یکی از جنبه های مهم  سئو بهینه سازی پست های وبلاگی است.  با اینکه پارامترهای مختلفی در مورد سئو دوست کردن مقالات وجود دارد اما بیشتر افراد پیوندهای یکتا در پست های وردپرسی را نادیده می گیرند.  بیشتر ماها این فاکتور را به عنوان فاکتور مهم سئو در نظر نمی گیریم. اما نقش آن در بهینه سازی پست بسیار زیاد است. پیوندهای یکتا به زبان ساده لینک های دائمی به پست ها و صفحات ما هستند و برای همیشه باقی می مانند. در این مقاله قصد داریم بهترین ساختار برای پیوندهای یکتای وردپرسی را با هم مرور کنیم. پس همراه باشید.

پیوندهای یکتا و اهمیت آن:

اگر با وردپرس و وبلاگ آن کار کرده باشید حتما می دانید که پیوند یکتای پیش فرض در آن سئو دوست نیست. لینک هایی که به طور پیش فرض ایجاد می شود ظاهر این چنینی دارد:

 

https://www.xyzabc.com/?p=12.

لینک های پیش فرض این چنینی، ظاهر زشتی دارند و سازمان دهی نشده اند. این موضوع بر روی نتایج جستجو نیز اثر می گذارد.  برای اینکه یک سئوی بهینه داشته باشید باید کلمات کلیدی پست شما در آدرس نیز دیده شود. بدون کلمات کلیدی، آدرس پست هیچ معنایی برای خواننده نخواهد داشت. به عنوان مثال، لینک پیش فرض بالا تنها رشته ای از حروف، کاراکترها و اعداد است که هیچ معنای دقیقی ندارد. حتی اگر خواننده ها پستی که نوشته اید را دوست داشته باشند نمی توانند دوباره به سایت شما بازگردنند زیرا به خاطرسپاری چنین آدرسی معمولا دشوار است.  بنابراین به جز مواردی که کاربر صفحه شما را بوک مارک می کند،  ممکن است بازدیدکننده را از دست بدهید.

ساختار ایده آل برای ادرس های سایت چیست؟

در این بخش تلاش می کنیم نیازمندیهای مرتبط با URL ها را بیان کنیم که به شما کمک می کند پست خود را به طور کلی بهینه سازی کنید. اولین کاری که باید در مورد URL های خود انجام دهید این است که نام پست را در آن در نظر داشته باشید. شما باید طبقه بندی که فکر می کنید پست یا مقاله در آن  قرار می گیرد را مدنظر قرار دهید و سپس بر روی کلمات کلیدی تمرکز کنید. نام پست یکی از اولین مواردی است که باید در آدرس های خود در نظر داشته باشید. استفاده از کلمات غیر ضروری در آدرس و طولانی کردن آن ایده خوبی نیست. سعی کنید از انجام اینکار پرهیز کنید. به یادسپاری آدرس های این چنینی و اشتراک آن در گوگل بسیار دشوار است. به همین خاطر بهتر است Slug های توصیفی در آدرس های خود به کار ببرید.  خوب حالا که می دانید در آدرس های خود به چه چیزی نیاز دارید باید پیوندهای یکتای خود را ویرایش کنید تا بتوانید کلمات جدید را در آن بگنجانید.  شما می توانید با تغییر تنظیمات وردپرس وبلاگی خود، لینک های پیش فرض را ویرایش کنید.

ویرایش پیوندهای یکتای پیش فرض:

برای اینکه مطمئن شوید پیوندهای یکتا برای سایت شما عالی است به داشبورد وردپرس بروید و گزینه تنظیمات را انتخاب کنید.  در این بخش گزینه ای به نام پیوندهای یکتا خواهید داشت. بهتر است ساختار سفارشی را انتخاب کنید که می توانید ساختار خود را ایجاد نمایید. سعی کنید از کلمات مناسب در پیوندهای یکتای خود استفاده کنید. زمانی که از این فرمت برای آدرس های خود استفاده می کنید مطمئن شوید که از طبقه بندی ها یا نام های متعدد استفاده نمی کنید. اینکار تنها باعث سردرگمی می شود. برخی از وبلاگ نویسان پیشنهاد می کنند تاریخ را نیز در آدرس های خود بگنجانید اما من این موضوع را پیشنهاد نمی کنم. استفاده از تاریخ در ادرس می تواند انتشار دوباره آن را محدود سازد.

 تغییر ادرس ها به ازای هر پست:

وردپرس  گزینه ساده ای را برای تغییر ادرس ها در اختیار شما قرار می دهد.  زمانی که پست خود را ویرایش می کنید می توانید آدرس آن را نیز تغییر دهید. بهینه سازی هر پست بسیار مهم است زیرا بر روی رتبه بندی آن در موتورهای جستجو تاثیر می گذارد.  همانطور که قبلا نیز بیان کردیم، پیوندهای یکتای هر پست یکی از جنبه های مهم سئو محسوب می شود. زمانی که پست های خود را در وردپرس ویرایش می کنید گزینه ای برای ویرایش پیوندهای یکتا خواهید داشت که درست زیر  بخش عنوان قرار دارد. کافیست بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید و پیوند یکتا را تغییر دهید. قبل از اینکه پست خود را منتشر سازید باید اطمینان حاصل کنید که پیوندهای یکتای شما عالی است.  از کلمات کلیدی در آدرس های خود استفاده کنید و سعی کنید از به کار بردن کلمات بازدارنده در آن پرهیز نمایید. آدرسی که برای پست خود در نظر می گیرید باید کوتاه، ساده، تمیز و قابل درک باشد.

نتیجه گیری :

خوب اجازه دهید مرور اجمالی بر روی مطالبی که در این مقاله بیان کردیم داشته باشیم:

  • در ابتدا از پیوندهای کوتاه استفاده کنید تا به خاطرسپاری آن راحت تر باشد. آن را طولانی نکنید
  • از کلمات کلیدی در آدرس های خود استفاده کنید
  • پیوندهای یکتای خود را قبل از انتشار پست، ویرایش کنید
  • تمامی کلمات بازدارنده را حذف کنید

همانطور که در ابتدای مقاله نیز بیان کردیم، پیوندهای یکتا بخش مهمی از وبلاگ شما محسوب می شود و می تواند خواننده را به بررسی دقیق پست تشویق نماید. همچنین این گزینه بر روی سئوی سایت نیز اثر دارد.

برچسب هاُSlug پیوند یکتا پیوند یکتای پیش فرض ساختار URL ساختار آدرس کلمات کلیدی وردپرس ویرایش پیوند یکتا