شناخت برند برای هر کسب وکاری الزامی و ضروری است. به همین خاطر است که همه افراد به دنبال سرمایه گذاری بر روی پالت رنگی منحصر به فرد، تصویر سازی  ذهنی  و نیز ایجاد پیام منحصر به فرد و بی نظیر برای برند خود هستند.  هر چقدر ثبات شما در تعریف و انتشار این عناصر در سایت بیشتر باشد، بیشتر در ذهن بازدید کنندگان خود باقی خواهید ماند. اما باید بدانید که مشتری تنها با چیزهایی که در خودِ سایت دیده می شود شما را به خاطر نمی آورد.  صفحات رسانه های اجتماعی نیز باید با شناخت برند همگام و سازگار باشد. همچنین برندینگ ویدئویی نیز باید با این موارد هماهنگ گردد.  به عنوان مثال Favicon را در نظر بگیرید.  این گزینه جزییات کوچکی از سایت را نشان می دهد و هنوز  هم می تواند در ذهن بازدید کننده باقی بماند. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم. پس همراه باشید.

زمانی که می خواهید یک هویت ثابت و پایدار برند برای خود ایجاد کنید این گزینه را مدنظر داشته باشید. این گزینه نه تنها می تواند حضور شما در خارج از سایت را حفظ کند بلکه بر روی تجربه کاربری نیز تاثیر گذار خواهد بود. اگر قصد دارید Favicon را  ایجاد کرده و به سایت خود اضافه کنید بهتر است همین امروز دست به کار شوید.  خوب حالا سوال اینجاست که چرا سایت وردپرسی شما به Favicon نیاز دارد؟

همانطور که می دانید Favicon در نوار آدرس  و تب مرورگر به نمایش در می اید.  این ایکون ها را می توان در تب مرورگرها به سرعت شناسایی کرد.  معمولا استفاده از چنین ایکون هایی به تشخیص بوک مارک ها کمک فراوانی خواهد کرد. زمانی که این ایکون را به سایت وردپرسی خود اضافه می کنید می توانید آن را در History مرورگر نمایش دهید.  استفاده از Favicon همانند  بیان حضور سایت در دنیای اینترنت است.  برخی از افراد بر این باورند که این ایکون ها آنقدر کوچک هستند که کاربر توجهی به آن نمی کند. اما واقعیت چنین نیست. شما می توانید از این ایکون برای شناسایی و تشخیص سریع برند خود استفاده کنید. Favicon نه تنها می تواند هویت برند را متمایز کند بلکه قادر است بازدید کننده را دوباره به سایت باز گرداند. اگر بتوانید ایکون منحصر به فرد و چشم نوازی ایجاد کنید قادر خواهید بود افراد را به سمت خود جذب نمایید و به آن ها کمک کنید سایت شما را همیشه به خاطر داشته باشند.

چگونه برای سایت وردپرسی خود Favicon ایجاد کنیم؟

در ادامه مراحلی را بیان خواهیم کرد که با دنبال کردن آن می توانید ایکون با کیفیتی ایجاد کنید و اطمینان حاصل نمایید که ایکون شما به درستی در مرورگرها نمایش داده می شود.

مرحله اول: Favicon را طراحی کنید

در این مرحله باید لوگویی برای سایت خود داشته باشید. سپس می توانید گزینه های متعدد و مختلفی را برای طراحی Favicon در نظر داشته باشید:

  • شما می توانید از برنامه های طراحی مختلف که با آن ها راحت هستید استفاده کنید. بهتر است از برنامه ای استفاده کنید که برای طراحی لوگوی خود از آن استفاده کرده اید. فتوشاپ یکی از گزینه های محبوب در این زمینه است. اما به خاطر داشته باشید که می توانید از ابزارهای دیگری همچون Canva نیز استفاده کنید. سپس  از لوگوی خود به صورت منحصر به فرد و به یاد ماندنی استفاده نمایید.
  • اگر هنوز لوگویی در دست ندارید می توانید یک ایکون کاملا جدید طراحی نمایید. ابزار Favicon را مورد استفاده قرار دهید.
  • همیشه می توانید ایکون های رایگانی را از اینترنت دانلود کنید.

زمانی که می خواهید Favicon خود را ایجاد کنید باید راهنمایی های W3C را در مورد اندازه آن رعایت نمایید. اصولا، آن ها پیشنهاد می کنند در طراحی این ایکون ها از موارد مربعی با اندازه ۱۶ در ۱۶ یا ۳۲ در ۳۲ پیکسل استفاده شود. بعد از اینکه ایکون خود را آماده کردید آن را به صورت ICO، PNG یا GIF اکسپورت کنید.  به خاطر داشته باشید که فرمت ICO بیشتر از سایر موارد استفاده می شود زیرا اندازه ها و نسخه های متعددی را در یک فایل واحد ذخیره می سازد. به همین خاطر  هر مرورگری می تواند اندازه بهینه برای پردازش را تعیین نماید.

 مرحله دوم: Favicon را به سایت خود اضافه کنید.

سه روش برای اضافه کردن favicon به سایت وردپرسی وجود دارد:

گزینه اول: از طریق کد

اگر دوست دارید از کدنویسی برای قرار دادن favicon استفاده کنید می توانید از این گزینه بهره مند شوید.

  • فایل favicon خود را به عنوان ico ذخیره کنید.
  • آن را در دایرکتوری روت سرور خود آپلود نمایید.
  • کد HTML خود را در عنصر th سایت به روز رسانی کنید. به عنوان مثال می توانید از کد زیر استفاده کنید که همه مرورگرها آن را می پذیرند:

 

 

  • حالا تغییرات خود را ذخیره نمایید.

 

گزینه دوم: Theme Customizer

اگر قالب سایت وردپرسی شما به گونه ای است که می توانید آن را سفارشی سازی نمایید قادر خواهید بود از این گزینه استفاده کنید. شما می توانید به کمک Theme Customizer آیکون  خود را به روزرسانی نمایید.

  • وارد سایت وردپرسی خود شوید.
  • به تب نمایش بروید و گزینه سفارشی سازی را انتخاب کنید.
  • ابزارک هویت سایت را انتخاب کنید.
  • در این قسمت می توانید عنوان سایت و favicon را آپلود نمایید.
  • حالا تغییرات را ذخیره نمایید.

گزینه سوم: استفاده از افزونه

افزونه هایی که برای سایت های وردپرسی طراحی شده اند به شما کمک می کنند اینکار را به سادگی انجام دهید. به عنوان مثال افزونه RealFaviconGenerator ایجاد و تنظیم favicon برای سایت وردپرسی را بسیار ساده کرده است.

 

مرحله سوم: Favicon  را در سایت بررسی کنید

همانند سایر کارهایی که در سایت خود انجام می دهید باید زمانی را برای بررسی Favicon خود در سایت اختصاص دهید.  از افزونه RealFaviconGenerator برای تست و بررسی این ایکون بر روی مرورگرهای مختلف استفاده کنید.

 نتیجه گیری:

به دنبال این هستید که سایت و برند خود را همیشه جلوی چشم بازدید کنندگان قرار دهید؟ دوست دارید برندتان به طور مستمر توسط کاربران شناسایی شود؟ تمامی این موارد را می توان با ایجاد یک نماد یا ایکون منحصر به فرد به دست اورد.

برچسب هاFavicon HTML Theme Customizer افزونه افزونه RealFaviconGenerator ایجاد Favicon سایت وردپرسی طراحی Favicon