وردپرس علاوه بر اینکه یک پلتفرم وبلاگ نویسی محبوب است می تواند برای مقاصد تجارت الکترونیک نیز مورد استفاده قرار گیرد.  این قابلیت به صورت طبیعی در این پلتفرم پشتیبانی نمی شود اما می توان به کمک افزونه های مختلفی که برای اینکار طراحی شده است چنین قابلیتی را به وردپرس اضافه کرد. در این مقاله قصد داریم بهترین افزونه های ایجاد سایت تجارت الکترونیک در وردپرس را معرفی نماییم. پس همراه ما باشید.

چرا از وردپرس برای ایجاد سایت تجارت الکترونیک استفاده کنیم؟

قبل از اینکه بخواهیم بهترین افزونه ها را برای ایجاد سایت تجارت الکترونیک  معرفی کنیم بهتر است دلایلی را برای استفاده از این پلتفرم بیان نماییم.

  • وردپرس سئو دوست است: معمولا افرادی که سایت تجارت الکترونیک را مدیریت می کنند دوست دارند رتبه خوبی در موتورهای جستجو داشته باشند. وردپرس، کار سئوکاران را راحت تر کرده است.
  • انعطاف پذیر است: شما می توانید سایت تجارت الکترونیک خود را بدون محدودیت یا مرزی ایجاد کنید.
  • رایگان است: به جز هزینه ای که برای توسعه سایت و هاست آن پرداخت می کنید، هزینه دیگری نخواهید داشت.
بهترین افزونه های وردپرس برای ایجاد سایت تجارت الکترونیک:

افزونه های زیادی برای ساخت سایت تجارت الکترونیک وجود دارد اما در ادامه سه مورد از بهترین و مناسب ترین افزونه ها برای ایجاد سایت امن و حرفه ای را معرفی خواهیم کرد. این افزونه ها قابل اعتماد هستند، پشتیبانی خوبی دارند و هزاران نفر از آن ها استفاده می کنند و در عین حال راضی هستند.

  • افزونه Woocommerce:
  • این افزونه یکی از جدیدترین افزونه ها برای ایجاد سایت های تجارت الکترونیکی است اما قابلیت، عملکرد و جامعه در حال رشد بیشتری دارد. Woocommerce عملکردهای اصلی خود را به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می دهد اما اگر می خواهید قابلیت های بیشتری داشته باشید می توانید add-on های آن را خریداری کنید و با سیستم خود یکپارچه سازید. مهم ترین مزایای این افزونه به شرح زیر است:

    پشتیبانی از قالب: قالب های اختصاصی زیادی برای این افزونه وجود دارد اما می توان آن را به همراه  سایر قالب های وردپرس نیز به کار برد.

    پشتیبانی توسعه دهندگان: می توان توسعه دهندگان زیادی را برای توسعه قابلیت ها و عملکردهای این افزونه پیدا کرد.

    به روزرسانی ها:  هر چند ماه یکبار به روزرسانی های خوبی در مورد این افزونه منتشر می شود که قابلیت های جدید را معرفی می نماید و مشکلات احتمالی را برطرف می کند.

  • افزونه WP e-Commerce:
  • این افزونه نیز یک افزونه محبوب دیگر برای ایجاد قابلیت تجارت الکترونیک در سایت های وردپرسی است. این افزونه در سال ۲۰۰۶ معرفی شد و تا به حال نزدیک به سه میلیون دانلود داشته است.  نسخه اصلی آن رایگان است و می توان با خرید add-on هایی قابلیت و عملکرد آن را توسعه داد. در مقایسه با woocommerce، افزونه wp-ecommerce  الحاقات زیادی ندارد.

  • افزونه MarketPress:
  • این افزونه برای کسانی مناسب است که نمی خواهند از سایر افزونه های معرفی شده استفاده کنند. دانلود این افزونه نسبت به سایر افزونه ها کمتر بوده و مدل قیمتی متفاوتی دارد.  محصول اصلی رایگان است اما برای دریافت نسخه حرفه ای باید ۴۰ دلار در سال بپردازید.

     از چه افزونه ای باید استفاده کنم؟

    معمولا مشخص کردن افزونه مناسب بسیار دشوار است زیرا این مورد به چیزی که می خواهید بدان دست یابید، بودجه و نیازمندی های شما بستگی دارد. با این وجود، افزونه woocommerce یکی از بهترین افزونه ها برای سایت های وردپرسی است زیرا قابلیت های زیادی را در آن قرار داده اند که استفاده و توسعه اش را راحت تر می کند. به کمک این افزونه می توانید هر نوع محصولی را به فروش برسانید. آن ها اخیرا قابلیت رزرو را به افزونه اضافه کرده اند که همین امر قابلیت آن برای فروش محصولات قابل رزرو را راحت تر می کند. نصب woocommerce بسیار ساده است و شما می توانید با خرید الحاقات بیشتر یا اضافه کردن کدهای خود عملکرد آن را بهبود ببخشید.

    برچسب هاadd-on MarketPress Woocommerce WP e-Commerce افزونه انعطاف پذیر تجارت الکترونیک توسعه دهندگان سئودوست قالب قالب اختصاصی وردپرس