اگر به تازگی سرور مجازی لینوکس را خریداری کرده باشید قطعا با فرایندهای مرتبط با مدیریت آن زیاد آشنایی ندارید. در این مقاله نحوه اتصال به سرور مجازی را از طریق SSH  بررسی خواهیم کرد. پس همراه باشید.

اصلا مهم نیست سرور مجازی شما چه نوع توزیعی در خود دارد. شما می توانید به کمک SSH به سرور مجازی لینوکس متصل شوید. همانطور که می دانید SSH  پروتکل شبکه امنی برای ارتباط  داده ها بین رایانه های ریموت است.  این موضوع بدین معنی است که می توانید با امنیت کامل به سرور مجازی خود دسترسی داشته باشید، دستورات را با امنیت اجرا کنید و سرور را با امنیت کامل مدیریت نمایید. برای متصل شدن به سرور از طریق SSH، شما باید SSH client را بر روی رایانه محلی خود نصب کرده باشید. اگر لینوکس یا سیستم عامل مک را بر روی رایانه خود دارید،می توانید از OpenSSH client استفاده کنید. از سوی دیگر اگر از ویندوز به عنوان سیستم عامل رایانه خود استفاده می کنید می توانید از نرم افزارهای رایگانی همچون Putty برای ارتباط با سرور مجازی استفاده نمایید.

 سیستم عامل لینوکس/ Mac OS X:

برای اینکه بتوانید در این سیستم عامل ها به سرور مجازی خود متصل شوید، ترمینال را باز کنید و دستور زیر را تایپ نمایید:

 

ssh root@1.1.1.1 -p2222

به خاطر داشته باشید که  باید ۱٫۱٫۱٫۱ را با آی پی آدرس سرور و ۲۲۲۲ را با پورت  SSH daemon سرور خود جایگزین کنید. از آنجایی که اولین بار است قصد متصل شدن به سرور خود را دارید، پیام زیر را دریافت خواهید کرد:

The authenticity of host ‘1.1.1.1 (1.1.1.1)’ can’t be established.

RSA key fingerprint is 89:09:f3:03:c2:98:a5:a9:cf:ce:6f:8d:8f:ea:c8:a3.

Are you sure you want to continue connecting (yes/no)?

حالا عبارت Yes را تایپ کنید و اینتر را بزنید. سپس باید هویت خود را تایید کنید تا بتوانید به سرور متصل شوید. در این شرایط نیاز خواهید داشت پسورد کاربر روت را وارد نمایید. بعد از اینکه پسورد خود را تایپ کردید، اینتر را بزنید . حالا به سرور متصل شده اید و می توانید سرور مجازی لینوکس خود را مدیریت کنید.

 ویندوز:

در سیستم عامل ویندوز می توانید از نرم افزارهای رایگان همچون Putty استفاده کنید. بعد از اینکه نرم افزار را دانلود و نصب کردید، آن را باز کنید و اطلاعات زیر را وارد نمایید.

Host name: نام هاست یا آی پی آدرس سرور خود را وارد کنید.

Port:  پورت SSH daemon سرور خود را وارد نمایید.

Connection type: در این قسمت SSH را انتخاب کنید.

حالا دکمه Open را بزنید. از شما خواسته می شود نام کاربر را وارد کنید. در این شرایط می توانید از root استفاده کنید. حالا باید پسورد کاربر روت را وارد نمایید. بعد از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، به سرور مجازی متصل خواهید شد.

برچسب هاSSH اتصال به سرور مجازی سرور سرور مجازی سرور مجازی لینوکس