یک دستگاه مشترک استفاده می کنید، توصیه می کنیم برنامه و داده هایی را که باید دور از دسترس آنها بمانند را در جایی دیگر ذخیره کنید. اگر که شما تنها یک دستگاه برای کل خانواده در اختیار دارید، پیشنهاد می کنیم کهک پسورد امن که کودک از آن خبر ندارد، ایجاد کنید، همچنین کلمه عبور مجزا برای یک پوشه ای که در آن برنامه های کاربردی حاوی اطلاعات و منابع شخصی شما است، نیز در نظر بگیرید.

بسیاری از پلت فروم های موبایل به کاربران اجازه پرداخت را با کارت های اعتباریشان می دهند، به عنوان مثال خرید آنلاین یک نرم افزار از فروشگاه رسمی و یا جوایزی در بازی های آنلاین. توصیه می کنیم این عملکرد را بر روی دستگاه فرزند خود غیر فعال کنید و یا یک کارت را با حداقل مبلغ برای خرید احتمالی کودک، ضمیمه موبایل کنید.

بر اساس یک نظرسنجی توسط کسپرسکی و تجارت B2B در طی یک دوره 12 ماهه، 21% از والدین در این نظرسنجی اشاره کردند که پول و یا اطلاعات محرمانه ذخیره شده بر روی دستگاه های خود را به علت فعالیت های کودکانشان از دست داده اند.

همچنین لابراتوار کسپرسکی به منظور امنیت بیشتر فرزندان در دنیای سایبری به تعدادی ابزار امنیتی در این رابطه اشاره کرده است. برای امنیت بیشتر بروزرهای گوشی windows phone و iOS راه حل  Kaspersky Internet Security for Android  و  Kaspersky Safe Kids راهکاری امنیتی برای Windows, Mac OS X, Android و iOs می باشد.

این را به یاد داشته باشید که هیچ تکنولوژی کامل نمی تواند از فرزندان در دنیای سایبری محافظت کند. پس با آن ها در این رابطه صحبت کنید! حتی قابل اعتماد ترین راهکارهای امنیتی مثل گفت وگو با آن ها نیست، پس با کودکانتان طوری برخورد کنید تا بتوانند به شما اعتماد و مشکلات خود را با شما در میان بگذارند.یک پزشک