یک وبلاگ بدون داشتن محتوای عالی هیچ ارزشی ندارد.  ممکن است زمان زیادی را  بر روی پیکربندی رسانه های اجتماعی، اضافه کردن تبلیغات و اشتراک محتوا صرف کنید اما اگر محتوای عالی بر روی سایت خود نداشته باشید قادر نخواهید بود محتوای مناسبی به دست آورید.  در مقالات قبلی خود در مورد اهمیت شناخت حوزه کاری و پیکربندی وبلاگ با هم صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم بر روی جنبه دیگری از وبلاگ تمرکز کنیم و ببینیم محتوای خوب چقدر می تواند در موفقیت کسب وکار مهم باشد. پس همراه باشید.

 چرا محتوا اینقدر مهم است؟

سال ها قبل زمانی که صحبت از توسعه و اجرای سایت به میان می آمد، داشتن محتوای با کیفیت زیاد مهم نبود. این روزها همه چیز تغییر کرده است. افراد به مطالعه آنلاین عادت کرده اند. آن ها دستگاه هایی دارند که برای ایجاد تجربه بهتر و سریع تر در گشت و گذار اینترنتی کمک می کند.  الگوریتم های گوگل نیز به طور منظم تغییر پیدا می کنند. امروزه تاکید گوگل بر روی محتوای با کیفیت است. این موضوع بدین معنی است که وبلاگ شما  باید بتواند افراد را به خود جذب  کند. وجود محتوای خوب در وبلاگ باعث می شود بازدیدکننده زمان بیشتری را بر روی سایت صرف کند.اگر احساس می کنید سایتتان به درستی کار نمی کند  باید به فکر جذب مخاطبان وفاداری باشید که دوباره به سایت باز می گردند و می توانند محتوای سایت را با دوستان و اشنایان خود به اشتراک بگذارند.  برای تبدیل مخاطبان وفادار به مشتری، باید اعتماد دوطرفه ای بین شما و افراد شکل گیرد. این اعتماد باعث می شود افراد بیشتر از قبل سایت را به دوستان خود معرفی کنند، بر روی لینک تبلیغات کلیک نمایند و وبلاگ را به اشنایان خود معرفی کنند. محتوای با کیفیت نه تنها افراد را بر روی سایت نگه می دارد بلکه می تواند به جلب توجه مخاطبان در بازدید اول نیز کمک کند. الگوریتم های گوگل مدت هاست که بر روی آدرس ها ، بک لینک ها و سایر موارد تمرکز نمی کنند. در حال حاضر تمرکز الگوریتم ها بر روی محتوای با کیفیت است.  این روزها پر کردن محتوا با کلیدواژه های متعدد مورد قبول نیست. گوگل از محتوایی حمایت می کند که شامل کلیدواژه های بسیار نباشد. خوب همانطور که مشاهده کردید محتوا برای سایت شما ضروری است. اجازه دهید برخی از مزایای محتوای عالی را با هم مرور کنیم:

  • محتوای خوب به شما کمک می کند رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید
  • افراد را تشویق می کند زمان بیشتری را بر روی سایت سپری کنند.
  • شانس بازگشت دوباره افراد را بیشتر می کند.
  • توسط مخاطبان به اشتراک گذاشته می شود و می تواند دسترسی وبلاگ به افراد را بیشتر کند.
  • اعتماد خوانندگان را افزایش می دهد و می تواند پتانسیل درآمدزایی از سایت را بهبود ببخشد.

امیدوارم توانسته باشیم شما را به تولید محتوای خوب متقاعد کنیم.

 ایجاد محتوا برای وبلاگ:

زمانی که در حال برنامه ریزی و تولید محتوای وبلاگ خود هستید، اگر بتوانید مخاطب را مدنظر داشته باشید موفق تر خواهید بود. این شیوه بر روی هر نوع محتوایی که تولید می کنید اعمال خواهد شد. اگر بتوانید مخاطبان خود را درک کنید و محتوایی را تولید نمایید که با نیازهای آنان هماهنگ و سازگار باشد، قادر خواهید بود مخاطبان وفاداری را به دست آورید که دوباره به سایت باز می گردند. اگر خوش شانس باشید  جامعه بزرگ تری ایجاد خواهید کرد.  وبلاگ های بسیار موفق، مخاطبان خود را به درستی می شناسند. به خاطر داشته باشید که هر نوع مخاطبی به محتوای منحصر به فرد خود نیاز دارد. به عنوان مثال مخاطب نوجوان به محتوای متفاوتی نسبت به کارآفرینان نیاز دارد.  برخی از مخاطبان پاسخ بهتری به انواع مختلفی از زبان ها می دهند. به همین خاطر باید زمان کافی برای پژوهش مخاطبان اختصاص دهید و بدانید مخاطب به چه چیزی پاسخ می دهد و چه نیازهایی دارد.

استفاده از محتوا برای به حداکثر رساندن درآمد:

خوب حالا به بخش جذاب ماجرا رسیده ایم. چگونه می توانیم به کمک تولید محتوا درآمدزایی حداکثری از سایت یا وبلاگ خود داشته باشیم؟ پاسخ به این سوال آنقدرها که شما فکر می کنید ساده نیست. ایجاد یک وبلاگ موفق در مورد وفاداری، اعتبار و اعتماد است.  اگر از همان روز اول بخواهید پیام های فروش را در سایت قرار دهید، قادر نخواهید بود رابطه مناسبی با مشتریان خود ایجاد کنید.  اگر وبلاگ شما از کسب وکار حمایت می کند و برنامه درآمدزایی شما بر پایه کسب مشتریان است، پایبند بودن به این قانون کمی دشوار خواهد بود. برخی از اوقات مجبور خواهید بود لینک های داخلی و تبلیغات را در سایت بگنجانید. در چنین شرایطی سعی کنید تعادل را حفظ کنید. یک تعادل ۲۰:۸۰ می تواند مفید باشد. ۲۰ درصد از محتوای خود را به موارد تبلیغاتی و ۸۰ درصد آن را بر روی فراهم آوردن اطلاعات مفید و ایجاد اعتماد اختصاص دهید. ممکن است فکر کنید که چنین کاری اتلاف زمان است. اگر ۸۰ درصد محتوا برای کسب مشتری طراحی نشده باشد چه مزیتی برای سایت خواهد داشت؟ با گذشت زمان متوجه این موضوع می شوید.  اگر از این قانون پیروی کنید، می توانید با گذشت زمان مشتریان بیشتری وارد سایت کنید و آن ها را به مخاطبان وفادار تبدیل نمایید.  جنبه دیگر تولید محتوا که باعث درآمدزایی در طول زمان می شود، ایجاد مخاطبان وفادار است. این موضوع به معنای توسعه اعتماد و اعتبار است. اگر خوانندگان به شما اعتماد کنند  برای آن ها تبدیل به یک دوست وفادار می شوید.فردی که به عقاید و نظراتش احترام می گذارند. در این شرایط اگر محصول یا خدماتی به آن ها پیشنهاد کنید از شما خرید خواهند کرد.

همچنین بخوانید: چگونه از سایت وردپرسی خود درآمدزایی کنیم؟ پیکربندی و آماده سازی سایت

 مدیریت تولید محتوا:

خوب حال حوزه کاری خود را شناسایی کرده اید، به پژوهش مخاطبان خود پرداخته اید ، صدای برند را توسعه داده اید و قصد دارید محتوای عالی به سایت خود بیفزایید. یکی از ویژگی های عالی وردپرس این است که تولید محتوا و زمانبندی انتشار آن را ساده تر می سازد. قبل از آغاز کار باید یک برنامه منظم برای خود داشته باشید.

 محتوای عالی برای موفقیت وبلاگ ضروری است:

حالا که این مقاله را مطالعه کرده اید حتما در مورد اهمیت محتوا در موفقیت وبلاگ با ما هم عقیده هستید. بعد از اینکه نوع محتوای موردنیاز برای وبلاگ را انتخاب کردید باید بتوانید آن را در فواصل زمانی منظم منتشر کنید. ممکن است ایده های محتوایی کافی نداشته باشید یا احساس کنید برای تولید محتوا صلاحیت ندارید. اگر مشکلتان این است دو گزینه پیش روی خود خواهید داشت:۱)  به قسمت اول بازگردید و حوزه کاری متفاوتی انتخاب کنید. ۲) زمان خود را بر روی یادگیری فرایند تولید محتوا صرف کنید و از وبلاگ های دیگر ایده بگیرید.  اما اگر برنامه محتوایی قدرتمندی دارید و مطمئن هستید که صلاحیت کافی برای تولید محتوای عالی را دارید بهتر است همین امروز دست به کار شوید. زمان وبلاگ نویسی و درامدزایی از آن فرا رسیده است.

برچسب هااعتماد پیکربندی تولید محتوا چگونه از سایت وردپرسی خود درآمدزایی کنیم: تولید محتوای مناسب درآمدزایی کسب مشتری کسب وکار محتوا وبلاگ وردپرس